Gjest Reza08 Skrevet 1. januar 2013 #1 Skrevet 1. januar 2013 Ser du på det som tabu hvis dama tjener mer enn deg?
Sndr Skrevet 1. januar 2013 #2 Skrevet 1. januar 2013 Hvorfor skulle man bry seg om det? Så lenge man har så man klarer seg og trives sammen, så spiller det vel ingen rolle hvem som tjener mest?
Andreas8 Skrevet 1. januar 2013 #3 Skrevet 1. januar 2013 Nå er det ikke lønn/penger som jeg er sammen med men henne. Men hadde hun tjent mye mer enn meg ville jeg nok fått et lite snev av usikkerhet. Ikke så meget som i at jeg er lite verdt, men som i at vil hun se på meg som lite verdt siden jeg ikke tjener like mye som henne. Det er nok en tanke jeg ikke så lett hadde kommet fra før jeg faktisk ble kjent med henne og visste om hun så på penger som noe viktig eller ei. Ser hun på penger som viktig så er det en selvvalgsprosess som er i gang. Jeg slipper å velge bort henne, hun velger bort meg. Det gjør ting enkelt. Er det ikke pengene men meg, hvem jeg er, som er viktig så har vi samme holdning og tankegang når det gjelder det materielle. Sannsynligvis også når det gjelder mennesker, og ikke minst kjærligheten... Så med andre ord, nei for meg er ikke inntekten hennes viktig. Men ja, jeg kan bli usikker. Ikke fordi "mannligheten" min er truet, men av frykt for å bli avvist fordi hun er materialistisk og ser etter overfladiske verdier.
Gjest Reza08 Skrevet 1. januar 2013 #4 Skrevet 1. januar 2013 Hvorfor skulle man bry seg om det? Så lenge man har så man klarer seg og trives sammen, så spiller det vel ingen rolle hvem som tjener mest? Trivsel er viktigst, det har du helt rett i. Men nå tenkte jeg på hvordan akkurat du ville ha følt det, hvis dette var ditt tilfelle.
Gjest Reza08 Skrevet 1. januar 2013 #5 Skrevet 1. januar 2013 Nå er det ikke lønn/penger som jeg er sammen med men henne. Men hadde hun tjent mye mer enn meg ville jeg nok fått et lite snev av usikkerhet. Ikke så meget som i at jeg er lite verdt, men som i at vil hun se på meg som lite verdt siden jeg ikke tjener like mye som henne. Det er nok en tanke jeg ikke så lett hadde kommet fra før jeg faktisk ble kjent med henne og visste om hun så på penger som noe viktig eller ei. Ser hun på penger som viktig så er det en selvvalgsprosess som er i gang. Jeg slipper å velge bort henne, hun velger bort meg. Det gjør ting enkelt. Er det ikke pengene men meg, hvem jeg er, som er viktig så har vi samme holdning og tankegang når det gjelder det materielle. Sannsynligvis også når det gjelder mennesker, og ikke minst kjærligheten... Så med andre ord, nei for meg er ikke inntekten hennes viktig. Men ja, jeg kan bli usikker. Ikke fordi "mannligheten" min er truet, men av frykt for å bli avvist fordi hun er materialistisk og ser etter overfladiske verdier. Bravo. Her fikk vi et personlig og utfyllende svar.
Anglofil Skrevet 1. januar 2013 #6 Skrevet 1. januar 2013 Nå er jeg kvinne, men jeg vet mannen har syntes det har vært litt "rart". Nå har vi blitt vant til det, det virker ikke som mannen bryr seg så mye lenger, men det var absolutt noe han var obs på i starten av forholdet. Mvh Yvonne
Gjest SpaceBaby Skrevet 1. januar 2013 #7 Skrevet 1. januar 2013 Ser du på det som tabu hvis dama tjener mer enn deg? Nei. Så lenge det ikke er noen big deal for henne, er det ikke det for meg heller.. Dersom hun i tillegg er spandabel, er det bare positivt.
Sndr Skrevet 1. januar 2013 #8 Skrevet 1. januar 2013 Trivsel er viktigst, det har du helt rett i. Men nå tenkte jeg på hvordan akkurat du ville ha følt det, hvis dette var ditt tilfelle. Åja. Nei, jeg hadde nok ikke brydd meg noe om det, men jeg skjønner også tankegangen med at noe av mannligheten blir borte, siden det er oss som skal tjene mest. Men i mitt tilfelle så hadde det ikke vært et problem i det hele tatt.
Glitnir Skrevet 2. januar 2013 #9 Skrevet 2. januar 2013 Jeg har diskutert akkurat dette spørsmålet med noen mannlige venner, og var overrasket over svarene. Ser på disse mannfolkene som oppegående og "likestilte" karer uten problemer med at damer posisjonerer seg i samfunnet - noe de også er. Men akkurat i et parforhold ville dette vært et problem for flere av dem - i større eller mindre grad. Ikke at det hadde vært en deal breaker nødvendigvis, men de ville vært ubekvemme med, knyttet til blant annet elementene andre har nevnt over. Tror likevel ikke så mange av disse ville sagt det åpent, for de er selvsagt alle klar over at slike holdninger er særs lite politisk korrekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå