Gå til innhold

Rød semsket veske, blitt møkkete

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Se nedenfor....

Endret av Trude.lutt
Videoannonse
Annonse
Gjest Eurodice
Skrevet

Noen som har sendt se slet skinn til rens? Har hørt noe om en såpe som blir brukt til å regjøre ridebukser... Noen som vet?

Skal dette bety "semsket"? Du skriver "veske" i overskriften og "ridebukser" i innlegget? Du må bestemme deg ;).

Skrevet

Jeg har en semsket veske som er blitt møkkete, og har hørt at "hestejenter" bruker en såpe til å vaske ridebukser. Det jeg lurer på er om noen vet hva slags såpe dette er, og om den evt kan brukes til å vaske en semsket veske. :) sån, nå tror jeg det ble rett!?!

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg har en semsket veske som er blitt møkkete, og har hørt at "hestejenter" bruker en såpe til å vaske ridebukser. Det jeg lurer på er om noen vet hva slags såpe dette er, og om den evt kan brukes til å vaske en semsket veske. :) sån, nå tror jeg det ble rett!?!

Unnskyld at jeg svarte flåsete. Jeg har ikke annet råd enn at du sikkert får hjelp i butikker som selger vesker og i skobutikker, kanskje fargehandler også.

Skrevet

Unnskyld at jeg svarte flåsete. Jeg har ikke annet råd enn at du sikkert får hjelp i butikker som selger vesker og i skobutikker, kanskje fargehandler også.

Ikke noe problem det, ble ikke fornærmet!

Skrevet

Prøv å børste skinnet først. Hvis du ikke har en børste til ruskinn/semsket skinn i huset tager du hva du haver, som en neglebørste eller en gammel tannbørste. Børsten må være ren, da. Hvis ikke det tar skitten kan du prøve med et viskelær. I skobutikker kan du også få kjøpt spesialrensemidler til semsket skinn.

Såpa du tenker på heter sadelsåpe. Ikke bruk det på semsket skinn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...