AnonymBruker Skrevet 1. januar 2013 #1 Skrevet 1. januar 2013 Hvilke tema finner du interessante å lese på blogger? Kommenterer du på blogger? Hvorfor? Hvorfor ikke? Blogger du selv? Hvorfor? Hvorfor ikke? Nevn en blogg du mener har: -Gode bilder -Gode tema -Morsomt innhold -Interessante/spennende tema -Godt design -Er en inspirasjonskilde -Er dyktig/kreativ -Forholder seg godt til regelverket om opphavsrett Nevn en blogg du mener har potensiale for forbedringer. Vær ærlig, men sleng ikke dritt, for det gidder jeg ikke lese. Anonym poster: 6324549c746e65caa3937d23e21cf223
challenger Skrevet 1. januar 2013 #2 Skrevet 1. januar 2013 Jeg må være så overflatisk å si at det eneste som får meg til å følge med en blogg er en pen person, og som har en stil jeg liker. Finner mye inspirasjon i slike blogger. Har vel et par blogger jeg leser pga at de er "provoserende" også, som bl.a fotballfrue sin.. Leser også et par "lokale" blogger, rett og slett fordi jeg er nysgjerrig:) Har aldri kommentert på en blogg nei, leser sjelden kommentarer også.. Blogger ikke selv, og kommer nok aldri til å gjøre det. Jeg HATER å bli tatt bilde av/ta bilde av meg selv, så det ville blitt dårlig med bilder:p Blogger jeg "leser"(ser vel mer på bilder for inspo, enn å lese hva som står der) fast er: Nette Nestea Ulrikke Lund Cath in The City Annijor Er også flere jeg er innom sånn nå og da, bare for å hente inspo fra bilder, gidder ikke ramse opp alle disse..
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2013 #3 Skrevet 1. januar 2013 Hva mener du med "lokale" bloggere? Bloggere fra ditt fylke, kommune eller ditt hjemsted? Feks som på bloggurat? Anonym poster: 6324549c746e65caa3937d23e21cf223
Gjest Nøkkelost Skrevet 1. januar 2013 #4 Skrevet 1. januar 2013 Jeg syns liksom det er vanskelig å finne blogger som skriver om miljøvennlighet uten alle de der produktene som liksom er miljøvennlige. Alle skriver bare helt ukritisk om nye produkter som liksom skal være miljøvennlige eller så bra, uten å klare å skrive noe om mer alternativ miljøvennlige produkter som ikke koster fletta av deg. Jeg syns også at det henger dårlig sammen med vinklinger på miljøhensyn og vips så har bloggeren en ny veske eller jakke i skinn eller fake.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2013 #5 Skrevet 1. januar 2013 Hvilke tema finner du interessante å lese på blogger? Politikk, samfunnsspørsmål, produktanmeldelser og reiseskildringer. Noen av favorittbloggene mine er skrevet av nordmenn som bor i utlandet. Samfunn som er fremmed for meg, men som forfatteren kjenner godt, sett med norske øyne. Veldig lærerikt. Kommenterer du på blogger? Hvorfor? Hvorfor ikke? Ja, i blant. Noen ganger er det ting jeg ønsker å opplyse bloggerne om, og andre ganger har jeg så stor glede av å lese bloggen at jeg må takke dem. Blogger du selv? Hvorfor? Hvorfor ikke? Nei, ikke nå mer. Jeg klarer aldri å bli enig med meg selv om hva jeg ønsker å dele med verden. Det bør man ha en ganske klar formening om før man starter en blogg. Forresten er det bare i Norge at "blogg" nærmest er ensbetydende med "moteblogg". Jeg synes moteblogger er noe av det kjedeligste som finnes, og jeg synes det er trist at kvalitetsbloggene får så lite oppmerksomhet (også i media) i sammenligning. Anonym poster: 26eef638852fc2b3c098a68d4b7955b7 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2013 #6 Skrevet 3. januar 2013 Hvilke tema finner du interessante å lese på blogger? Politikk, samfunnsspørsmål, produktanmeldelser og reiseskildringer. Noen av favorittbloggene mine er skrevet av nordmenn som bor i utlandet. Samfunn som er fremmed for meg, men som forfatteren kjenner godt, sett med norske øyne. Veldig lærerikt. Kommenterer du på blogger? Hvorfor? Hvorfor ikke? Ja, i blant. Noen ganger er det ting jeg ønsker å opplyse bloggerne om, og andre ganger har jeg så stor glede av å lese bloggen at jeg må takke dem. Blogger du selv? Hvorfor? Hvorfor ikke? Nei, ikke nå mer. Jeg klarer aldri å bli enig med meg selv om hva jeg ønsker å dele med verden. Det bør man ha en ganske klar formening om før man starter en blogg. Forresten er det bare i Norge at "blogg" nærmest er ensbetydende med "moteblogg". Jeg synes moteblogger er noe av det kjedeligste som finnes, og jeg synes det er trist at kvalitetsbloggene får så lite oppmerksomhet (også i media) i sammenligning. Anonym poster: 26eef638852fc2b3c098a68d4b7955b7 Forslag til hvordan en kan gi oppmerksomhet til kvalitetsbloggene? Anonym poster: 6324549c746e65caa3937d23e21cf223
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2013 #7 Skrevet 3. januar 2013 Forslag til hvordan en kan gi oppmerksomhet til kvalitetsbloggene? Anonym poster: 6324549c746e65caa3937d23e21cf223 Ja! Her skulle jeg ønske media tok ansvar. En blogger jeg synes er veldig flink, og som ofte er i media, er Vampus (Heidi Nordby Lunde) http://vampus.blogspot.no/ Det skulle vært flere slike som henne. Løft bloggere som har noe å komme med, opp og frem! Kom igjen, VG, ikke undervurder oss. Vi vil gjerne lese om noe viktigere enn catfighten mellom to navlebeskuende restylaneberter som tilfeldigvis kaller seg bloggere. For dere som likte Folkeopplysningen på NRK i fjor høst, vil dere også like http://hjernedvask.no/ Det er dessverre ikke mye aktivitet der nå mer, men bloggen er full av godbiter som smaker akkurat like godt i dag. Herlig informasjonsgrafikk også, for de som vet å verdsette den kunsten. Problemet med kvalitetsbloggene med innhold ("Se, her er den nye vesken min og fjorten bilder av den" er ikke innhold) er at de ikke får blogget like ofte som rosabloggerne, og de får dermed færre lesere. Det er lite vits i å klikke seg inn på bloggen tre ganger om dagen når det kan gå en måned mellom hvert innlegg. Det er mer krevede å skrive en tekst med et budskap enn å ta bilde av seg selv i speilet, så når det gjelder kvantitet kan de to bloggkategoriene aldri konkurrere. For oss som ikke er journalister, kan vi hjelpe de gode bloggene på flere måter: 1. Finn dem og les dem. 2. Link til dem på Facebook, Twitter osv. 3. Kommenter. En hyggelig tilbakemelding eller god diskusjon i kommentarfeltet gir bloggeren motivasjon til å fortsette, og til og med til å blogge oftere. Anonym poster: 26eef638852fc2b3c098a68d4b7955b7
Gjest Uanonymbruker Skrevet 3. januar 2013 #9 Skrevet 3. januar 2013 (endret) - Endret 17. januar 2013 av Uanonymbruker
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2013 #10 Skrevet 3. januar 2013 Eksempler på hva jeg anser som kvalitetsblogger: grønnegleder.com vegetarbloggen.com egedenne.com sotengelen.wordpress.com lammelårtanker.wordpress.com madam-inks.blogspot.no Det verserer en misforståelse om at kvalitetsbloggere ikke blogger oftere enn noen ganger i måneden. Flere av disse blogger hver dag. Problemet jeg tror disse bloggene møter, er at de ikke er "populære" nok i forhold til andre blogger som det er mest populært å dra frem både på blogglister og i VG. Anonym poster: 6324549c746e65caa3937d23e21cf223
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2013 #11 Skrevet 3. januar 2013 Hater reklameblogger ala fotballfruen sin. Det er rene reklameplakaten. Hater også trenetips, sminketips, hårtips, restylanetips, hairextensiontips og slikt ræl. Jeg leser interiørblogger,oppussing før og etter. Blogger med mening. Anonym poster: e3e145987ec236c3081ad1a47947662e
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2013 #13 Skrevet 3. januar 2013 Leser bare sexblogger. Ja akkurat det var ikke noen overraskelse Anonym poster: 6324549c746e65caa3937d23e21cf223
Armitage Skrevet 3. januar 2013 #15 Skrevet 3. januar 2013 (endret) Jeg leser blogger om sminke. Fordi det interesser meg og fordi jeg er utdannet innenfor det. Er alltid på utkikk etter nye merker og produkter som kan være fine i jobbsammenheng. Jeg liker best de bloggene med gode bilder og en blogger som er hyggelig med god personlighet. Jeg er ikke så flink til å kommentere. Vet ikke hvorfor. Hadde en egen sminkeblogg før, men la den ned da den tok for mye av tiden min. Er sjeldent jeg leser blogger som bare handler om andres dagligliv. Synes det er dødsens kjedelig Favoritter er: Killer Colours Nikkietutorials.com Pixiwoo som jeg også følger med på yotube. Xsparkage En blogg som bryter opphavsrett er vel samtlige blogger på blogg.no. Er mange der som "låner" bilder fra internett. Og som er dårlige på å ta egne. Har til og med kommet over direkte klipp og lim blogger hvor all tekst og bilder er klippet fra andres arbeid. Endret 3. januar 2013 av Armitage
Armitage Skrevet 3. januar 2013 #16 Skrevet 3. januar 2013 (endret) Beklager. Skulle redigere. Ikke svare på eget innlegg. Endret 3. januar 2013 av Armitage
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2013 #17 Skrevet 3. januar 2013 fetmenfattet.wordpress.no Herlig dame som skriver godt, humoristisk og brutalt ærlig. Anonym poster: c44b391b3fe609cd39d778e86af69a38
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2013 #18 Skrevet 3. januar 2013 fetmenfattet.wordpress.com * Anonym poster: c44b391b3fe609cd39d778e86af69a38
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2013 #20 Skrevet 8. mars 2013 Liker blogger med litt av hvert. Gode store bilder, egne opplevelser, egne meninger, sånne ting. Pleide å kommentere på noen blogger før, nå bare ser jeg. Men prøver å huske på å "like" bloggene på bloglovin, da flere fortjener det. Anonym poster: c41db4874d387fa536095e704316acca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå