Gå til innhold

Diskusjonstråd angående de sentrale momentene i Kongens tale.

Anbefalte innlegg

Gjest SpaceBaby
Skrevet

Ja, da er Kongens viktigste arbeidsoppgave unnagjort for i år også og en rekke viktige saker og ting har blitt tatt opp. Tenkte vi kunne diskutere litt for eller mot de mest sentrale momentene i årets nyttårstale fra Hans Majestet, Kongen.

Her er et knippe av Kongens hjertesaker:

"Barna er vår fremtid"

"Eldre har mye å bidra med"

"Ungdom har også mye å bidra med"

"Verden blir stadig mindre og mindre"

Og så var det en og annen referanse til Lord Of the Rings inni der også, til stor fornøyelse for den yngre garden, er jeg sikker på. Riktinok nok 4-5 år for seint ute, men det er allikevel hyggelig å vite at vi har en nokså ungdomslig konge her i landet vårt.

Hva syns dere? Er barna virkelig vår fremtid? Har eldre egentlig så mye å bidra med? Blir ikke verden strengt tatt større og større i og med at universet stadig ekspanderer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Hahaha :fnise: Blir slått i bakken hvert eneste år om hvordan han virkelig tar tak i saker få andre tørr og snakke om og innspirerer oss med sine kloke ord.

Lord of the rings var i alle fal bedre enn Ole Brum og Nasse Nøff?

Skrevet

Hehe. En gang snakket han om Heia Tufte. Kongen er herlig han

• Liker 3
Gjest SpaceBaby
Skrevet (endret)

Lord of the rings var i alle fal bedre enn Ole Brum og Nasse Nøff?

Hehe. En gang snakket han om Heia Tufte. Kongen er herlig han

Syns både LOTR og Tufte-referanser blir en smule tacky, sånn typisk påtatt ungdomslig. Ole Brum og Nasse Nøff er det i det minste litt historisk schwung over.

Ihvertfall åpenbart at talen var skrevet av en AUF'er. Noen som vet hvilken?

Endret av SpaceBaby
Gjest Darthoven
Skrevet

Tacky-tale. Intetsigende og platt som vanlig. Imidlertid hylles han i år for sin fantastiske tale. Boy, is my thumb not on the pulse of Norway..

AnonymBruker
Skrevet

Syns både LOTR og Tufte-referanser blir en smule tacky, sånn typisk påtatt ungdomslig. Ole Brum og Nasse Nøff er det i det minste litt historisk schwung over.

Ihvertfall åpenbart at talen var skrevet av en AUF'er. Noen som vet hvilken?

Kongen var bare 18 år da LOTR kom ut, så jeg synes ikke det er særlig påtatt :)

Anonym poster: f36c2b11d524f3c1f9675d0f54dca192

• Liker 2
Gjest SpaceBaby
Skrevet (endret)

Tacky-tale. Intetsigende og platt som vanlig. Imidlertid hylles han i år for sin fantastiske tale. Boy, is my thumb not on the pulse of Norway..

Faen. Akkurat sånn føler jeg det også. Det er ganske slitsomt i lengden. Nordmenn syns så klart denne talen her var helt toppers, den inneholdt jo tross alt alt det som nordmenn liker å høre dag ut og dag inn. Og ikke nok med det, nå syns nordmenn også det er helt toppers at "hatefulle" (les: politisk ukorrekte) ytringer skal gjøres straffbare. Hva faen er det som skjer med folk? Skal vi bare høre på sånt pjatt som kongen og AUF'ere klarer å lire av seg nå? Vurderer seriøst å flytte.

Endret av SpaceBaby
Skrevet

Slitsomt i lengden? Med en tale i året? Boy, DA tåler du ikke mye, da.

Gjest SpaceBaby
Skrevet (endret)

Slitsomt i lengden? Med en tale i året? Boy, DA tåler du ikke mye, da.

Denne talen er jo bare et symptom på alt som er galt med Norge og nordmenn. Men for faen, jeg skal fortsette å gjøre mitt beste for å bare le av alt istedet for å bli sur og bitter. Det blir dog vanskeligere og vanskeligere.

Endret av SpaceBaby
Skrevet

Da får du flytte. :)

Gjest Darthoven
Skrevet

Faen. Akkurat sånn føler jeg det også. Det er ganske slitsomt i lengden. Nordmenn syns så klart denne talen her var helt toppers, den inneholdt jo tross alt alt det som nordmenn liker å høre dag ut og dag inn. Og ikke nok med det, nå syns nordmenn også det er helt toppers at "hatefulle" (les: politisk ukorrekte) ytringer skal gjøres straffbare. Hva faen er det som skjer med folk? Skal vi bare høre på sånt pjatt som i talen til kongen nå? Vurderer seriøst å flytte.

