AnonymBruker Skrevet 1. januar 2013 #1 Skrevet 1. januar 2013 Jeg er skeptisk til både overnaturlige ting og til religion. Jeg tror hverken på guder, engler, auraer, spøkelser og omtrent alt annet som ikke er vitenskapelig bevist. Og jeg ler meg fillete av programmer som "Åndenes Makt". Nå blir jeg mobbet pr. Skype av min samboer, og vet snart ikke hva jeg skal tro. Saken: Jeg mistet brillene mine på fredag, og har lett overalt. Samboer er på jobb i Nordsjøen, så jeg bor alene disse ukene. I morges våknet jeg tidlig av at jeg måtte tisse, og sto opp for å gjøre det nødvendige. Tilbake i sengen kjente jeg noe rart midt i senga, dvs. omtrent der rompa/lårene mine er. Der var brillene. Men jeg har sovet i den senga i 4 netter etter fredag (da jeg mistet brillene). Og jeg løfter alltid opp dynen for "lufting" om morgenen. Altså har det ikke vært noe på lakenet, ihvertfall ikke et par godt synlige briller midt i senga! Min samboer synes at dette er uhyre morsomt, og sender meg masse linker på mail og Skype om at området her er berømt for å være spøkelse-sted (fra ca. år 1250...). Jeg blir bare stresset, og leter etter en fornuftig forklaring på hvorfor brillene plutselig befant seg midt i sengen min? Hjelp.... Anonym poster: d54822cd2b5bb4fba35e4bcf0960ec6e
Cata Skrevet 1. januar 2013 #2 Skrevet 1. januar 2013 Jeg tror på ca. alt, men sliter veldig med brilleleggende spøkelser, altså . Siden du har samboer, så regner jeg med dere har dobbeltseng. Kan brillene ha "gjemt" seg på din manns side og så blitt skubbet/trukket fram på din side da du reiste deg i halvsvima for å gå på toalettet? 1
Gjest Blue Jeans Skrevet 3. januar 2013 #3 Skrevet 3. januar 2013 Ikke godt å si, men du kan nok slappe av. Ganske sikkert ikke noe overnaturlig som la det der 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2013 #4 Skrevet 3. januar 2013 Brillene mine har en tendens til å dukke opp de rareste stedene, og ikke undervurder evnen briller har til å gjemme seg i trekk, puter og dyner. Med mindre du tar bort alt fra sengen og rister da.. Anonym poster: 98cd1a449244c476f4ed423195206b7c
jabx Skrevet 3. januar 2013 #5 Skrevet 3. januar 2013 (endret) Jeg blir bare stresset, og leter etter en fornuftig forklaring på hvorfor brillene plutselig befant seg midt i sengen min? Det er den forbaska brillegnomen. Han elsker sånne sprell. Det har helt sikkert ingen verdens ting å gjøre med det at brillene kan ligge et sted men akkurat slik at du ikke merker dem, og så er det noe som gjør at de flytter på seg (f.eks. at du beveger deg på en eller annen måte). De kan ikke ha f.eks. ligget inne i noe dyne- eller putetrekk el.l. og falt ut akkurat da. Nei, det er nok brillegnomen. Endret 4. januar 2013 av jabx 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2013 #6 Skrevet 4. januar 2013 Har du tenkt over... at du kanskje ikke fikk øye på dem siden du ikke hadde briller på deg? Anonym poster: 46aa7115894c03fc516f79d38a0a136f 3
Lutetium 71 Skrevet 11. januar 2013 #7 Skrevet 11. januar 2013 Jeg er skeptisk til både overnaturlige ting og til religion. Jeg tror hverken på guder, engler, auraer, spøkelser og omtrent alt annet som ikke er vitenskapelig bevist. Og jeg ler meg fillete av programmer som "Åndenes Makt". Nå blir jeg mobbet pr. Skype av min samboer, og vet snart ikke hva jeg skal tro. Saken: Jeg mistet brillene mine på fredag, og har lett overalt. Samboer er på jobb i Nordsjøen, så jeg bor alene disse ukene. I morges våknet jeg tidlig av at jeg måtte tisse, og sto opp for å gjøre det nødvendige. Tilbake i sengen kjente jeg noe rart midt i senga, dvs. omtrent der rompa/lårene mine er. Der var brillene. Men jeg har sovet i den senga i 4 netter etter fredag (da jeg mistet brillene). Og jeg løfter alltid opp dynen for "lufting" om morgenen. Altså har det ikke vært noe på lakenet, ihvertfall ikke et par godt synlige briller midt i senga! Min samboer synes at dette er uhyre morsomt, og sender meg masse linker på mail og Skype om at området her er berømt for å være spøkelse-sted (fra ca. år 1250...). Jeg blir bare stresset, og leter etter en fornuftig forklaring på hvorfor brillene plutselig befant seg midt i sengen min? Hjelp.... Anonym poster: d54822cd2b5bb4fba35e4bcf0960ec6e Jeg tipper de falt inni trekket på et eller annet tidspunkt, og at luftingen din plasserte dem tilbake i senga en tid senere.
crystalcharm Skrevet 13. januar 2013 #8 Skrevet 13. januar 2013 Øy, Åndenes Makt er idiotproof og skal ikke definere noe som helst når det gjelder "det overnaturlige", slik som alle andre TV-show ikke skal være med å definere noe som helst annet... Det med brillene dine er nok bare rent tilfeldig, det lå nok inne i lakenet sammen med dyna
realistisk Skrevet 15. januar 2013 #9 Skrevet 15. januar 2013 Skremmende å lese hvor påståelig alle er. Hvordan kan alle vite og forstå at det IKKE er noe såkalt overnaturlig som kan flytte på brillene? Hvorfor må alt som skjer rundt oss ha en logisk forklaring? Jeg har selv erfart det som mange kaller overnaturlige hendelser. Jeg sier ikke derfor at det ER slik bare fordi jeg har opplevd det, men da bør heller ikke de som ikke har opplevd det si at det er helt umulig at slike ting kan skje. Om man betrakter verden og det mange opplever så er det egentlig logisk at vi ikke kan forstå alt. Synes alle bør respektere at vi har ulik tro og forståelse og ikke rake ned på og latterliggjøre hendelser som ikke har en rasjonell forklaring. Kan det være at det finnes mere mellom himmel og jord enn det vi hittil har klart å føre vitenskaplige beviser for? 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2013 #10 Skrevet 15. januar 2013 Skremmende å lese hvor påståelig alle er. Hvordan kan alle vite og forstå at det IKKE er noe såkalt overnaturlig som kan flytte på brillene? Hvorfor må alt som skjer rundt oss ha en logisk forklaring? Jeg har selv erfart det som mange kaller overnaturlige hendelser. Jeg sier ikke derfor at det ER slik bare fordi jeg har opplevd det, men da bør heller ikke de som ikke har opplevd det si at det er helt umulig at slike ting kan skje. Om man betrakter verden og det mange opplever så er det egentlig logisk at vi ikke kan forstå alt. Synes alle bør respektere at vi har ulik tro og forståelse og ikke rake ned på og latterliggjøre hendelser som ikke har en rasjonell forklaring. Kan det være at det finnes mere mellom himmel og jord enn det vi hittil har klart å føre vitenskaplige beviser for? Det kan ha en unaturlig forklaring. Men når man har så tynt grunnlag er man ikke annet en sprø hvis man plutselig skulle gå fra å ikke tro på spøkelser, til å tro på de. Skal vel mer til enn mistet briller,funnet igjen på stedet du letet men ikke fant? Anonym poster: dfd2485f75339669d046ffc598ac9a59 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2013 #11 Skrevet 15. januar 2013 Skremmende å lese hvor påståelig alle er. Hvordan kan alle vite og forstå at det IKKE er noe såkalt overnaturlig som kan flytte på brillene? Hvorfor må alt som skjer rundt oss ha en logisk forklaring? [...] Kan det være at det finnes mere mellom himmel og jord enn det vi hittil har klart å føre vitenskaplige beviser for? Jeg syns det er litt vittig at dette kommer fra en bruker som kaller seg selv "realistisk". Forøvrig er det ikke ensbetydende at noe er overnaturlig, selv om vi per dags dato ikke har kunnskapen som trengs for å forklare noe. Anonym poster: 20666744120f12d7f87adaf1a27b3d15 1
realistisk Skrevet 15. januar 2013 #12 Skrevet 15. januar 2013 Selvfølgelig skal det det mere til for å kunne påstå at det ligger noe uforklarlig bak. Mener bare det er feil å helt ukritisk avvise muligheten. Selv om man ikke har erfart eller tror på slike ting har man ikke grunnlag for å konstatere at det alternative ikke finnes. 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2013 #13 Skrevet 15. januar 2013 Er ikke troende når det gjelder relgion, men jeg har hatt noen "rare" opplevelser her jeg bor nå. 1) Dype svimerker i en eik spisestuestol, kom mens jeg var i byen. Bor alene! 2) Sammenbrettet dynetrekk med brennhull i. Kjente brent lukt da jeg kom hjem, men fant ikke ut hvorfor, før jeg skulle stryke det. Måtte kastes. Var hull gjennom to av brettene i midten av dynetrekket. 3) Satt og så på TV og syntes jg hørte vannet fosse på badet. Slo av lyden og det var stille. Tredje gangen lot jeg lyden være på og gikk for å se. Da fosset det varme vannet ut av krana. 4) Har en frisørsaks med irrgrønt plastomslag som stadig var borte da jeg trengte den. Endevendte leiligheten etter den ofte, men borte var den. Den ble alltid funnet igjen i en toalettmappe som er hvit inni og alltid er tom når jeg ikke bruker den. 5) Det er "noen" som går mellom hjemmekontoret mitt og badet. Barnebarnet mitt på snart 3 blir helt stiv av skrekk og løper tilbake til meg når hun skal inn på kontoret for å hente tegnesakene sine. Hun bråstopper ved gangen og ser redd ut! Dette er bare noen av det som har skjedd. Jeg vet ikke hva dette er, men har faktisk vurdert å flytte. Det er relativt slitsomt å ha det sånn. Noen som kan forklare disse hendelsene med noe fornuftig? Noe jeg kan forstå! Velger å være anonym på denne, så ikke alle tror jeg er klin kokos. Anonym poster: 6e4cea7ca30577bfeffedb44485a907f
Gjest SpaceBaby Skrevet 15. januar 2013 #14 Skrevet 15. januar 2013 Jeg blir bare stresset, og leter etter en fornuftig forklaring på hvorfor brillene plutselig befant seg midt i sengen min? Mest sannsynlig har brillene ligget klistret mellom rumpeballene dine i fire dager uten at du har merket det. Og så falt de av igjen, og da fant du dem. Leste en gang en historie om en dame som hadde gått rundt med et stykke bacon klistret fast til rævva i flere år uten at hun merket det, så i den sammenhengen er ikke det å ha gått rundt med briller i rumpesprekken i fire dager spesielt utenkelig. 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2013 #15 Skrevet 15. januar 2013 Mest sannsynlig har brillene ligget klistret mellom rumpeballene dine i fire dager uten at du har merket det. Og så falt de av igjen, og da fant du dem. Leste en gang en historie om en dame som hadde gått rundt med et stykke bacon klistret fast til rævva i flere år uten at hun merket det, så i den sammenhengen er ikke det å ha gått rundt med briller i rumpesprekken i fire dager spesielt utenkelig. Mye mulig det baconet var ræva hennes! Anonym poster: 430b8abeb3420af9891654e340ca7996
Gjest SpaceBaby Skrevet 15. januar 2013 #16 Skrevet 15. januar 2013 (endret) Mye mulig det baconet var ræva hennes! Nei, hun trodde det var en kreftsvulst og så var det doktoren som fant ut at det bare var et stykke bacon hun hadde satt seg på for mange herrens år siden. Her er forresten historien: EDIT: Det var visst doktoren som oppdaga baconstykket og trodde det var kreft. Endret 15. januar 2013 av SpaceBaby
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2013 #17 Skrevet 15. januar 2013 Nei, hun trodde det var en kreftsvulst og så var det doktoren som fant ut at det bare var et stykke bacon hun hadde satt seg på for mange herrens år siden. Her er forresten historien: EDIT: Det var visst doktoren som oppdaga baconstykket og trodde det var kreft. This is one of Karl's more ridiculous stories that he read 'on some site' on the internet. http://www.pilkipedi...title=Pork_chop Anonym poster: 430b8abeb3420af9891654e340ca7996
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2013 #18 Skrevet 15. januar 2013 Det samme skjedde med meg da jeg skulle finne kodebrikka til nettbanken, gikk og leita etter den i sikkert en halvtime. Og når jeg gikk tilbake til sofaen der jeg hadde sittet på pcn så lå den akkurat der jeg satt. Veldig rart siden jeg enevendte hele sofaen før jeg leita andre steder i leiligheten. Veldig ekkelt, men var jo hyggelig at noen hjalp meg og finne den, da! Og da var jeg helt alene og. Anonym poster: fe6fe356e0bf3bc94bb5d2a995be0d8b 1
Gjest SpaceBaby Skrevet 15. januar 2013 #19 Skrevet 15. januar 2013 This is one of Karl's more ridiculous stories that he read 'on some site' on the internet. http://www.pilkipedi...title=Pork_chop Pilkington har alltid rett.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2013 #20 Skrevet 15. januar 2013 jeg har drevet på med spiritisme eller "svart magi", fikk smykken min til å fly og vrenge opp i lufta av seg selv. creepy, den gikk jo helt bananas opp i lufta. Anonym poster: a68a0d7c955605ed0b9d4ac9b8d2b2eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå