AnonymBruker Skrevet 1. januar 2013 #1 Skrevet 1. januar 2013 Vet ikke helt hvordan jeg skal starte denne tråden. Har en venninne jeg gikk på videregående med, og vi ble gode venner i den perioden. Når jeg ble litt eldre hadde hun sex med kjæresten min. Mens jeg lå altfor full og snorket i rommet ved siden av. Hun nektet for dette i ettertid, men innrømmet det til slutt (la all skylden på han selvfølgelig) og jeg kuttet kontakt med dem begge. Fikk melding fra henne for et års tid siden, og tok opp kontakt igjen. Hun fortalte selvfølgelig hvor lei seg hun var. Vi møttes da kanskje to ganger, og det virket hyggelig. Helt til jeg fikk kjæreste, og det første hun gjorde var å sende meg melding om at hun bare måtte møte han og gledet seg så mye til å bli kjent med han. Noe som gjorde meg usikker på henne, og igjen kuttet kontakten. Det ble slutt mellom oss og vi gjenopptok kontakten. Syntes hun er en veldig koselig jente, og vi finner på mye gøy. Problemet er bare at hun setter seg selv så mye høyere over andre mennesker. Hun kan liksom alt, hun er så deilig, alle elsker henne. Selvom realiteten ikke er sånn. Menn liker henne fordi hun hopper i sengen med alt som går på to bein. Det er ok det, men hun hopper stadig vekk på typene til andre. Hun er heller ikke spesielt pen, men tror selv hun er Guds gave til menn. Vi kan ikke gå på fest eller på byen uten at hun hopper i høyet med en ny mann. Hun har hatt klamydia i ca et halvt år, men gidder ikke gjøre noe med det. Det forteller hun selvfølgelig ingen av mennene hun er med. Hun kritiserer meg ganske ofte. Aller mest fordi jeg har mye mer penger enn henne. Sier hele tiden at jeg er så overfladisk, at jeg må slutte å bruke penger, at det er så tragisk at jeg hele tiden bruker fine klær og sminke. Samtidig som hun ber meg om å hjelpe henne med å kjøpe ting. Jeg tok en prat med henne her om dagen og sa klart ut at jeg ikke stoler på henne. Fikk da til svar at hun ikke ville såre meg igjen, men hvis jeg møter en type jeg liker så kommer hun til å sende han melding med en gang. For å finne ut om han er bra for meg og for å bli kjent med han. For meg føles alt dette unaturlig. Jeg ville aldri bar kontakten noen venninner dater uten å ha møtt den først. Ville aldri sendt dem melding heller, for det er da ikke jeg som er i forhold med den mannen. Uansett, dette har ført til at jeg har blitt veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg vet at hvis jeg møter noen så kommer hun til å prøve seg på dem med en gang. For å hevde seg selv. Men hun er også hyggelig å være med når hun ikke føler at hun må bevise noe. Jeg vet bare ikke helt hva jeg skal gjøre med denne situasjonen.. Anonym poster: e9a83aebb21e3630bad6228a7c6a7484
Gjest *Maja* Skrevet 1. januar 2013 #2 Skrevet 1. januar 2013 Hun høres bare slitsom ut og det virker som hun bare utnytter deg. Hva venninne ligger med typen din, rakker ned på deg fordi du har mer penger enn henne? Det er mye hyggelige mennesker der ute, finn deg en som du kan stole på. 3
Gjest Reza08 Skrevet 1. januar 2013 #3 Skrevet 1. januar 2013 Høres ut som hun er litt kunstig. Må bruke deg og dine gleder til å fremme seg selv. Har opplevd lignende situasjoner selv. Som venn så gjør man ikke sånt. Når hun til og med ligger med typen din, og nekter, helt til hun får blod på tann, har hun seriøse problemer. Prøv å få henne til å forstå at den slags oppførsel ikke er godt for deg, og at hun må prøve å ta seg selv mindre høytidelig, og heller prøve å skape positivitet blant dere begge, ikke bare for seg selv. Hvis hun vet at hun har klamyida, og ikke forteller folkene hun ligge med om det, er det veldig råttent gjort. Faktisk kan man få påpakning for det.