Where? Haha. Finnes jo ikke det land i verden som ikke er skakk-kjørt. Nei, kompis, det er bare å holde kjeft, betale ned lånet sitt og kjøpe inn boksmat og nok whiskey for en generasjon, så skal du nok se at det årner seg til slutt :)

Gjest Darthoven
Skrevet

You have the manners of beggar!

Gjest SpaceBaby
Skrevet

Jo da, det er så klart en mulighet. Men er det riktig? Skal jeg bare forlate dere andre i gjørma?

Gjest SpaceBaby
Skrevet (endret)

Where? Haha. Finnes jo ikke det land i verden som ikke er skakk-kjørt. Nei, kompis, det er bare å holde kjeft, betale ned lånet sitt og kjøpe inn boksmat og nok whiskey for en generasjon, så skal du nok se at det årner seg til slutt :)

Kan jo flytte til et land hvor jeg ikke skjønner en dritt av hva andre folk sier. Så slipper jeg ihvertfall å vite om alt idiotiet rundt meg. Og Sveits har jo alltid fremstått som et fristende sted, likeså Nederland. Selv Danmark er jo et steg opp, om enn ikke så mange hakk. California var ikke så værst heller.

Endret av SpaceBaby
Gjest Darthoven
Skrevet

Kan jo flytte til et land hvor jeg ikke skjønner en dritt av hva andre folk sier. Så slipper jeg ihvertfall å vite om alt idiotiet rundt meg. Og Sveits har jo alltid fremstått som et fristende sted, likeså Nederland. Selv Danmark er jo et steg opp, om enn ikke så mange hakk. California var ikke så værst heller.

Sveits vil ikke ha hverken deg eller meg. Nederland..gud bedre, flytte rett inn i satans (EUs) bakgård? Et område som litterally and figuratively er under vann? Danmark? Jo, om du har planer om å bli Frank Ladegaard kanskje, bonderæven! Ellers er det ikke mye jobber. Nei..flytt ut i skauen i Østfold, dyrk noen pottiter og shut the hell up. Thats the way to go.

Gjest SpaceBaby
Skrevet (endret)

Sveits vil ikke ha hverken deg eller meg. Nederland..gud bedre, flytte rett inn i satans (EUs) bakgård? Et område som litterally and figuratively er under vann? Danmark? Jo, om du har planer om å bli Frank Ladegaard kanskje, bonderæven! Ellers er det ikke mye jobber. Nei..flytt ut i skauen i Østfold, dyrk noen pottiter og shut the hell up. Thats the way to go.

Kjæresten er fra Washington. Der har de ihvertfall legalisert cannabis, noe som i mitt sinn vitner om en temmelig unorsk tankegang. Hadde ikke vært meg imot å flytte dit, tror jeg. Må jo være et flertall av ok mennesker der, i det minste, ikke bare sånne arbeiderpartiske A4-mennesker.

Endret av SpaceBaby
Gjest Darthoven
Skrevet

Kjæresten er fra Washington. Der har de ihvertfall legalisert cannabis, noe som i mitt sinn vitner om en temmelig unorsk tankegang. Hadde ikke vært meg imot å flytte dit, tror jeg. Må jo være et flertall av ok mennesker der, i det minste.

Hadde aldri turt å flytte til USA i dag. Om jeg måtte ville jeg nok valgt Seattle eller San fran området. Men ja, USA glimter til i blandt.

Gjest SpaceBaby
Skrevet (endret)

Hadde aldri turt å flytte til USA i dag. Om jeg måtte ville jeg nok valgt Seattle eller San fran området. Men ja, USA glimter til i blandt.

Tror nok USA er et bedre alternativ enn EU. De har i det minste litt stemmerett angående hvem som styrer og steller. Men Norge er det beste alternativet av de tre i så måte, hvis det ikke var for det fantastisk kjedelige stemmekveget her til lands (da er en jo tross alt like langt, demokrati eller ei). Jau, tror det blir USA på sikt, jeg. Har en ex der også, i tilfelle det skulle skjære seg med hun nye.

Endret av SpaceBaby
Skrevet

De som flytter til SF er gay.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...