AnonymBruker Skrevet 1. januar 2013 #1 Skrevet 1. januar 2013 Leser rundt at man ikke bør drikke så mye kaffe når man er gravid, spesielt ikke første trimester. Er dette fordi det høye koffeininnholdet kan føre til spontanabort? Eller er det andre grunner til at man bør holde seg unna? Og hva med spekepølser o.l. når man er prøver? Burde kanskje holde meg unna uansett eller vente til jeg får positiv test? Herregud, jeg er så nervøs! Har drukket både kaffe og spist spekemat og skal teste i morgen selvom forventet mens ikke er før på fredag. Håper vel egentlig at mensen kommer, men samtidig ikke. Herregud så frustrerende. Anonym poster: 541dcd6670506ee67ca7dfbaa6ed6d03
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2013 #2 Skrevet 1. januar 2013 Ta kontakt med autorisert fagpersonell. Anonym poster: 4c3b7725e13f399cc86548dd89153326
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2013 #3 Skrevet 1. januar 2013 For mye koffein kan gjøre det vanskeligere å bli gravid, og det kan øke risikoen for spontanabort. Ta en titt på matportalen og råd for gravide så ser du en oversikt over hvor mye koffein som er ok. Iforhold til spekemat er det greit å holde seg unna som prøver også, fordi det kan ta en stund fra man spiser matvaren til man eventuelt blir syk. Og blir man gravid i mellomtiden kan det føre til spontanabort eller fosterskader. Anonym poster: c758f95567b2ee44fb81f032b9a3a66e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå