Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg lurer ganske enkelt på hvilke salmer har dere tenkt å bruke i kirken? Og er det noen sider på internett bortsett fra orkdalmenighetene.no som har lagt ut salmer man kan høre på? Jeg er nemlig dårlig til å huske navn på salmer og eneste måten jeg husker de på er å høre melodien eller se teksten. Håper dere kan gi meg noen tips...

Skrevet

vi skal ha Å leva det er å elska. Og så hadde vi tenkt å ha Lær meg å kjenne dine veier- men nå vil jo det bare føles som plagiat.... icon_frown.gif Så vi vet ikke helt..12

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi skal ha "Kjærlighet er lysets kilde" og "kjærlighet fra gud"

Skrevet

Vi har planlagt å bruke disse:

-Alltid freidig

-Gud signe vårt dyre ferdreland

-Kjærlighet fra Gud

Skulle så gjerna ha brukt No livar det i lundar, men siden vi gifter oss i august passer det liksom ikke helt.

Skrevet

Vi kommer ihvertfall til å bruke "kjærlighet fra Gud" Også skal vi ha Solosang. Men hvor mange salmer skal det egentlig være under en vielse? Blir solosangen erstattet med en salme?

Skrevet

Det skal være fire salmer/innslag under vielsessermonien. Du kan bytte ut inntil to av salmene med innslag, slik at det kun blir to salmer. Hvis du har et innslag, må det være tre salmer. Det kan aldri være mindre enn to salmer. Håper at det hjalp litt Cream!

Hilsen julibrud kys_2.gif

Gjest Anonymous
Skrevet

Viwi, hvordan kan det være et plagiat å bruke samme salme som andre har brukt før - bare fordi det er prinsessen som brukte den? Det er ikke så mange salmer som egner seg til bryllup tross alt...

Og til Julibrud, så har jeg aldri sett noe om 4 salmer i vielses-ritualet, men 2-3, helt uavhengig av om man har solo-innslag eller ikke i tillegg.

Skrevet

4 salmer er vel ikke vanlig. I følge Orkdalsmenighetene skal det være 3(2) salmer. De er:

- inngangssalme

- etter ekteskapsinngåelsen

- før velsignelsen

Skrevet

Hm, jeg er litt i tvil - kan vi bruke "no livnar det i lundar" når vi gifter oss 22.juni?

Vi bor jo langt mot nord, og vanligvis er de jo på den tiden det livner til, selv om vi har hatt en kanonfin vår her oppe..

Burde vel gå greit vel?

Skrevet

Kame: Spør organisten eller presten! icon_smile.gif De vet hva som er vanlig så langt nord som hos dere, og vil si ifra dersom det er "for sent" å bruke denne salmen.

Skrevet

Her hos oss har vi fått melding om at det skal være 2 salmer - og vi kan ha to soloinnslag.

Vi skal ha "Måne og sol" og "Deilig er jorden"

Solosanger skal vi ha "Det vakraste" og "Gje meg handa di ven" (den siste instrumental)

icon_wink.gif

Gjest Anonymous
Skrevet

God morgen

Vi hadde flg. sanger

- No Livnar det i lundar

- Herre Gud ditt dyre navn og ære

- Deg være ære

+ vi hadde et solo innslag på orgel etter forbønnene. Det var perfekt for da fikk vi alle sette oss ned og reflektere litt over det som skjedde.

20April2002 (det var dagen)

Skrevet

Hei Mina!

Kan jeg spørre deg hva Måne og Sol er? Er det en salme? I så fall er det noe sted på nettet jeg kan finne den?

Hilsen

Ingvild

Skrevet

"Måne og sol" er en salme ja... Hukser vi sang den på barneskolen, og den er egentlig veldig fin den.

Skal se om jeg finner teksten noe sted.1212[ Dette Innlegg er endret av: Augustbrud02 den 2002-06-04 10:39 ]

Annonse
Skrevet

Bare til info:

Vi fikk beskjed om at det var tre salmer man skulle ha, hvor en kunne erstattes av et musikkeinnslag. Dette skulle være levende musikk - IKKE CD.

Hadde man innslag, kunne man ikke ha tre salmer, for det blir det ikke tid til!

Vielse neste time er ganske vanelig om sommeren i alle fall og da må de gjestene komme til i kirken ca 15 min før...

Skrevet

Vi skal ha "No livnar det i lundar" som første salme og "Å leva det er å elska" som annen salme. Det skal også være solosang i kirken (av meg). 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...