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2013 #5 Skrevet 1. januar 2013 TS her. Vil ikke skrive som bruker, fordi jeg syntes denne saken er ganske kjip. Problemet er jo at hun er hyggelig også. Virker jo som hun prøver. Hvis jeg bare kutter kontakten igjen nå eller sier noe, så er jeg faktisk redd for at hun kommer til å hevne seg på meg. Ved å foreksempel kontakte eksen min som hun vet jeg ikke er helt over enda. Og jeg er bare så lei av det her. Lei av at hun alltid skal hoppe på alle menn, snakke om hvor utrolig deilig og flink hun er i sengen. Lei av at hun snakker om at hun får alle menn hun vil ha, fordi hun forstår dem på en spesiell måte. Alle rundt henne kan jo se at hun sliter, men hun har et behov for å være bedre enn alle andre. Dessverre går jo ting andre vei. En av de verre tingene er at hun prøver å presse på med narkotikabruk. Prøver hele tiden å overtale meg til å ta MDMA med henne, ta syre og sånne ting. Fordi hun har lest så mye at hun vet at det ikke er farlig. Vel, folk kan gjøre som de vil, men jeg er ikke helt der. Jeg vil ikke ta narkotika, og er lei alt det maset om hvor bra det er. Særlig nå som hun er fwb med en politimann. Og når det kommer til det med klamydia prøvde jeg å fortelle henne at man ikke kan holde på sånn. Fikk bare tilbake at jeg skulle spørre megselv om hva jeg fikk ut av å være så slem. Jeg vil vel egentlig kutte henne ut, men jeg har ikke mange venner. Har ikke lyst til å sitte alene i leiligheten min og være ensom heller.. Anonym poster: 321de7e10b7a469ba9bab5ed4e4699b5
Strixvaria Skrevet 1. januar 2013 #6 Skrevet 1. januar 2013 Leser du det du selv skriver? Run, woman! 2
Gjest *Maja* Skrevet 1. januar 2013 #7 Skrevet 1. januar 2013 Eh, ja leser du egentlig det du skiver? Lat som det er en annen som skrev det du nettopp skrev: Hva er ditt råd til den jenta?
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2013 #8 Skrevet 1. januar 2013 Leser du det du selv skriver? Run, woman! Ja, jeg leser det jeg selv skriver. Det er det tragiske her. Jeg vet hvor dum jeg er. Men jeg har ikke lyst på flere problemer fra henne, og kutter jeg henne ut blir nok alt verre. Og da har jeg faktisk ingen å være med igjen. Siden alle mine andre venninner er opptatt med mann og hus. Huff, det er så tragisk. Og jeg er ikke engang blitt gammel enda. Anonym poster: 321de7e10b7a469ba9bab5ed4e4699b5
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2013 #10 Skrevet 1. januar 2013 Hadde jeg lest dette hadde jeg bedt jenta komme seg langt vekk. Jeg kjenner selv at jeg burde gjøre det. Men det er vanskelig fordi jeg ser helvete som kommer fra henne når jeg kuttet henne ut. Anonym poster: 321de7e10b7a469ba9bab5ed4e4699b5
Gjest *Maja* Skrevet 1. januar 2013 #11 Skrevet 1. januar 2013 Hadde jeg lest dette hadde jeg bedt jenta komme seg langt vekk. Jeg kjenner selv at jeg burde gjøre det. Men det er vanskelig fordi jeg ser helvete som kommer fra henne når jeg kuttet henne ut. Anonym poster: 321de7e10b7a469ba9bab5ed4e4699b5 Da er det ikke mer for oss å råde deg til. Da får du stå for valget ditt opp beholde henne i livet ditt. Men du burde få deg bein i nesa og dumpe henne, og om hun vil lage et helvete så for du ta det som det kommer, ikke lage masse scenarioet oppi hodet ditt om hva som KAN skje. Hun lagde jo ikke helvete da du droppet henne de to første gangene.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2013 #12 Skrevet 1. januar 2013 Da er det ikke mer for oss å råde deg til. Da får du stå for valget ditt opp beholde henne i livet ditt. Men du burde få deg bein i nesa og dumpe henne, og om hun vil lage et helvete så for du ta det som det kommer, ikke lage masse scenarioet oppi hodet ditt om hva som KAN skje. Hun lagde jo ikke helvete da du droppet henne de to første gangene. Jeg er jo enig. Og jeg vet nå at jeg kommer til å droppe henne. Jorda, hun lagde helvete de gangene jeg droppet henne. Gikk rundt og snakket stygt om meg til alle som visste hvem jeg var. Var dum som svarte på meldingen hennes og tok opp kontakten igjen. Kommer til å droppe henne nå, men vil helst ikke gjøre det på en slem måte heller. Vil ikke såre noen. Anonym poster: 321de7e10b7a469ba9bab5ed4e4699b5
Andreas8 Skrevet 1. januar 2013 #13 Skrevet 1. januar 2013 Klamydia? Var det noen som nevnte Darwin..?
Gjest *Maja* Skrevet 1. januar 2013 #14 Skrevet 1. januar 2013 (endret) Jeg er jo enig. Og jeg vet nå at jeg kommer til å droppe henne. Jorda, hun lagde helvete de gangene jeg droppet henne. Gikk rundt og snakket stygt om meg til alle som visste hvem jeg var. Var dum som svarte på meldingen hennes og tok opp kontakten igjen. Kommer til å droppe henne nå, men vil helst ikke gjøre det på en slem måte heller. Vil ikke såre noen. Anonym poster: 321de7e10b7a469ba9bab5ed4e4699b5 At hun preiker drit om deg er jo ikke det verste. Det sier mer om henne enn om deg. Ignorer henne og over tid så blir hun bare luft for deg Ps: Si at du ikke vil henge sammen henne mer fordi du føler dere har vokst fra hverandre og at du ikke klarer å glemme det hun gjorde mot deg med eksen din. Alt det om narkotikaen og at hun rakker ned på deg kan du bare utelate, det viktigste er at du får frem poenget at du ikke vil ha mer kontakt. Endret 1. januar 2013 av *Maja*
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2013 #15 Skrevet 1. januar 2013 At hun preiker drit om deg er jo ikke det verste. Det sier mer om henne enn om deg. Ignorer henne og over tid så blir hun bare luft for deg Huff ja. Jeg burde vel gjøre det. Er egentlig ikke så pinglete til vanlig, men ser at jeg virker som om jeg er helt uten bein i nesen. Jeg har bare ikke lyst til å få stygge rykter slengt etter meg igjen. Brukte mange år etter vgs på å bevise at jeg ikke er et slemt menneske, sånn som hun ville ha det til. Tror det gjorde meg redd for å få det sånn igjen. Men, nå må jeg bare tenke på meg selv. Ikke hva hun eller andre ubetydelige mennesker sier Anonym poster: 321de7e10b7a469ba9bab5ed4e4699b5
Andreas8 Skrevet 1. januar 2013 #16 Skrevet 1. januar 2013 PS. Mangler ben i nesen? Jeg synes det er veldig flott at du ikke har gitt etter for presset og begynt med narkotika! DET skal du være stolt av! 1
Strixvaria Skrevet 1. januar 2013 #17 Skrevet 1. januar 2013 Men spiller det noen rolle for deg hva hun sier da? Det er hva du gjør det til - hever du deg over det, ignorerer det og viser med hele deg at 'hva det der måtte mene om meg er hun da hjertelig velkommen til uten at det påvirker meg i det minste', så vil ikke folk ha noe å snakke om, og da er det ikke noe morsomt for henne å holde på sånn heller. De ønsker jo en reaksjon; de vil skape intriger og drama, og gir du etter og bryr deg, tar det innover deg og blir såra, så spiller du jo rett opp til det megga ønsker seg. Jeg tenker også at de som tror på sånne ryktespredere ikke er verdt min tid og energi; slike dropper jeg. Gjorde det selv på vgs etter at jeg hadde et stygt brudd med en tidligere venninne, alle de som tok hennes side, eller verre - kom til meg og sa at de stod på min side men 'ikke turte' å stå for det, vel, de fikk blank avskjed fra min vennekrets. Kan ikke si jeg har savnet noen av dem, og det sier i grunn en del om hvor mye de vennskapene gav meg. Angrer ikke et sekund. Blir man kvitt de dårlige vennene blir det rom for å finne nye, bedre - og det er da ingen grunn til at ikke du skulle klare det samme. Få henne og alle som støtter henne ut av livet ditt, sett en strek, og ikke la henne kontakte deg igjen. Og det må du stå for senere også - ikke la henne fortsette å diktere deg slik hun gjør nå, bare kutt henne ut for evig og alltid. Det vil være tøft i begynnelsen, og hun vil garantert gjøre sitt for å gjøre livet ditt surt, men hvis du hever deg over det, og går videre hver dag med et stort smil og viser deg fra din beste side, samtidig som du ikke deltar i gossip og drama, så skal du se at du raskt får det mye bedre Du skal se at det ikke betyr noe; rykter og drama er for barn, voksne mennesker bruker ikke tid og energi på sånt. Og du vil få det mye bedre når du slipper å forholde deg til det - når du slipper å bekymre deg for om du sa noe som hun kunne vri til noe annet og si videre, eller hva hun sier om deg når du ikke er til stede osv. For når de er ute av livet ditt har det overhodet ingen betydning.
Gjest *Maja* Skrevet 1. januar 2013 #18 Skrevet 1. januar 2013 Huff ja. Jeg burde vel gjøre det. Er egentlig ikke så pinglete til vanlig, men ser at jeg virker som om jeg er helt uten bein i nesen. Jeg har bare ikke lyst til å få stygge rykter slengt etter meg igjen. Brukte mange år etter vgs på å bevise at jeg ikke er et slemt menneske, sånn som hun ville ha det til. Tror det gjorde meg redd for å få det sånn igjen. Men, nå må jeg bare tenke på meg selv. Ikke hva hun eller andre ubetydelige mennesker sier Anonym poster: 321de7e10b7a469ba9bab5ed4e4699b5 Nettopp! Det er ditt liv og du som skal leve det. Du er for god til å ha en mannestjelende, nedrakkende junkie til venninne 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2013 #19 Skrevet 1. januar 2013 Hei TS, situasjonen er jo helt vill. Du har fått mange gode råd og innspill her, så jeg skal ikke si så mye, men har litt på hjertet. Jeg siterer deg: "Jeg vil vel egentlig kutte henne ut, men jeg har ikke mange venner. Har ikke lyst til å sitte alene i leiligheten min og være ensom heller.." Det er bedre å være ensom enn å ha dårlige vennskap. Dessuten kan du ved hjelp av felles interesser med andre, evt nettsiden www.aktivitetsvenner.no danne nye og forhåpentligvis mye bedre vennskap enn dette. Dessuten: trenger du å ta det store oppgjøret med henne? Går det ikke an å bare ha gradvis mindre og mindre kontakt? Masse lykke til Anonym poster: ae77d090e1ce1c27ad6613c4b953e162
Suss81 Skrevet 1. januar 2013 #20 Skrevet 1. januar 2013 Kan du ikke prøve å få henne til å kutte deg ut da? Si du ikke har noen interesse av å høre om sexlivet hennes. Fortell henne hva langvarig klamydia gjør med livmoren hennes, gjerne mens hun prater om en erobring. Fortell henne at hun kan mase så mye hun vil med du er for smart til å ta narko med henne. Gjør deg selv totalt motsatt av henne så hun mister interessen av å henge med deg, simple as that også føler hun ikke noe trang til å "hevne" seg 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå