Gå til innhold

For rar eller for vanskelig å være sammen med

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I en «Hvorfor er du singel» tråd svarer noen at de er rare eller for vanskelig å være sammen med som noen av grunnene til at de ikke er i et forhold.

Hva menes med dette? Undrer litt, spesielt siden jeg selv liker litt rare damer, og det at damer er «vanskelige» og får rullegardin og av og til ligger vel i «pakken»? Til og med Mette-Marit får rullegardin av og til. Det har Håkon selv fortalt, og han ser ikke ut til å ville dumpe henne av den grunn.

Det må være noe annet som menes? Noen som kan utdype litt please?

Anonym poster: d560bbb4ac2018e313b3b8862599d20f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vært i kollektiv med mange jeg ikke ville hatt som kjæreste i vertfall. rydder ikke opp etter seg, skal bestemme alt, vil ikke gjøre annet enn å sitte på dataen, sutrer over alt, etc

Anonym poster: 12b38c0a5114c9e83499851a093a510c

Skrevet

Dette er selvdestruktive enkeltindividers påstander.

Sannheten er som regel en helt annen, sannsynligvis at de ikke tør gå ut døra....

INGEN er for "rare" til å finne seg en kjæreste ;)

Skrevet

Jeg må bare spørre. Hva skjer når man får rullegardin??

Ellers enig med Bud. Unnskyldninger for å ikke endre det som må endres eller grunn til å synes synd på seg selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne ha sagt noe slikt, og det betyr: Jeg er stille. Veldig, veldig stille. Greier å være blid og ta en engangs-smalltalk og denslags, men når det gjelder å skulle bli kjent med splitter nye mennesker er det som om jernteppet synker ned rundt meg og jeg blir helt perpleks. Jeg bruker et hav av tid på å bli vant til folk og slappe av med dem, og de fleste som er ute etter en date gidder ikke sånt - de tolker det som at jeg ikke er interessert, at vi ikke har kjemi, at verden er full av mer interessante damer enn meg og så forsvinner de. Ikke lett....heh.

Lurer forresten også på det der med rullegardin....

Anonym poster: c97c318800cb19c14c9e8d8462f0aa0d

Gjest Lurifix
Skrevet

INGEN er for "rare" til å finne seg en kjæreste ;)

Challenge accepted :icon_lol:

Skrevet

Challenge accepted :icon_lol:

Nå kommer du bare til å gjøre deg ekstra rar sånn at du IALLEFALL ikke skal finne noen.. hehe

Men jeg har fortsatt ikke fått svar på rullegardin spørsmålet mitt. *nysgjerrig*

Gjest Lurifix
Skrevet

Nå kommer du bare til å gjøre deg ekstra rar sånn at du IALLEFALL ikke skal finne noen.. hehe

:fnise: Jeg er allerede makset ut på rar! ;)

Skrevet

Rullegardin var en grei oversettelse av "shutdown" som jeg ellers bruker om meg selv. Takk. (Jeg forstår det ihvertfall. Tror jeg.)

AnonymBruker
Skrevet

Rullegardin er når computeren (hjernen) ser ut til å gå i spinn og produserer usammenhengende, sterke og anklagende utsagn på rekke og rad. Hva man enn sier så kommer det vridde og ulogisk sammensatte enda sterkere anklager tilbake. Det beste en kan gjøre er å si minst mulig til anfallet er over.

Ordet "rullegardin" kommer av å "trekke ned rullegardinen" som et bilde på full stopp i to-veis kommunikasjonen. Da Håkon i bryllupstalen til Mette Marit sa at "ingen gjør meg så adrenalinsint som deg", så tipper jeg at han henviste til når Mette-Marit peser ham, eller "trekker ned rullegardinen", som han sa i et senere intervju, på hytta på tv. Velkjent fenomen.

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne ha sagt noe slikt, og det betyr: Jeg er stille. Veldig, veldig stille. Greier å være blid og ta en engangs-smalltalk og denslags, men når det gjelder å skulle bli kjent med splitter nye mennesker er det som om jernteppet synker ned rundt meg og jeg blir helt perpleks. Jeg bruker et hav av tid på å bli vant til folk og slappe av med dem, og de fleste som er ute etter en date gidder ikke sånt - de tolker det som at jeg ikke er interessert, at vi ikke har kjemi, at verden er full av mer interessante damer enn meg og så forsvinner de. Ikke lett....heh.

Lurer forresten også på det der med rullegardin....

Anonym poster: c97c318800cb19c14c9e8d8462f0aa0d

Takk for svar, det var den type beskrivelser jeg var ute etter :) TS

Skrevet

Jeg kunne også sagt noe slikt.

Rett og slett fordi jeg trodde at jeg er for irritabel, sær og lite lysten til å inngå kompromisser - trodde jeg i hvertfall (har nå kjæreste, men jeg er nok ikke alltid enkel å være kjæreste med). Jeg er jo tross alt vandt til å gjøre det jeg vil, når jeg vil, og å plutselig skulle ta hensyn til en annen i hverdagen virket slitsomt.

Jeg kunne bare ikke se for meg at jeg kom til å orke å bo med noen, eller at noen skulle orke å bo med meg. Går heldigvis ganske greit nå altså, ble ikke så ille som jeg forventet. Så om noen kan holde ut med meg, har jeg stor tro på at det finnes noen for alle, for å si det sånn. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...