Teriyaki Skrevet 1. januar 2013 #1 Skrevet 1. januar 2013 Hei. Jeg ønsker å utdanne meg til jordmor, så jeg lurer veldig på hvordan utdanningsforløpet er? De har ikke utdanningen på unniversitetet her jeg bor, så jeg blir nødt til å gå på skole i en annen by. Holder nå på med sykepleierutdanningen, og mellom grunnutdanningen og videreutdanningen så er planen å stifte familie, så det er kanskje snakk om 10 år eller noe sånt til jeg blir å videreutdanne meg. Hvor mye praksis er det? Er det for eksempel først ett år teori for så ett år praksis/turnus? Håper det, for da tenker jeg å pendle det året med teori, for så å søke meg til praksis på hjemplassen. Da kan pappaen og barna (ene baret er forøvrig allerede født) bo hjemme. Blir nok tungt å kun se dem i helgene i et helt år, men dette har vært min drøm i snart 10 år, så det må jo være verdt det? Kanksje er det også sunt for barna å se at jeg prioriterer utdanning, slik at de selv velger å sette det høyt i framtiden? Så altså; Om noen har utdannet seg, eller bare vet hvordan det er, så vil jeg veldig gjerne høre om utdanningsforløpet til jordmorstudiet. (Vet egentlig ikke hvor denne passet best jeg, så bare å flytte om den er feilplassert).
Teriyaki Skrevet 1. januar 2013 Forfatter #2 Skrevet 1. januar 2013 Har funnet litt mer ut om selve utdanningsforløpet. Altså fire semestro hvor det er en praksisperiode i hvert semester. Men vil likevel gjerne høre om erfaringer. Er det et tungt studie? Hvis man sammenligner det md sykepleien? Regner med det er veldig interessant, da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå