Gå til innhold

Når/hvordan si at jeg har et barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg traff en mann på byen igår og vi fant tonen. Pratet om litt forskjellig, men ikke så mye personlig.. Da vi dro hver til vårt kysset han meg og spurte etter tlf.nr. Nå har han sendt et par meldinger, og virker jo interessert. Men jeg har ikke sagt at jeg har barn enda.. Det har liksom ikke helt passet inn i meldingene vi har utvekslet.. Vi vet jo egentlig ingenting om hverandre (for alt jeg vet har han også barn), men jeg føler det er viktig å poengtere dette tidlig for å luke ut de som ikke leter etter en med barn.. Eller?

Jeg antar jo at det ikke er et problem for ham, men kan ærlig talt ikke vite det. Men skal jeg bare sende en mld med "forresten, jeg har ei jente på 5 år!".. Det blir kanskje litt for dumt? Jeg liker ham godt og har lyst til å bli bedre kjent med ham, men vil jo ikke virke rar.. Skal jeg bare vente til det kommer naturlig fram? Nei, dette blir for dumt! :/

Anonym poster: 45b7175255119339a7799f620c00cc47

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir litt vanskelig å gi råd når jeg ikke vet hvordan samtalen deres via meldinger har vært, hvilken alder dere har, og hva han virker klar for.

Skrevet

Hva med på en eventuell første date? Når man blir mer personlig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo helt enkelt, om han ber deg ut mer si at "jeg kan på dag X men ikke dag X, for da skal jeg slik og slik med datteren min".

Det er jo vesentlig informasjon om en person, og jeg hadde forventet dette helt i starten - før vi gikk på date.

Er det et problem for han blir det ingen flere dater, og da er det jo like greit å si det først som sist.

Anonym poster: 76b809d8923dac1e91f9871b74637d48

• Liker 3
Skrevet

Du kan jo helt enkelt, om han ber deg ut mer si at "jeg kan på dag X men ikke dag X, for da skal jeg slik og slik med datteren min".

Fin måte! :)

AnonymBruker
Skrevet

Men blir ikke det litt "luring"? Å vente til første date?

Vi er litt over 30.. Han virket jo moden, men man vet jo aldri. Jeg er ikke vant med negative reaksjoner fra menn, så vet ikke hvorfor jeg tenker så mye på det nå.. Er vel mest redd for at jeg virkelig skal like ham, for så å bli kjempeskuffa hvis han faktisk har et problem med det. :/

TS.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg sier det nok før vi går ut igjen.. Håper han ikke blir skremt da.

Skrevet

Men blir ikke det litt "luring"? Å vente til første date?

Vi er litt over 30.. Han virket jo moden, men man vet jo aldri. Jeg er ikke vant med negative reaksjoner fra menn, så vet ikke hvorfor jeg tenker så mye på det nå.. Er vel mest redd for at jeg virkelig skal like ham, for så å bli kjempeskuffa hvis han faktisk har et problem med det. :/

TS.

Jeg ville flettet det inn i en samtale slik som AB over kom med forslag om. Når man er 30 år kan man synes det ikke betyr noe om det er barn fra før, men man kan også kun ha lyst på egne barn. Greit å få det ute av verden ganske raskt da :)

Skrevet

Ja, jeg sier det nok før vi går ut igjen.. Håper han ikke blir skremt da.

Mest sannsynlig vil han nok gi det en sjanse uansett, så får du bare få han enda mer intressert på daten :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville flettet det inn i en samtale slik som AB over kom med forslag om. Når man er 30 år kan man synes det ikke betyr noe om det er barn fra før, men man kan også kun ha lyst på egne barn. Greit å få det ute av verden ganske raskt da :)

Akkurat det er veldig viktig å finne ut av først som sist. Det er kjedelig å ha dype følelser for en person som plutselig snur ryggen til etter et lenger forhold, fordi man ikke kan (vil) få barn sammen.

Men elsker han deg så elsker han også barnet ditt som en del av deg, den du er. :)

• Liker 2
Skrevet

Hvis jeg hadde møtt en jente jeg ved første øyekast hadde likt, og hun hadde unge, og hun hadde forsøkt å holde det skjult ville jeg blitt ganske sur. For meg er det helt uaktuelt å date alenemødre og de som skjuler det for meg kaster bort min tid. Hører jeg det med en gang sier jeg det som det er, ingen date, men da vil jeg i hvert fall ha respekt for henne.

AnonymBruker
Skrevet

Han sendte en melding til, han vil visst bli kjent med meg. Så jeg sendte svar, og addet en "forresten, jeg tror ikke jeg sa det igår, men jeg har ei jente på 5 år. Bare tenkte jeg skulle si fra:)"

No får vi sjå ka han sei.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fikk svar:) og han skrev han syntes det var bra jeg sa ifra så han vet hvem jeg må ta hensyn til. ;) så juhu:)

• Liker 3
Skrevet

Vi er litt over 30.. Han virket jo moden, men man vet jo aldri.

Det har nok ingenting med modenhet å gjøre. Er veldig mange modne menn som ikke er interessert i pakkeløsning :)

• Liker 1
Skrevet

Det har nok ingenting med modenhet å gjøre. Er veldig mange modne menn som ikke er interessert i pakkeløsning :)

Jepp, og jeg er en av dem.

• Liker 1
Skrevet

Men elsker han deg så elsker han også barnet ditt som en del av deg, den du er. :)

Det er ikke helt sant.

Vet om folk som har brudt med mennesket de elsker, rett og slett pga det har vært en gorre heslig tenåring inn i bildet som har gjort alt for å ødelegge for sin far/mor.

• Liker 3
Skrevet

For guds skyld... gå på en date først!

Grunnen er at mange mammaer er psykomødre, og det er lurt å ikke skremme han bort med en gang. La han bli bedre kjent med deg, så godtar han mer. :)

Den andre er at det kan bli tolket som en "jeg er ikke interessert i deg" type mld.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For guds skyld... gå på en date først!

Grunnen er at mange mammaer er psykomødre

:-)

Den andre er at det kan bli tolket som en "jeg er ikke interessert i deg" type mld.

Godt poeng!

Anonym poster: 442b6db504d1e66de583a117c47f217a

Skrevet

Det er ikke helt sant.

Vet om folk som har brudt med mennesket de elsker, rett og slett pga det har vært en gorre heslig tenåring inn i bildet som har gjort alt for å ødelegge for sin far/mor.

Hadde personen blitt værende og tatt ansvar og satt grenser hadde mest sannsynlig den heslige tenåringen blitt snill som ett lam. Dårlig oppførsel er tegn på behov for oppmerksomhet og kjærlighet. Får de viljen sin kan de se på det som et svik også. Hadde en mann jeg elsket og var i ett forhold med stikki fordi sønnen min hadde blitt vrang hadde jeg sett på han som uverdig min kjærlighet uansett..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...