Gå til innhold

Hva har skjedd med Essie lakkene mine!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte meg en del neglelakker fra Essie i sommer, og har jo brukt dem en del. Men nå er det en måned siden jeg tok i noen av de sist, og når jeg skulle ta på en av lakkene i dag, var den skikkelig tykk og klumpete. UMULIG å få på ordentlig, og den tørket plutselig ENORMT fort (strøk over neglen og skulle stryke over igjen, og da ripet det seg og klumpet seg).

Hvorfor skjer det? Neglelakkene er oppbevart i en boks i klesskapet mitt, uten lys og varme. Har alltid skrudd ordentlig igjen krukkene...

Anonym poster: d851f9ae059b4fb95380e3cee36c80db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blandet du innholdet ordentlig før du brukte dem? De kan skille seg veldig mye av å stå stille i en måned. Jeg må som regel riste noen av neglelakkene som en galning dagen før jeg skal bruke dem, siden jeg har noen lakker som står stille i et år eller mer, og det i bunnen sitter skikkelig fast.

Anonym poster: 0f51183734baf67819c16a25a2e2dad6

Skrevet

Vet ikke hva som har skjedd, men er mulig å kjøpe neglelakkfortynner og ha noen dråper i neglelakken og riste. Kjøpte min fra merket Mavala på feeluniqe

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt samme problem, men ikke med Essie spesielt. Irriterende!

Et triks er å ha oppi bittelitt neglelakkfjerner. Da tynnes det litt.

Anonym poster: 2f27a9c5161c44e389eedbc0cb645da6

Skrevet

De har vel rukket å bli litt gamle. Mine lakker blir også tykkere med tiden. Jeg har ikke prøvd med neglelakkfortynner, men det kan være en fin redning for tykke lakker :)

Gjest Borghild
Skrevet

Du må riste dem og hjelper ikke det har de nok blitt gamle. Jeg kaster mine når jeg ser på flaska at de har skilt seg. Men rister alltid før bruk.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt samme problem, men ikke med Essie spesielt. Irriterende!

Et triks er å ha oppi bittelitt neglelakkfjerner. Da tynnes det litt.

Ypperlig tips for de som ønsker å ødelegge neglelakken sin.

Om det har seg slik at du ristet den men den ennå er sirup og fæl, kjøp et egnet tynningsmiddel. Jeg bruker Seche Restore.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ypperlig tips for de som ønsker å ødelegge neglelakken sin.

Om det har seg slik at du ristet den men den ennå er sirup og fæl, kjøp et egnet tynningsmiddel. Jeg bruker Seche Restore.

Jeg har gjort dette med flere lakker etter tips herfra (tror jeg), og det har funket kjempefint! Har også lest artikler for å redde "ødelagt" neglelakk.

Det sier seg selv at det er snakk om minimalt. Type 1-2 dråper max.

Jeg gidder ikke bruke tid på å kjøpe fortynner, så for meg funker trikset strålende siden man har fjerner hjemme.

Er ikke lakken reddbar, så kaster jeg den..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort dette med flere lakker etter tips herfra (tror jeg), og det har funket kjempefint! Har også lest artikler for å redde "ødelagt" neglelakk.

Det sier seg selv at det er snakk om minimalt. Type 1-2 dråper max.

Jeg gidder ikke bruke tid på å kjøpe fortynner, så for meg funker trikset strålende siden man har fjerner hjemme.

Er ikke lakken reddbar, så kaster jeg den..

Vranglære er ikke uvanlig. Det er geit nok å bruke på en billig lakk fra Depend og lignende, men neglelakkfjerner er nettopp det. Den løser opp lakken og tar med seg litt ekstra ingedienser, og dermed kan den lett svekke kvaliteten. En fortynner er bare den ingrediensen som har fordunstet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...