Marie H Skrevet 11. mars 2004 #1 Del Skrevet 11. mars 2004 Jeg fikk "sovende" tulipaner igår, beskar dem og satte de i vann. I dag skal vi reise bort for fem dager og jeg vil ha med tulipanene. Kan jeg da pakke de tørt inn i avispapir igjen og beskjære de på nytt når vi kommer frem?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2004 #2 Del Skrevet 11. mars 2004 Jepp. Pass bare på å oppbevare dem kjølig så lenge de ikke får vann. Visste du forresten at såkalt sovende tulipaner kan ha blitt oppbevart over en måned ved ca null grader? Kjøper du tulipaner som står på vann er du sikret ferske og holdbare blomster. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 11. mars 2004 #3 Del Skrevet 11. mars 2004 "sovende" tulipaner....? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snitta Skrevet 13. mars 2004 #4 Del Skrevet 13. mars 2004 Hei ! Tulipanene dine kan pakkes inn og legges kjølig, men det er viktig at de blir snittet med en skarp kniv før du setter dem i litt kaldt vann i vasen. Hvis man kjøper tulipaner som skal gis i gave dagen etter kan du legge hele pakka sånn den kommer fra blomsterbutikken inn i kjøleskapet. Den kan ligge i ca 4-5 dager i kjøleskapet. Det er også smart å ha plastikk rundt når de blir satt i vasen for at de skal bli ranke og fine. Du kan også bruke potetmel, men jeg syns ikke dem står like fint da. Tulipaner som er blandet med andre blomster i bukett må settes i vann innen ca 5 timer fra dem er kjøpt . Lykke til. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisemor Skrevet 13. mars 2004 #5 Del Skrevet 13. mars 2004 Jepp. Pass bare på å oppbevare dem kjølig så lenge de ikke får vann. Visste du forresten at såkalt sovende tulipaner kan ha blitt oppbevart over en måned ved ca null grader? Kjøper du tulipaner som står på vann er du sikret ferske og holdbare blomster. Tulipanene kan ligge på kjøla i over ei uke og selges som nyskårne. Du merker ingen forskjell om de er skåret i dag eller for ei uke siden og det vet ikke du eller blomsterbutikken, kun gartneren somregel. Ligger tulipanene på kjøla en måned er de GAMLE og UBRUKELIGE og det får du IKKE I EN BLOMSTERBUTIKK. ALLE TULIPANER KOMMER TØRRE INN I BUTIKKEN OG DET ER BLOMSTERBUTIKKENE SOM SELV VELGER OM DE VIL SELGE DEM TØRRE ELLER VANNTRUKNE. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 14. mars 2004 #6 Del Skrevet 14. mars 2004 Lisemor: Bullshit. Mester Grønn får tulipanene sine max to dager etter at de er skåret hos gartneren, ferdig pakket og i bøtte med vann, og det er gartneriet som pakker og setter dem i bøtter. Hva de andre gjør er VELDIG forskjellig. Revetispa har helt rett, dersom du kjøper tulipaner som ligger tørt, kan de ha ligget opptil en måned fra de ble skåret. "Våte" tulipaner er som regel ferske, og alltid dersom du vet hvor du skal handle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisemor Skrevet 16. mars 2004 #7 Del Skrevet 16. mars 2004 Lisemor: Bullshit. Mester Grønn får tulipanene sine max to dager etter at de er skåret hos gartneren, ferdig pakket og i bøtte med vann, og det er gartneriet som pakker og setter dem i bøtter. Hva de andre gjør er VELDIG forskjellig. Revetispa har helt rett, dersom du kjøper tulipaner som ligger tørt, kan de ha ligget opptil en måned fra de ble skåret. "Våte" tulipaner er som regel ferske, og alltid dersom du vet hvor du skal handle. Nå har jeg alldri jobbet på mester grønn og kommer alldri til å gjøre det. Men har jobbet med å skjære og pakke tulipaner og vet hvor lenge de kan vere på ei kjøle før de ikke kan selges lenger. Vanlige blomsterforetninger får tulipanene inn TØRRE og velger selv om de vil sette de på vann eller ei. Jeg selger Tørre tulipaner,som er nyskåret eller har ligget på kjøla noen dager før vi fikk dem fra vår leveradør. Samma faen om du kjøper de tørre eller våte i vanlige blomsterbutikker. Vi selger ikke gamle varer. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2004 #8 Del Skrevet 17. mars 2004 Nå har jeg alldri jobbet på mester grønn og kommer alldri til å gjøre det. Har du et problem med Mester Grønn??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå