Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det kommer jeg aldri mer til å gjøre. Samme hva jeg gjør får jeg kjeft. Jeg kjører for seint, parkerer feil, kjører ikke slik han ville gjort, girer feil...

Det hører med til historien at jeg ikke har hatt noen uhell med bilen, jeg kjører mye både privat og i forbindelse med jobb. Har vel normalt gode kjøre ferdig heter. Men når han en med blir jeg usikker og klønete.

Så heretter får han kjøre selv eller ta bussen. Nok er nok.

Anonym poster: 4f85754d7c2b504a7b846ab6de5bd8c4

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det kommer jeg aldri mer til å gjøre. Samme hva jeg gjør får jeg kjeft. Jeg kjører for seint, parkerer feil, kjører ikke slik han ville gjort, girer feil...

Det hører med til historien at jeg ikke har hatt noen uhell med bilen, jeg kjører mye både privat og i forbindelse med jobb. Har vel normalt gode kjøreferdig heter. Men når han en med blir jeg usikker og klønete.

Gjest tarandus
Skrevet

Jeg blir en bedre sjåfør med samboer ved siden av meg. Har du sagt det til han at du blir usikker?

Gjest Eurodice
Skrevet

Det hører med til historien at jeg ikke har hatt noen uhell med bilen, jeg kjører mye både privat og i forbindelse med jobb. Har vel normalt gode kjøre ferdig heter. Men når han en med blir jeg usikker og klønete.

Har han førerkort og kjøreerfaring selv, da? Hvis ikke, kan han bare holde munn. Det kan han gjøre uansett, når han er passasjer og bilføreren kjører alminnelig fornuftig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir en bedre sjåfør med samboer ved siden av meg. Har du sagt det til han at du blir usikker?

Ja han vet det.

AnonymBruker
Skrevet

Har han førerkort og kjøreerfaring selv, da? Hvis ikke, kan han bare holde munn. Det kan han gjøre uansett, når han er passasjer og bilføreren kjører alminnelig fornuftig.

Ja han er selvfølgelig verdensmester på veien. Men det er han som får bøter, ikke jeg.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en samboer som lever i diverse kjøretøy og kjører veldig mye, han kan lett kommentere ting ang økonomisk kjøring osv som normale sjåfører ikke ser, men her sier jeg klart i fra om at han kan lukke luka eller gå evt kjøre selv.

Jeg kjører også mye, både privat og i jobb, siden jeg er vokst opp i et transportfirma har jeg fått mye mer kjøretrening enn vanlige privatbilister. Min greie er at jeg er litt tung i høyrelabben og ikke så flink til å tenke økonomisk kjøring i personbil, dette foranderer seg dog idet jeg setter meg inn i noe større eller har stor henger.

Jeg har kjørt skadefritt i åresvis og kjører nok 50 000 km eller mer på et år..

Anonym poster: 9c81a82c044abd8118844801f43cea87

Gjest Crazycatlady
Skrevet

Min er ikke så ille, men han har en tendens til å rette på det jeg gjør og det kan være veldig irriterende.

Synes det er greit når jeg trenger hjelp, har ikke hatt lappen så lenge, men når det er helt opplagte ting som at det kommer en bil eller noe.

Veldig irriterende når man fortsatt har kjørelærer ved siden av seg uten at man trenger det.

Virker ikke som han stoler helt på at jeg kan kjøre bil selv om jeg kjører mye både her og der. Ikke har jeg hatt noe særlig med uhell, men det har jo uansett alle førere hatt en eller annen gang.

Tror nok det har noe med å slippe kontrollen, og at det er problematisk for enkelte.

Du har vel prøvd å si ifra regner jeg med? Samboer lekte kjørelærer litt vel mye en stund, og da ga jeg beskjed om at han kunne slutte med det. Gjorde det samme mot han og det mislikte han ;)

AnonymBruker
Skrevet

Min er ikke så ille, men han har en tendens til å rette på det jeg gjør og det kan være veldig irriterende.

Synes det er greit når jeg trenger hjelp, har ikke hatt lappen så lenge, men når det er helt opplagte ting som at det kommer en bil eller noe.

Veldig irriterende når man fortsatt har kjørelærer ved siden av seg uten at man trenger det.

Virker ikke som han stoler helt på at jeg kan kjøre bil selv om jeg kjører mye både her og der. Ikke har jeg hatt noe særlig med uhell, men det har jo uansett alle førere hatt en eller annen gang.

Tror nok det har noe med å slippe kontrollen, og at det er problematisk for enkelte.

Du har vel prøvd å si ifra regner jeg med? Samboer lekte kjørelærer litt vel mye en stund, og da ga jeg beskjed om at han kunne slutte med det. Gjorde det samme mot han og det mislikte han ;)

Jeg har sagt fra mange ganger. Det blir ikke bedre, barn verre. Kjører i utgangspunktet svært sjelden når han er i bilen, heretter blir det aldri.

Gjest Crazycatlady
Skrevet

Jeg har sagt fra mange ganger. Det blir ikke bedre, barn verre. Kjører i utgangspunktet svært sjelden når han er i bilen, heretter blir det aldri.

Høres ut som han har store problemer med å slippe kontrollen.

Jeg kunne sikkert funnet på å stoppe bilen, og bedt han om å ta bussen videre om han ikke ga seg og jeg ble lei nok. :)

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som han har store problemer med å slippe kontrollen.

Jeg kunne sikkert funnet på å stoppe bilen, og bedt han om å ta bussen videre om han ikke ga seg og jeg ble lei nok. :)

Jeg skal love deg at de har blitt vurdert. :ler:

Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg hadde også 'en slik en' en gang :klaske:

Det var 'destruerende' kan man si.

Da han ikke lenger var i kategorien 'sambo' lenger så oppdaget jeg at det jeg hadde visst 10+ år tidligere; - nemlig at jeg kunne kjøre, og det godt også, det stod fremdeles ved lag.

Kommer aldri til å finne meg i å bli 'parkert' på den måten en gang til.

Skrevet

Litt morsomt, egentlig, men kvinner holder også på på det viset. Ikke så mye i bil, tror jeg. Men hjemme, når det kommer til husarbeid. Det er jo nok av menn som irriterer seg over at dama kjefter fordi han gjør feil, for i neste øyeblikk å kjefte fordi han ikke gjør noe. =P

Sier aldeles ikke at dere som har svart her, gjør det. Det er jo selvsagt ikke alle kvinner som gjør sånt. Men så er det jo ikke alle mannfolk som "vet best" i bil, heller.

Men ja...akkurat det der går nok begge veier, på ulike arenaer.

Bare en betraktning, litt utenfor tema, så se gjerne bort fra denne. =)

AnonymBruker
Skrevet

Ah... kjenner til den ja! Jeg ga straks beskjed om at jeg kom til å stoppe å la han ta bussen hvis han ikke holdt kjeft! Det hjalp. Var ikke måte på hvor han dirigerte. Jeg fikk ikke lov å kjøre inn til Tromsø sentrum for det var ALTFOR komplisert å kjøre der....

Minnet han om at jeg har hatt førerkort i 22 år og bodd og kjørt i blant annet Paris, London og Roma....;-). Men klart - Tromsø er sikkert ikke enkelt altså ;-)

Anonym poster: ec9db2e929dde45ec00703d09bb1f4fc

• Liker 4
Skrevet (endret)

Stopp bilen i en busslomme, be han gå av og si at han vil gå eller ta bussen siden han ikke er fornøyd med din kjøring. Du vil kjøre i fred og ro - og han stresser deg slik at du blir usikker i trafikken. Si at når han kjører, så kan han kjøre slik han vil - når han sitter på med deg, holder han kjeft.

Jeg tror det har noe med kontroll å gjøre. Jeg kan finne på å si et par ord iblant, en sjelden gang, men det er fordi jeg stoler mest på meg selv i trafikken. Når det blir en vane, så er det noe annet - og da kan jeg love deg at det hjelper å være streng. Min kjæreste er stille på bilturer nå, og han rører heller ikke noen knapper lenger. :fnise:

Endret av ninuska_
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Litt morsomt, egentlig, men kvinner holder også på på det viset. Ikke så mye i bil, tror jeg. Men hjemme, når det kommer til husarbeid. Det er jo nok av menn som irriterer seg over at dama kjefter fordi han gjør feil, for i neste øyeblikk å kjefte fordi han ikke gjør noe. =P

Sier aldeles ikke at dere som har svart her, gjør det. Det er jo selvsagt ikke alle kvinner som gjør sånt. Men så er det jo ikke alle mannfolk som "vet best" i bil, heller.

Det er et meget godt poeng du tar opp her :Nikke:

Den har jeg klart å unngå, - alltid :) - litt stolt av det ;)

Det er viktig å la folk få lov å gjøre ting på sin måte. Det finnes ikke noe værre enn å ha noen som detaljkommanderer hvordan ting skal gjøres, og som hyler og kjefter om man ikke gjør det på nøyaktig samme måte som vedkommende selv ville gjøre det.

Dette gjelder alt fra hvordan de ulike retter lages i kjøkkenet til hvordan man monterer en hylle på veggen og rygger bilen inn på en smal parkeringsplass.

Endret av Lille-pus
  • Liker 1
Skrevet

Er akkurat det samme her. "skal du gå hjem" og trekke inn til siden funker ;)

AnonymBruker
Skrevet

Er vel litt samme greia som mannfolk opplever når de skal håndtere den nyfødte og mammaen skal si "nei ikke sånn", "gjør sånn!" osv ;)

Anonym poster: 16997bdf0a29c391bf0875bf88e5217d

Gjest brutal mann
Skrevet

Interessant innlegg.

For jeg kjenner meg veldig igjen i dette med hva en får av pepper på hjemmebane. Jeg endte opp med å gi faen. Noe jeg også ga beskjed om at jeg gjorde. Så hjemme gjorde ikke jeg en dritt. Hvorfor kan ikke damene i denne tråden bare gjøre det samme? Gi klar beskjed til fyren i kartleserposisjonen at det et enten din vei, eller motorveien som de sier i Amerikas Forente Stater.

Skrevet

Hæ???? Den tok kaka altså!! Beklager, måtte bare.... :fnise: :fnise: :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...