Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan overhodet ingenting om data...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags IP-adresse du har der ute, kommer helt an på hvordan du kobler deg til internett. Hvis du sitter med en fast ip-adresse, så vil denne være statisk og den samme hver gang. Hvis du sitter med en dynamisk IP, så kan den være forskjellig, spesielt hvis du sitter med oppringt linje. IP-adresser blir oppdatert med noen dagers mellomrom i mange nettverk.

Hvis du går til denne siden, kan du få se hvordan du kan trace en IP-adresse:

http://visualroute.visualware.com/

Du registrerer deg gratis, det går raskt. Etterpå kan du legge inn en ip-adresse i tekstfeltet og trykke enter, og så ser du hvor denne IP-adressen går til. Eller du kan trykke på den IP-adressen som står på knappen ved siden av tekstfeltet, for å trace den IP-adressen som du sitter på akkurat nå.

Catzy

Skrevet

Huff så vanskelig det er å forklare hva jeg mener...

Skrevet

Det kan spores tilbake til nettleverandøren din, som eier f.eks. 213.203.30.1. Og så kan man KANSKJE gå gjennom loggene deres for å se hvilken abbonement som hadde hvilken IP-adresse på hvilket tidspunkt. Tror jeg. Med mindre du har en fast IP, som de vil kunne se så lenge du har betalt for denne IP-adressen.

Du kan jo prøve å kjøre den visual-greia med de IP-adressene du tror du er blitt registrert med.

Catzy

Skrevet

Nå får man jo en "whois" kommando for windows også.

http://www.cix.co.uk/~net-services/spam/whois.htm

Legg *.exe fila et passelig sted, og sett stien til den i "path".

Autoexec.bat:

PATH = C:Program FilesWhoismappe

Det blir da enkelt å bare starte et DOS-vindu f.eks. Skrive inn: whois, og deretter bare klippe og lime inn IP-adressen

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ble helt sikkert ikke sporet den gang da. (Da jeg skrev det jeg angrer på). Og jeg våger ikke å logge meg inn på det andre nicket igjen... Så jeg vet ikke hvordan jeg skulle gå frem.

Skal teste om det går an å spore denne IP-adressen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...