Petalouda Skrevet 1. januar 2013 #1 Skrevet 1. januar 2013 Rett og slett? Vi skal reise rett på bryllupsreise, og buketten skal være med. Hva gjør du med din .. ?
WTForum Skrevet 1. januar 2013 #2 Skrevet 1. januar 2013 e det ikke vanlig at alle damene i selskapet samler seg bak bruden, og så kaster bruden buketten mot damene? det e jo den som mottar buketten som liksom skal være den neste som gifter seg Så hvis du skal følge tratisjon, trenger du ikke tenke på buketten Masse tillykke forresten
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2013 #3 Skrevet 1. januar 2013 e det ikke vanlig at alle damene i selskapet samler seg bak bruden, og så kaster bruden buketten mot damene? det e jo den som mottar buketten som liksom skal være den neste som gifter seg Så hvis du skal følge tratisjon, trenger du ikke tenke på buketten Masse tillykke forresten Tradisjon i USA ja, ikke i Norge. Anonym poster: 64a7031aa49c4438b9ce3c076ac037c9 11
Gjest annemor30 Skrevet 1. januar 2013 #5 Skrevet 1. januar 2013 Har den fortsatt på hylle i stua jeg, 5 år siden vi giftet oss.
WTForum Skrevet 1. januar 2013 #6 Skrevet 1. januar 2013 "Det er brudgommens oppgave å ordne med blomsterbukett til bruden. Etter gammel overtro skal brudebuketten kastes til de ugifte kvinnelige gjestene i bryllupet. Den som tar i mot buketten, blir den neste som blir gift, sies det" Står det på siden over tradisjoner fra norge og skandinavia... står ikke noe om USA der :D 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2013 #7 Skrevet 1. januar 2013 Gifter oss i Paris. Skal bare ha en enkel blomsterbukett som blir kastet når vi reiser. Anonym poster: 395eeec9e0cbf635887dd0ffced2711d 3
skruf Skrevet 1. januar 2013 #8 Skrevet 1. januar 2013 Jeg har tørket min, sammen med bukettene som jentene hadde, pluss brystbuktetten til mannen.
Rakkerunge Skrevet 1. januar 2013 #9 Skrevet 1. januar 2013 Den slenger jeg nok - enten til en haug damer, eller i søpla.
Portvinpiken Skrevet 1. januar 2013 #10 Skrevet 1. januar 2013 Giftet oss i utlandet. Buketten ble igjen på hotellrommet. Bilder er bedre minner enn en tørr bukett synes jeg. 3
WTForum Skrevet 1. januar 2013 #11 Skrevet 1. januar 2013 eg syntes det er mye bedre å gjøre noe vetig med buketten enn å la den visne på et hotellrom! jeg syntes det er bedre å kaste den til noen av damene i brylluppet og følge litt NORSK tradisjon
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2013 #12 Skrevet 1. januar 2013 Stemoren min tørket den og la den til pynt på spisestua. Er vel 10 år siden de gifta seg Anonym poster: 4dce67a34fc11782ea85edb7d4a2eb19
Portvinpiken Skrevet 1. januar 2013 #13 Skrevet 1. januar 2013 eg syntes det er mye bedre å gjøre noe vetig med buketten enn å la den visne på et hotellrom! jeg syntes det er bedre å kaste den til noen av damene i brylluppet og følge litt NORSK tradisjon Hva hvis den som mottar buketten setter den igjen på rommet da ;-) For meg er ihvertfall den tradisjonen ikke noe jeg hadde behov for å følge. Spesielt ikke med godt voksne og gifte (eller samboere som ikke ønsker å gifte seg) som gjester.
Gjest norah Skrevet 1. januar 2013 #14 Skrevet 1. januar 2013 Jeg gadd ikke drasse den med meg overalt, så la den bare på en benk halvveis uti fotograferingen Dagen etter var den borte, så enten tok noen den med seg hjem eller så ble den kastet. Var ikke aktuelt å ta den med hjem i kofferten, ikke er noen av oss særlig fan av tørkede blomster og nips/pynteting heller. Dyreste tingen jeg har slengt fra meg etter et par timers bruk, iallefall.
sofie777 Skrevet 1. januar 2013 #15 Skrevet 1. januar 2013 Jeg synes den britiske tradisjonen med å legge den på en grav, er ganske fin. Da kaster man ikke buketten, men den får en betydning i den perioden den "lever". Jeg hadde en storesøster som dessverre døde altfor tidlig, så jeg tenker at jeg skal legge buketten på graven hennes når jeg en gang gifter meg. 18
Petalouda Skrevet 2. januar 2013 Forfatter #16 Skrevet 2. januar 2013 Jeg synes den britiske tradisjonen med å legge den på en grav, er ganske fin. Da kaster man ikke buketten, men den får en betydning i den perioden den "lever". Jeg hadde en storesøster som dessverre døde altfor tidlig, så jeg tenker at jeg skal legge buketten på graven hennes når jeg en gang gifter meg. vettu at det er igrunn det jeg har tenkt også. jeg hadde veldig lyst til det første gang jeg giftet meg, men møtte veldig motbør så jeg lot det være. min bukett stod derfor på hyllen hjemme og samlet støv i noen år før jeg kastet den. denne gangen vil jeg gjøre noe annet.
Gjest Doh Skrevet 2. januar 2013 #17 Skrevet 2. januar 2013 Jeg la den på graven til svigermor. På den måten ble hun også en del av bryllupet 6
Portvinpiken Skrevet 2. januar 2013 #18 Skrevet 2. januar 2013 Jeg synes den britiske tradisjonen med å legge den på en grav, er ganske fin. Da kaster man ikke buketten, men den får en betydning i den perioden den "lever". Jeg hadde en storesøster som dessverre døde altfor tidlig, så jeg tenker at jeg skal legge buketten på graven hennes når jeg en gang gifter meg. Det synes jeg også. Og hadde jeg hatt muligheten hadde jeg definitivt villet gjort det.
Gjest Tekola Skrevet 2. januar 2013 #19 Skrevet 2. januar 2013 Min ville ikke vært på langt nær så pen som den var tørket, så jeg lot den stå i vann til den begynte å visne litt, så tok jeg vare på hjerterankene rundt og plantet dem, så sånn sett "lever" buketten min fortsatt.
WTForum Skrevet 2. januar 2013 #20 Skrevet 2. januar 2013 Hva hvis den som mottar buketten setter den igjen på rommet da ;-) For meg er ihvertfall den tradisjonen ikke noe jeg hadde behov for å følge. Spesielt ikke med godt voksne og gifte (eller samboere som ikke ønsker å gifte seg) som gjester. Håper det kommer gjestene mine har nok respekt til å ikke la den ligge igjen på et hotellrom hvertfall:P Hvis de gir en god faen i buketten, så kan de jo bare gi den tilbake vettu :D hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå