Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Åå... jeg blir litt oppgitt. Truffet en fyr et par ganger, og liker han godt. Men skjønner virkelig ikke hva han tenker om meg. Han bare slenger rundt seg med "søt".

Både om utseende og personlighet (kan bare slenge det ut når jeg sier noe, eller spør om noe).

"Du er veldig søt."

"Synes du er kjempesøt."

En gang sa han at han synes jeg er "fin" også. Det er vel litt mer positivt tenker jeg.

FOR HVA BETYR EGENTLIG "SØT" DA??

Jeg sitter i hvert fall med en følelse av at det ikke er så veldig bra å vært "søt", om man vil at fyren skal se på deg som kjærestemateriale. Har jeg rett?

Anonym poster: 4f818b7bf552df75fe0efee79fded725

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sitter i hvert fall med en følelse av at det ikke er så veldig bra å vært "søt", om man vil at fyren skal se på deg som kjærestemateriale. Har jeg rett?

For min del kunne du ikke tatt mer feil.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Men han synes i vertfall at du er søt, det er vel noe?

Anonym poster: 1fac721dbf4f6eca94d31b8ba68ab958

Skrevet

Enig med rolf. Ordet ''søt'' synes jeg er veldig positivt. Hvis en jente er søt så er hun som oftest både pen og fin også. Jeg vet om veldig mange jenter jeg vil betegne som søte, som jeg godt kunne sett for meg som en potensiell kjæreste.

• Liker 2
Gjest Sakone
Skrevet (endret)

Jeg synes søt absolutt er kjærestemateriale. Søt sier både litt om utseende, og personligheten.

En jente som er søt utseendemessig har et ansikt jeg tiltrekkes av og synes er fint å se på.

En jente som har en søt personlighet, er snill, varm og god.

Jeg vil gjerne ha en søt kjæreste :)

Endret av Sakone
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Søt = ufarlig.

Søt = Yndig, deilig, lekker, tiltrekkende

Anonym poster: 61b16bb64bbbe5983ff78bae3739abbd

• Liker 4
Skrevet

Jeg vil heller ha en søt kjæreste enn en deilig kjæreste. For min del sier søt så mye mer enn deilig feks.

Jeg kan ofte bruke "søt" om noen som i "du er så søt". Det er et stort kompliment. Det betyr at jeg liker vedkommende på alle plan, ikke bare utseendet, men også personlighet og jeg synes dermed at vedkommende er sjarmerende, og jeg blir kanskje litt betatt også :)

• Liker 4
Skrevet

Hva vil du at han skal synes du er da, ts?

Skrevet

Jeg vil heller ha en søt kjæreste enn en deilig en.

En søt kjæreste er noen jeg kan gifte meg med, ha barn med og se en framtid med.

En deilig kjæreste er noen jeg har lyst til å knu... men ukjent framtid med.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også kun hørt at jeg er søt, men ut i fra det jeg leser her jo det bare positivt :)

Anonym poster: 7d0c2bbe8514c67da3594e171a06a139

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ordet søt er et uttrykk som kan ha flere meninger. Jeg har lagt meg merke at søt ser ut til ha en annen betydning for gutter enn for jenter. Hvis en gutt synes en jente er søt, så kan det bety at de er interessert, men hvis en jente sier at en gutt er søt, så ligger det sjeldent noe mer bak en bare at personen er søt der og da.

Det er dette som kan være årsaken til at gutter helst ønsker å bli betegnet som "kjekk". For da vet de i hvert fall at man er tiltrekkende.

Anonym poster: 4a4470f4bd0e9e399d7c1ff9e24f59eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ordet søt er et uttrykk som kan ha flere meninger. Jeg har lagt meg merke at søt ser ut til ha en annen betydning for gutter enn for jenter. Hvis en gutt synes en jente er søt, så kan det bety at de er interessert, men hvis en jente sier at en gutt er søt, så ligger det sjeldent noe mer bak en bare at personen er søt der og da.

Det er dette som kan være årsaken til at gutter helst ønsker å bli betegnet som "kjekk". For da vet de i hvert fall at man er tiltrekkende.

Anonym poster: 4a4470f4bd0e9e399d7c1ff9e24f59eb

Helt riktig. Når en mann mener at ei dame er søt, så er hun det, i ordets rette forstand. Det er dermed alltid positivt.

Dersom ei dame kaller en mann søt, så kan han like gjerne være klomsete. Han kan også være usexy og helt uaktuell som partner.

• Liker 4
Gjest Lurifix
Skrevet

Når en mann kaller en kvinne for søt så er det en bonus på toppen av alt det positivet han synes allerede.

Søt erstatter ikke pen, vakker, nydelig. Det er glansen på noen som allerede er nydelig.

Men jeg burde vel si at det er sånn for meg, siden jeg ikke kan snakke for alle. :fnise:

Gjest Summers
Skrevet

Jeg vil heller ha en søt kjæreste enn en deilig en.

En søt kjæreste er noen jeg kan gifte meg med, ha barn med og se en framtid med.

En deilig kjæreste er noen jeg har lyst til å knu... men ukjent framtid med.

Du kunne ikke tenkt deg en deilig kone?

Skrevet

Helt riktig. Når en mann mener at ei dame er søt, så er hun det, i ordets rette forstand. Det er dermed alltid positivt.

Dersom ei dame kaller en mann søt, så kan han like gjerne være klomsete. Han kan også være usexy og helt uaktuell som partner.

Jeg bruker bare søt om gutter jeg faktisk er forelsket i - da har fyren klart å sjarmere meg skikkelig.

Menn kan derimot være kjekke uten at jeg vil kaste meg over de av den grunn.

• Liker 2
Skrevet

Vet det ikke var til meg men....

Hadde jeg hatt kone så hadde hun vært deilig. Det hadde jo tross alt vært kona mi som jeg har sagt jeg vil leve resten av livet med...

Skrevet

Det jeg forbinder med en deilig jente er en som spiller på hennes sexy kropp/ansikt etc, og ikke mer enn det.

Det jeg forbinder med en søt jente er en som er snill, omtenksom, søt å se på, føle seg trygg med.

Når du ser de fotball stjernene som er sammen med driit deilige damer, det er ikke annent enn festing og high profile jobb som modell de driver med til vanlig.

Dette er etter min mening altså.

AnonymBruker
Skrevet

Kan bare som alle andre menn her istemme det som sies: Søt signaliserer kjærestemateriale mer enn noe annet ord. Det er noe av det vi gutta har minst lyst til å kalles, men dere jenter må vite at å bli kalt søt er blant de aller beste tegnene dere kan få fra en fyr dere ønsker forhold med. Det har ingenting med friendzone å gjøre, tvert imot.

Digg/deilig og til og med fin er mer i retning av at jeg skulle gitt mye for å høvle over vedkommende, mens søt altså betyr det stikk motsatte av det TS trodde. Og det er vel bare bra :)

Anonym poster: 5f6877cfe02a6ba84a3e42bf2bd4692d

Skrevet

Søt er helt klart veldig positivt. Det er menn som burde unngå den merkelappen, søt er noe av det siste jeg vil bli kalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...