mildri Skrevet 1. januar 2013 #1 Del Skrevet 1. januar 2013 Hei! Jeg er ei jente på 27 år, gift med min store kjærlighet, han er 35. Sammen har vi en nydelig liten gutt på 21, snart 22 mnd. Da vi lagde han var det igrunnen ganske enkelt. Måtte riktignok vente nesten et halvt år før syklusen var i orden etter pilleslutt, men så ble vi gravide 2 pp da vi prøvde.Nå derimot... Jeg ville gjerne ha to tette, og var beredt for prøving i februar 2012. Det var imidlertid ikke kroppen min. Fikk liksom aldri mensen igjen etter fødsel. Sluttet å amme da mini var 14 mnd. Da Han var 16 mnd fikk jeg en blødning, men gyn mente dette var en eggløsningsløs blødning, og skrev ut primolutt og pergotime. Tok en primolutkur i august, fikk en blødning og begynte på dobbel pergo dag 5 som avtalt med gyn. Han har sagt jeg skal gå på doble kurer uten pause, vet ikke hvorfor. Men jeg hører nå etter inntil videre. Pp2 med pergo fikk jeg ganske sterkt positiv test 12 dop, men begynte å blø skikkelig to døgn senere, da var testen negativ. Vet ikke om det skal kalles kjemisk eller tidlig sa. eg får eggløsning dag 23/24 med pergo. Litt sent. Var hos gyn for sjekk i en syklus dag 16. Da hadde jeg et 22mm egg og en 12mm slimhinne. Men eggløsningen skjedde ikke før mange dager senere. Nå har jeg lest litt på nett, og lurer på om egget slipper for sent, at livmorslimhinnen blir for gammel! Skal bestille ny time hos gyn i morgen, spørre om hva han tror. Kanskje er eggløsningsssprøyte tingen. Eller kanskje er det helt fint som det er, bare at jeg har litt lang syklus. Hadde eggløsning den 30.desember. Har vært fosiktig med kaffe og alkohol, men vært hos mine foreldre i 2,5 uke. Det har blitt et glass vin til maten av og til. Og en kaffe, eller an halv kaffe hver dag. Leste her http://www.storkklinik.dk/no/livsstil-amp-fertilitet/alkohol/ og her http://www.storkklinik.dk/no/livsstil-amp-fertilitet/kaffe/ i dag. Fikk skikkelig klump i magen. Nå har jeg bestemt meg for å slutte med kafe fra og med i morgen. Og alkohol kun under sterkt sosialt press, altså minimere det. Og da bare et glass. Denne syklusen hadde vi sex hver andre dag fra 24. desember, samt morgenen 27., kvelden 28. og kvelden 29. desember. Hadde positiv el test kvelden 29. og morgenen 30. Negativ morgenen 31. Så el var 30. Nå har jeg googlet dette også, og ser at vi kanskje har hatt for mye sex. Stønn! For hyppig sex gir vel dårligere sæd og mindre mengde. Neste syklus blir det hver andre dag.... Har skikkelig kjip dag i dag mht til prøvingen. Tror denne syklusen er "bortfasta" med for dårlig sæd og litt kaffe og alkohol. Bedre lykke enste gang. Følg gjerne med meg. I 2013 blir jeg gravid, sån er det bare. Basta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sitronkake Skrevet 1. januar 2013 #2 Del Skrevet 1. januar 2013 Ønsker dere lykke til med søskenjakta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mildri Skrevet 1. januar 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 1. januar 2013 Takk Sitronkake! Glemte å skrive at jeg ble spontant gravid da jeg var 22 år, men tok da abort (sukk, angrer? Ja... Men sånn er det, og ikke noe å gjøre noe med nå). Så jeg vet jeg kan! Men jeg e rlitt motløs om dagen. Får klump i magen når venner er gravide, og føler meg mislykket når jeg ser små barn med tette søsken... Akk. Håper så inderlig vi lykkes det kommende halvåret! Lurer på om jeg skal slutte med