Gå til innhold

Isolerer seg syke i helsevesenet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig i den, Annemor. Dessuten har iallfall jeg opplevd at man snakker om sånt innimellom når man har tid. Det varierer jo selvsagt fra sted til sted, men jeg tror ikke det er her skoen trykker.

At man derimot jobber seg syk med tunge gjøremål og ting man bør være flere om men kun er en, grunnet tidspress, det tror jeg på.

Skrevet

Mange i fysiske yrker som f.eks snekker jobber jo ofte isolert, uten at dette medfører særlig mye sykefravær.

Gjest annemor30
Skrevet

Vi snakker også om ting som er vanskelige når anledningen byr seg,vi bruker ofte matpausen til slike ting. Vi har fagdager hvor vi også tar opp slike ting samt veiledning internt. Jeg syns det er gull for meg ihvertfall. Men det burde vært flere på jobb når det er tung pleie.

Skrevet

Mange i fysiske yrker som f.eks snekker jobber jo ofte isolert, uten at dette medfører særlig mye sykefravær.

Joda, men nå må man se litt på den psykiske belastningen ved yrket også, da.

I pleie- og omsorgssektoren så er man borti mange situasjoner som kan være eller er psykisk belastende, og i slike situasjoner så er det faktisk viktig å ha noen i samme situasjon som man kan snakke med.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men snekkere jobber ikke tett inn på døende menensker eller mennesker med sterke psykiske vansker. Ganske tøft å se mennesker på sitt verste og samtidig vite at man ikke har tid til å ta ordentlig vare på de.

Anonym poster: 7083019647e461fbb1b4644cef3b3856

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...