Gå til innhold

Siines treningsdagbok

siine

Anbefalte innlegg

Det er vanlig å sette seg mål som "jeg skal begynne å trene" når et nytt år kommer. Noen setter seg skyhøye mål - jogge hver dag, ikke spise sukker osv osv.

Jeg tenkte jeg skulle tenke litt annerledes i år! - Hvorfor? Fordi de som er supermotivert i januar, allerede har sluttet å trene i februar, i alle fall mange av de.

Jeg skal sette opp en plan for å først og fremst komme i rutine, ta underveis bilder, og virkelig være motivert. Denne dagboken skriver jeg mest for min egen del - for å oppretteholde motivasjonen jeg har i begynnelsen av året. Jeg er heldig, naturlig slank slik at jeg fort ser resultater etter trening, og flink å dra på trening, problemet er bare at jeg trenger motivasjon, noen som dytter meg i ræva og sier "du kan klare det" - Desverre har jeg en treningvenn som er mer umotivert enn meg og det sparket i ræva, er det nok jeg selv som må gi meg.

Her kommer en liten plan:

Treningsdager:

Tirsdag - Styrke treningstudio

Torsdag - Styrke treningstudio

Søndag - Styrke hjemme

Kondisjon legger jeg inn etterhvert, men springer gjerne som oppvarming.

Vurderer også å bytte treningstudio, til et dobbelt så dyrt et bare fordi jeg trenger en treningskamerat, og det er viktig for meg å være motivert hele tiden.

Så nå har jeg laget meg en motivasjonsmappe på pcen og lastet ned treningsapps på mobilen,klar for 2013!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Tenkte jeg skulle skrive litt før jeg tar kvelden! Jeg har startet opp et par grep for å bedre kostholdet mitt. Siden jeg spiser relativt sunt - typisk husmannskost som inneholder 2-3 dager med fisk, kjøtt på søndager, pizza, grøt og suppe fredag og lørdag, tar jeg ikke dette med kosthold så veldig "alvorlig". I tillegg til dette tar jeg tran, spiser frukt og litt nøtter en gang i blant.

Lørdagskveldene består oftest av kveldsmat - ikke super sunn, men mer taco, lasagne, gryterett osv. til tross for at dette ikke er av beste sort for helsa, gjør dette i alle fall at jeg unngår å spise potetgull og lignende etterpå, fordi jeg er så utrolig mett. I tillegg til dette har jeg naturlig lite fett på kroppen som må bort før musklene skal komme frem, og daglig mosjon som gåing, litt jogging nå og da, fjellturer osv får jeg unnagjort. Før jeg skriver en hel bok, tenkte jeg bare å sette opp et par mål jeg har laget meg:

:hjerte: Drikke te uten sukker

:hjerte: Erstatte brus med farris

Førstnevnte har jeg allerede begynt på, jeg hadde håpet jeg skulle venne meg av det, men ikke spørs om jeg må kutte sukker helt. Ikke vet jeg, jeg skal i hvert fall ikke gi meg. Det smaker pyton, og jeg har generelt kuttet ned på te drikkingen. Håper jeg snart kommer til et punkt hvor jeg syntes det smaker godt. Sistnevnte er bare sånn halvveis under planlegging, jeg er utrolig glad i brus, og drikker det ikke ofte, men når jeg spiser er jeg tørst, og da smaker alt godt uansett, derfor - farris (har en kjærlighet for kullsyre) . Håper også å erstatte dipp og potetgull, med grønnsaker, hjemmelaget dipp og farris. NAM. Oppskrifter og motivasjonsbilder kommer! Nå tar jeg kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Uff,da var jeg her igjen. Treningen går langt fra planlagt, men jeg skal kjøre 2 uker nå med effektiv trening på treningsenteret og se hvordan det går. hvis jeg ikke klarer det, melder jeg meg bare ut av hele senteret. jeg drikker fortsatt te uten sukker, men jeg drikker alt for mye brus! Det er jo så godt.

NYE MÅL: drikk mye vann. Ta alltid en flaske med på skolen som du kan fylle med vann

Tren hver tirsdag og torsdag. Hvis jeg ikke trener på treningsenteret kan jeg allikevel følge treningw cd en "flat mage sterk rygg" som jeg har liggende her hjemme. Jeg skulle ønske jeg hadde en skikkelig motivert treningspartner, men den gang ei. Tror jeg må slutte å lete etter motivasjon, men heller finne den innenfra, sammen med en stor dose selvtillit. Jeg slurver så ofte på øvelser, men ikke nå lengre!!

:hjerte: Drikk mye vann

:hjerte: Drikk mindre brus

:hjerte: Ikke slurv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...