Gå til innhold

spørsmål om p-piller

Fremhevede innlegg

Skrevet

i går fikk jeg foreskrevet en resept på p-piller som jeg ikke liker (yasmin). har hørt masse negativt om det. går det an å gå til en annen og få byttet merke? vil helst ikke gå opp i vekt og få masse kviser. på forhånd takk.

Videoannonse
Annonse
Gjest Pterodactylkake
Skrevet

Aner ikke, jeg ble automatisk satt på trionetta, som forresten er veldig VELDIG bra merke, og jeg anbefaler å skifte til det, om mulig.

Gjest Anonymous
Skrevet

takk for raskt svar.ja, venninnen min sa det.men saken er, jeg vil ikke gå tilbake til samme sexklinikk.kan man bytte på en annen?

Skrevet

Jeg har nettopp byttet fra Trionetta til Yasmin, og er veldig fornøyd med det. Trionetta gav nemlig meg masse kviser. :sinna: Jeg bytta til Yasmin fordi jeg hadde hørt mye positivt om dette p-pillemerket. Så langt ser det ut til å være sant. Mindre kviser, og har ikke lagt på meg.

Uansett så er det forskjellig fra person til person hva som fungerer best.

Skrevet

Jeg tviler du kan få byttet på en annen klinikk, men du kan sikkert gå på en ny klinikk og få ny resept. anbefaler deg virkelig ikke å begynne på yasmin! lykke til :-)

Skrevet

Hvorfor sa du ikke bare det til den legen du var hos? Du kan nok ikke få byttet resepten hos en annen lege. Kan du ikke bare ringe legen din å be han skrive ut et annet merke.

P.S. Går selv på yasmin og er kjempe fornøyd, har ikke merket verken vektøkning eller mer kviser. Gikk på Trionetta før og ble kjempe deprimert, gikk opp en del kilo og følte meg konstant uvel.

P-piller virker forskjellig på forskjellige mennesker, så du må nok prøve deg frem :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

vel, jeg er bare 16 år, så jeg bare takket ja. men så forhørte jeg meg litt med venninner med mer erfaring, og de har visst gått både opp i vekt og fått masse kviser. jeg vil ikke ta den sjansen, og alle roser trionetta opp i skyene. så skal jeg bare rive i stykker den resepten jeg fikk i går, dra til en ny helsestasjon og få ny?

Skrevet

Gå til en ny helsestasjon du, hvis du er redd for å begynne på disse pillene.

Skrevet

Jeg har gått på Trionetta i 4 år eller noe sånt og gikk veldig opp i vekt og fikk masse kviser. Jeg har nå gått over til Yasmin og det virker som kroppen min liker det merket bedre. Har ikke så mange kviser lenger og har ikke økt noe i vekt ennå. Jeg har også fått økt sex lyst.

Skrevet

Enten du går til ny lege eller den samme så bytt i allefall om du ikke føler deg komfortabel. Selv ble jeg automatisk satt på Trinordiol og er veldig fornøyd med det, har ikke merket en eneste bivirkning. Men som flere påpeker så reagerer man forskjellig på samme pille, likevel er det også verdt å merke seg at det kan ta lang tid før bivirkningene er borte når du slutter på en p-pille. Men til syvende og sist må man bare prøve selv og ikke høre så mye på andre.

Gjest gjesta
Skrevet

Det viktigste er vel at du har en p-pille du kan stole på å føle deg vel med.. Og hvis du føler deg usikker, så bør du skifte merke. Men du må huske at bivirkningene er forskjellige fra person til person, og de pillene noen får et helvete med er andre fornøyde med.

Så jeg tror du skal erfare selv, i stedet for å høre på andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...