AnonymBruker Skrevet 1. januar 2013 #1 Skrevet 1. januar 2013 Hei!! Jeg lurer på om noen der ute har erfaring med grunne garderobeskap? På Ikea har de stammer i Pax-serien som er 35 cm dype, men det finnes sikkert andre steder også. Vi har en bitte liten yttergang (kalles vel egentlig vindfang) så det er ikke plass til garderobeskap der inne. Vegg i vegg med gangen er det et gjesterom/kontor/hobbyrom. Bak døren der inne er det plass til et garderobeskap med en dybde på maks 40 cm. Mannen min er veldig skeptisk til hvor praktisk det er med skap som ikke er dypere, og mener vi heller skal hive ut pulten og plassere et dypere garderobeskap der den står. Vi har laptop og kan fint få plass til permer/kontorutstyr et annet sted i huset, men jeg driver med scrapbooking og syns det er innmari praktisk å kunne sitte et sted jeg slipper å rydde opp mellom hver gang (alternativet er spisestua). Garderobeskapet skal brukes til yttertøy, sko, vognutstyr og andre ting man trenger "på vei ut døra", samt støvsuger, dopapir osv... Setter pris på erfaringer!!! Anonym poster: 6f41f728ced920e6ac680496be016b01
Gjest Funky Punk Skrevet 1. januar 2013 #2 Skrevet 1. januar 2013 Har et skap med den dybden, og det jeg syns blir irriterende er at når jeg henger opp tykke ytterjakker og slikt, så blir det såpass trangt at dørene blir stående på gløtt. Personlig ville jeg definitivt gått for et dypere skap om jeg hadde mulighet. Dersom du har spisestuebord/kjøkkenbord og esker til å oppbevare hobbytingene dine i, så er det jo enkelt å sitte der og rydde det bort når bordet behøves til andre ting
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2013 #3 Skrevet 1. januar 2013 Har et skap med den dybden, og det jeg syns blir irriterende er at når jeg henger opp tykke ytterjakker og slikt, så blir det såpass trangt at dørene blir stående på gløtt. Personlig ville jeg definitivt gått for et dypere skap om jeg hadde mulighet. Dersom du har spisestuebord/kjøkkenbord og esker til å oppbevare hobbytingene dine i, så er det jo enkelt å sitte der og rydde det bort når bordet behøves til andre ting 1 - 0 til mannen altså... "Ser" hva du sier, takker for tilbakemelding og håper på flere erfaringer!! Jeg vet det er tidenes luksusproblem å miste hobbypulten sin, men den er så innmari fin og praktisk!!! Hadde jeg vært slik superhusmor hadde jeg kjøpt vakuumposer til store jakker, men må vel bare innse at jeg er en av de som heller kommer til å gå å irritere seg over skapdøra som ikke går igjen... Anonym poster: 6f41f728ced920e6ac680496be016b01
Gjest Funky Punk Skrevet 1. januar 2013 #4 Skrevet 1. januar 2013 Ja, det er veldig praktisk med et eget skrivebord til hobbyting Mitt skap fungerer greit så lenge jeg er veldig strukturert og ryddig, legger ting i eskene og hyllene der hvor de skal være og henger opp klærne veldig pent og ikke henger opp for mye slik at de kan henge litt på skrå liksom. Men jeg er sjeldent så ryddig av meg og ting blir bare slengt inn i skapet i håp om at i morgen rydder jeg opp...ikke at det skjer
Gjest Blåskjell Skrevet 1. januar 2013 #5 Skrevet 1. januar 2013 (endret) Ja, det er veldig praktisk med et eget skrivebord til hobbyting Mitt skap fungerer greit så lenge jeg er veldig strukturert og ryddig, legger ting i eskene og hyllene der hvor de skal være og henger opp klærne veldig pent og ikke henger opp for mye slik at de kan henge litt på skrå liksom. Men jeg er sjeldent så ryddig av meg og ting blir bare slengt inn i skapet i håp om at i morgen rydder jeg opp...ikke at det skjer Jeg er dessverre akkurat som deg, så da må nok pulten ofres... Tusen takk for tilbakemelding!!! Endret 1. januar 2013 av Blåskjell
FrkRose Skrevet 1. januar 2013 #6 Skrevet 1. januar 2013 Vi har sånt skap i gangen vår, og er kjempefornøyde. Har et på en meter og et på femti cm. I meterskapet har vi uttrekkbar skogreie nederst, så en kurvskuff, så to uttrekkbare klesstenger som går inn-ut og ikke sidetilside, og så en hylle øverst. Jakkene henger helt fint med sånn stang. I femtiskapet har vi kurvskuffer nederst, og hyller oppover. Våre skap er 201cm høye, nå finnes de bare i 237 cm høyde. Har en speildør, så virker gangen litt større. Kan ta bilde hvis du vil, så ser du hvordan innredningen funker.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2013 #7 Skrevet 1. januar 2013 Hei!! Jeg lurer på om noen der ute har erfaring med grunne garderobeskap? På Ikea har de stammer i Pax-serien som er 35 cm dype, men det finnes sikkert andre steder også. Vi har en bitte liten yttergang (kalles vel egentlig vindfang) så det er ikke plass til garderobeskap der inne. Vegg i vegg med gangen er det et gjesterom/kontor/hobbyrom. Bak døren der inne er det plass til et garderobeskap med en dybde på maks 40 cm. Mannen min er veldig skeptisk til hvor praktisk det er med skap som ikke er dypere, og mener vi heller skal hive ut pulten og plassere et dypere garderobeskap der den står. Vi har laptop og kan fint få plass til permer/kontorutstyr et annet sted i huset, men jeg driver med scrapbooking og syns det er innmari praktisk å kunne sitte et sted jeg slipper å rydde opp mellom hver gang (alternativet er spisestua). Garderobeskapet skal brukes til yttertøy, sko, vognutstyr og andre ting man trenger "på vei ut døra", samt støvsuger, dopapir osv... Setter pris på erfaringer!!! Anonym poster: 6f41f728ced920e6ac680496be016b01 Dere trenger ikke 60 cm til å henge jakker - det tar bare litt tid å venne seg til å henge de uttenpå hverandre (i en skråstilt stang med "huker" for hver henger er det dessuten mer oversiktlig enn et vanlig garderobeskap) men smale skap krever mer bredde for å få plass til alt, så spørsmålet blir fort hvor mange meter dere har til rådighet? Ellers er det mulig å montere en hylle ment som skrivebord inni skapet, og kombinere de to. Anonym poster: 57b0afb95ad4e65182c04590bda1ae58
Gjest Wei Wei Skrevet 2. januar 2013 #8 Skrevet 2. januar 2013 Jeg liker ikke at klærne ligger ofte i to "lag" i dype skap. Altså innerst i hylene og mer fremme. Så jeg skal definitivt vurdere en 35 cm skap meste gang.
Gjest loren Skrevet 2. januar 2013 #9 Skrevet 2. januar 2013 Som scrapper og student som akkurat har fått scrappe/studerepult igjen etter å ha surret med esker i halvannet år kunne det ikke falle meg inn å ofre den plassen for et skap. Skapet får man system i om man vil, esker med hobbyutstyr som man må rydde etter hver gang har jeg verre erfaring med selv iallefall Ellers enig med Wei Wei, jeg ville heller hatt et 35 cm dypt skap enn et der ting ligger i to dybder...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå