Gå til innhold

Kan jeg adde han på face?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tittet gjennom home pagen på Facebook, og der har en av mine venner blitt tagget i samme bilde som en gutt jeg gikk på videregående med. Jeg er nå 25 år, og har ikke sett han siden videregående. Jeg var ganske sjenert på den tiden, og snakket omtrent ikke med noen av guttene. Venninnene jeg hadde på VGS er jeg enda bestevenn med, men guttene pratet jeg ikke med og har heller ikke kontakt med nå.

Han gutten som ble tagget i bildet, har jeg alltid synes var søt. Turte egentlig aldri prate med han. Husker jeg ble litt lei meg da han likte venninnen min en periode, i 2 klasse på VGS.

Men så til spørsmålet; jeg vil gjerne ha kontakt med han nå. Aner ikke om han er singel, eller om han i det hele tatt husker meg. Vet heller ikke om han er noe for meg, er bare litt nysgjerrig på han.

Er det teit å adde han på Face?

Da finner jeg kanskje ut om han har kjæreste hvertfall.

Er ikke så tøff av meg, så ville bare høre hva dere synes. Er redd han tenker "hvorfor i alle dager adder hun meg"

Anonym poster: 03a3702a6a89aeb9e3cdefdaa31ae2df

Videoannonse
Annonse
Gjest SpaceBaby
Skrevet (endret)

Er nok ingen som vet hvordan han vil reagere. Noen ganger finner man gull, andre ganger driter man på draget. Det er bare en sjanse du må ta. Og hvis det går skeis får du bare forsøke å huske på at hans mening om deg ikke betyr en dritt, sånn egentlig. Det er så klart lett å sitte her og si, men sannheten er det lell.

Endret av SpaceBaby
Skrevet

Er redd han tenker "hvorfor i alle dager adder hun meg"

Det vil han helt sikkert, men det betyr ikke at det er dødfødt. Prøv, og se hvordan det går.

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke så tøff av meg, så ville bare høre hva dere synes. Er redd han tenker "hvorfor i alle dager adder hun meg"

Jeg, som ung mann, hadde tenkt akkurat det. Deretter hadde jeg tenkt at det bare var en kompliment, eventuelt bare hyggelig at hun husket meg, og sett gjennom profilen hennes. Kanskje hadde jeg ikke lagt noe særlig i det, men jeg hadde i hvert fall ikke reagert negativt. Du har uansett ingenting å tape, ettersom det ikke virker som du støter på ham til daglig :)

Det er riktignok bare meg, og det her er vanskelig å forutse, men tanken på å reagere negativt hadde altså ikke streifet meg.

Anonym poster: 3f00bdaeff287046b55595f0eada9e45

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

takk for svar. Vanskelig altså.

Vi har jo ca 30 felles venner, og får jo han opp som "personer du kanskje kjenner".

Men jeg vil bare ikke drite meg ut :sjenert:

Skrevet

Hva med å sende han en melding istedenfor å adde han. Si at du så bilde av han der han var tagget og lurte på om det var han som du hadde gått på skole sammen med. Da har du startet en samtale også.

Skrevet

takk for svar. Vanskelig altså.

Vi har jo ca 30 felles venner, og får jo han opp som "personer du kanskje kjenner".

Men jeg vil bare ikke drite meg ut :sjenert:

Hvor mye kan du drite deg ut?!

Dere har gått på skole sammen og har 30 felles venner.

Jeg ble lagt til av ei venninne av min søster som er 6 år yngre enn meg. I tillegg har hun barn og type. I dag legges folk til i hytt og pine.

Legg han til. Slutt å tenk at du driter deg ut, da tør du aldri legge han til. Legg han til nå!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt og svært så vanlig å adde folk man har gått på skole med. Det er jo en av de positive sidene ved facebook, at man kan finne igjen og gjenoppta kontakten med gamle venner. Jeg synes enkelte legger alt for mye i facebook, er jo enkelte her inne som tror at en "like" på et bilde er oppfordring til snarlig sex.

Anonym poster: 431dbd1b51143ccf552bd82cf2775f41

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du har ingenting å tape :)

Anonym poster: 37f083500d6c163de29f0669686db027

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å sende han en melding istedenfor å adde han. Si at du så bilde av han der han var tagget og lurte på om det var han som du hadde gått på skole sammen med. Da har du startet en samtale også.

Det er ikke tvil om at jeg vet hvem han er, så en melding vil virke merkelig.

Får mane meg opp og adde han, men venter en dag eller to:)

tør nok ikke sende han melding, men da kan jeg snoke på profilen hans og "tilfeldig" møte han der han er:p

Skrevet

Jeg synes det er litt merkelig med folk som bare adder meg og ikke sier noen ting om hvorfor de vil ha meg der. Men jeg er mer lukket når det kommer til min personlige Facebook profil også.

Hva med å vise at du ikke er så sjenert som sist? Skape litt nysgjerrighet i ham ved å heller være litt frempå og ikke bare adde han som venn?

"Hei så deg på bilde av ....... og jammen er du like kjekk som når vi gikk på VGS. Da turte jeg jo ikke snakke med noen, så da får du heller få et kompliment nå. Håper livet har vært snilt mot deg! Godt nytt år!"

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg addet han:)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Endelig ;)

Anonym poster: 37f083500d6c163de29f0669686db027

AnonymBruker
Skrevet

Han godtok:) nå skal jeg snoke til meg info

• Liker 1
Gjest hedgepig
Skrevet

Bra! Fortell oss hvordan det går :)

Gjest hedgepig
Skrevet

Han godtok:) nå skal jeg snoke til meg info

Bra! Fortell oss hvordan det går :)

Og der fikk jeg svar, samtidig som jeg spurte ;) you go girl!

AnonymBruker
Skrevet

Og der fikk jeg svar, samtidig som jeg spurte ;) you go girl!

Hehe følte meg tøff!

Har tittet litt på profilen hans. Han er så fin!

Tror han har kjæreste. Var i hvertfall et bilde av han og kjæresten fra august.

Søren :sukk:

AnonymBruker
Skrevet

Hehe følte meg tøff!

Har tittet litt på profilen hans. Han er så fin!

Tror han har kjæreste. Var i hvertfall et bilde av han og kjæresten fra august.

Søren :sukk:

Er faktisk litt i tvil om han har kjæreste nå, kan virke som at det ble slutt i løpet av høsten. Virker som han har fjernet noen profilbilder, mens hun fortsatt har bilder av de to sammen.

Får snoke litt mer. Ikke at jeg tør å sende han melding uansett da :sjenert:

Herregud så fin han er. Og vi har mange like interesser:)

Gjest Gunfreak
Skrevet

90% av "vennene" mine på face er folk jeg "kjenner" fra ungdomskolen og VGS og har ikke noe forhold til enn at vi gikk på skole sammen, bortsett fra et par jenter fra ungdomskolen og barneskolen jeg satt vedsiden av i klassen har jeg nesten ikke snakket med noen av dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...