pergotime etter neste syklus, altså etter 5 doble kurer på rappen. De kan da ikke være sunt for kroppen. Og jeg har jo blitt gravid to ganger før uten pergo! Men risikoen er jo å måtte vente i månedsvis på at syklusen skal komme i gang av seg selv, og sånn sett utsette mulighetene enda mere. Jeg hadde spiseforstyrrelse i tenårene og veldig mye kluss med mensenen pga det. Det e rnok grunnen til at kroppen min er treg med å få i gang eggløsning osv av seg selv. Da jeg var hos gyn på dag 16 i pergosyklus nr to, sa hun "i dag løsner egget". Men testene var negative i mange dager til, el dag 23. Lurer på om dette er dumt... om livmorslimhinna faktisk kan bli for gammel, slik jeg har lest noen steder, uten at det er forklart bedre der... Hatt en eneste tidlig eggløsning i mitt liv, dag 15, og da ble jeg gravid med sønnen vår... Kanskje hjelper ikke pergo så bra likevel... Dumt å holde på i månedsvis, om livmorsslimhinna er pensjonert og ikke kan ta imot befruktede egg. Akk. Men dette er mitt eget tankespinn. Han gynekologen jeg går til og som har skrevet ut pergo til meg, han har ikke sjekket med ul eller noe.Han sier bare "kom tilbake om du blir gravid eller om det tar for lang tid. Dette går bra, jeg har en god følelse". Jeg på volvat for å være sikker på at alt er ok. Tenker å bestille ny time på volvat nå snart, og spørre om alt jeg lurer på. Man blir jo helt tullerusk av dette om man tenker og googler for mye.... Drikker dere kaffe og et glass vin av og til under prøvingen? Ellers er jeg slank, høy, fine blodprøver, ikke pco/pcos/insulinresistens, alt sjekket og jeg er frisk som en fisk. Spiser sunt og lite sukker. Trener yoga jevnlig til vanlig. Søvnen er det litt verre med pga liten gutt i huset, men jeg føler meg som regel passe uthvilt. ÅÅÅ, man blir jo så utålmodig. Nei. dette må gå bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mildri Skrevet 3. januar 2013 Forfatter #4 Del Skrevet 3. januar 2013 Nå har jeg bestilt time hos Volvat, gynundersøkelse dag 18 i neste syklus. Gynekologen som har skrevet ut pergotime til meg sier det ikke er nødvendig med sjekk med ul, blodprøver etc underveis. Jeg er litt skeptisk, vil vite at alt er ok. derfor time hos Volvat. Skal spørre om alle mine bekymringer mht til "gammel" livmorslimhinne osv. Håper alt er ok. Skal også spørre hva han tror mht til å fortsette på pergo. Nå har jeg tatt min 4. kur, neste blir nr 5.... Kan jo ikke være helt bra heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mildri Skrevet 3. januar 2013 Forfatter #5 Del Skrevet 3. januar 2013 http://www.youtube.com/watch?v=4SFOpHiS-tA Sjekk denne! Hihi:) Gjør det litt mere forståelig at det av og til tar tid å bli gravid:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mildri Skrevet 3. januar 2013 Forfatter #6 Del Skrevet 3. januar 2013 Æsj nå har jeg lest enda litt mere rundt på nett. De som har virkelig peiling, emner at det er alt for hyppig å ha sex hver dag rundt el. Vi har gjort alt feil:( Jeg hadde el en søndag, vi hadde sex torsdag morgen, fredag og lørdag kveld. Den dosen lørdag er den eneste som kanskje hade holdt, men i følge ekspertene er så hyppig sex synonymt med få sædceller, nesten bare væske i utløsningen. Så nå har jeg tatt alle sorger på forskudd og venter på tanta den 13. januar. Akk! At det skal være så vanskelig!!!! Neste mnd bli det avholdenhet noen dager frem til positiv el test. Så vente litt, jeg har alletid positiv el test i to døgn. Sex kanskje 24 timer før ventet el? Det må bli bra. Kjedelig at det er så teknisk dette her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mildri Skrevet 7. januar 2013 Forfatter #7 Del Skrevet 7. januar 2013 Jeg fortsetter å skrive her for meg selv. Gjør litt godt å plassere tankene et sted. Har som sagt hatt lite tro på denne pp. Men. 6 dpo på ettermiddagen fikk jeg tre dråper friskt blod på papiret da jeg var på toalettet. Ikke mer. Ikke noe i trusa. Fortsatte å sjekke men ingenting. Sjekket med speil og ingen rifter etc. Tenker på festeblødning og håper veldig veldig. Hadde passet så utrolig bra med septemberbaby! Skal egentlig skrive nasteroppgaven fra høsten. Det beste hadde jo vært å få baby får jeg begynner, i stede for å ta permisjon midt i. Men nå er forhåpningene mine skrudd veldig opp. Det er egentlig ikke s bra. Jeg tester torsdag 11 dpo... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hills Skrevet 7. januar 2013 #8 Del Skrevet 7. januar 2013 Så dumt at dette skal by på så mye bekymringer å tanker for deg. Skal jammen ikke være bare enkelt dette med barn og en liten spire. Tror det er veldig fornuftig med en vovat time, her skal vi også til privat.Gyn om ikke det klaffer denne mnd. Vi har ikke prøvd mer enn da 5 PP, Men jeg er såå bekymret for at noe skal være galt. Dette med sex hver dag må jeg si jeg har LITT vondt for å tro at ikke er bra. Det er jo kun 1 sædcelle som skal til for å befrukte ett egg, og sødceller lages hele tiden. Tenker som så at hvis man har sex hver dag, så treffer man allefall UTEN TVIL EL. Såklart må man ta hensyn til hva man orker å klarer, men de fleste jeg kjenner som ble gravide fort (ila 3 pp) hadde sex hver eneste dag, gjerne flere ganger om dagen. Ang.kaffe så tenker jeg at man må kunne leve tilnærmet normalt ( med enkelte begrensninger) frem til en eventuell positiv test. Dette skal være en fin tid, ikke en tid hvor alt skal planlegges,analyseres og omtrent gjøre om hele livet. Kos deg med en kopp kaffe om dagen, om dette er noe du liker Vil dere ha sex hver dag så har dere det:) ned med skuldrene, pust ut, slapp av og kos deg )) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hills Skrevet 7. januar 2013 #9 Del Skrevet 7. januar 2013 (endret) http://www.klara-klo...seId/1239548339 Hher er en link som sier hvor mange sædceller som lages i døgnet. Flere hundre millioner pr dag. Endret 7. januar 2013 av Hills Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mildri Skrevet 8. januar 2013 Forfatter #10 Del Skrevet 8. januar 2013 Takk Hills:) Du har rett. Det blir for dumt å tenke at man har for mye sex! Jeg har, etter en lengre samtale med meg selv, besluttet å ha en pause i hele prøvingen, også med dagbok, akupunktur osv. Jeg blir rett g slett helt usunt stresset av dette. Jeg har googlet alt for mye m alt man kan feile og dermed ikke lykkes. Herregud. Etter et halvt år hvor jeg kun har tenk på ny baby samtidig som jeg har engstet meg veldig over at det skal være mye anskeligere for meg å få til enn for alle andre, så er jeg nesten blitt deppa. Så nå tar jeg en til pergokur, fordi jeg ha gyntime dag 18 i den kuren, så kan han si hvordan det står til etter em mnd pergobruk. Deretter får kroppen selge sin egen sjø. Er så sykt lei av å bekymre meg. Skal prøve å tenke at det beste er å bli gravid til sten, for da får jeg levert nasteroppgaven åren 2014. Akk:) Hej då så lenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mildri Skrevet 12. januar 2013 Forfatter #11 Del Skrevet 12. januar 2013 Gjett hvem som er gravid! 13 dpo i dag, har testet positivt siden 11. Dpo. Hurra! Jaaa! Spire, klor deg fast til september:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sitronkake Skrevet 12. januar 2013 #12 Del Skrevet 12. januar 2013 Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torepop Skrevet 12. januar 2013 #13 Del Skrevet 12. januar 2013 Hei! Jeg er ei jente på 27 år, gift med min store kjærlighet, han er 35. Sammen har vi en nydelig liten gutt på 21, snart 22 mnd. Da vi lagde han var det igrunnen ganske enkelt. Måtte riktignok vente nesten et halvt år før syklusen var i orden etter pilleslutt, men så ble vi gravide 2 pp da vi prøvde.Nå derimot... Jeg ville gjerne ha to tette, og var beredt for prøving i februar 2012. Det var imidlertid ikke kroppen min. Fikk liksom aldri mensen igjen etter fødsel. Sluttet å amme da mini var 14 mnd. Da Han var 16 mnd fikk jeg en blødning, men gyn mente dette var en eggløsningsløs blødning, og skrev ut primolutt og pergotime. Tok en primolutkur i august, fikk en blødning og begynte på dobbel pergo dag 5 som avtalt med gyn. Han har sagt jeg skal gå på doble kurer uten pause, vet ikke hvorfor. Men jeg hører nå etter inntil videre. Pp2 med pergo fikk jeg ganske sterkt positiv test 12 dop, men begynte å blø skikkelig to døgn senere, da var testen negativ. Vet ikke om det skal kalles kjemisk eller tidlig sa. eg får eggløsning dag 23/24 med pergo. Litt sent. Var hos gyn for sjekk i en syklus dag 16. Da hadde jeg et 22mm egg og en 12mm slimhinne. Men eggløsningen skjedde ikke før mange dager senere. Nå har jeg lest litt på nett, og lurer på om egget slipper for sent, at livmorslimhinnen blir for gammel! Skal bestille ny time hos gyn i morgen, spørre om hva han tror. Kanskje er eggløsningsssprøyte tingen. Eller kanskje er det helt fint som det er, bare at jeg har litt lang syklus. Hadde eggløsning den 30.desember. Har vært fosiktig med kaffe og alkohol, men vært hos mine foreldre i 2,5 uke. Det har blitt et glass vin til maten av og til. Og en kaffe, eller an halv kaffe hver dag. Leste her http://www.storkklin...ilitet/alkohol/ og her http://www.storkklin...rtilitet/kaffe/ i dag. Fikk skikkelig klump i magen. Nå har jeg bestemt meg for å slutte med kafe fra og med i morgen. Og alkohol kun under sterkt sosialt press, altså minimere det. Og da bare et glass. Denne syklusen hadde vi sex hver andre dag fra 24. desember, samt morgenen 27., kvelden 28. og kvelden 29. desember. Hadde positiv el test kvelden 29. og morgenen 30. Negativ morgenen 31. Så el var 30. Nå har jeg googlet dette også, og ser at vi kanskje har hatt for mye sex. Stønn! For hyppig sex gir vel dårligere sæd og mindre mengde. Neste syklus blir det hver andre dag.... Har skikkelig kjip dag i dag mht til prøvingen. Tror denne syklusen er "bortfasta" med for dårlig sæd og litt kaffe og alkohol. Bedre lykke enste gang. Følg gjerne med meg. I 2013 blir jeg gravid, sån er det bare. Basta! Gratulerer )) Men du? Det står at du er mann altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mildri Skrevet 12. januar 2013 Forfatter #14 Del Skrevet 12. januar 2013 Mann! Hahaha. Oi, der har det skjedd en festligeil. Jeg er veldig jente;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå