Gå til innhold

Nyttårstråden for oss med dyr :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Godt nytt år folkens :)

Første nyttårsaften for Pia min og hittil går det strålende.

I dag har vi gått tur i to timer, like før vi kom hjem var det en kjempe oppskytning av raketter like ved veien. Hunden kikket på men var helt rolig. Nå ligger hun som et slakt på kjøkkengulvet og det smeller jevn og trutt på utsiden.

Hvordan går det med deres hunder og katter (og andre dyr)?

Videoannonse
Annonse
Gjest badeand1
Skrevet

Katta i huset er egentlig rolig men det smeller ikke så mye rundt her nå. Hun stirrer ut i lufta når smellene er nærme, men. Hun flyr nok under senga ved 12 tia tenker jeg.

Hvilken rase har du? =)

Skrevet

Katten sover som regel. Hunden min blir ikke redd, men bjeffer tilbake på rakettene, hehe. Ellers oppfører hun seg som normalt :)

Skrevet

Jeg har en shetland sheepdog OG fire katter. Kattene er ute nå, jeg regner med at to av de dukker opp og vil inn snart. Hannkatten og gamlemora bryr seg ikke så de går ut og inn som de vil.

Skrevet

Har ikke smelt noe enda, men det gikk veldig bra ifjor og håper på samme reaksjon i år :)

Skrevet

Bikkja mi bryr seg ikke. Hun løfter såvidt på ørene når det smeller, men legger hodet kjapt ned igjen. Veldig takknemlig for at jeg ikke har en nervøs hund:)

Skrevet

Vi har to katter, og siden vi bor i et nabolag med en guttegjeng som har tendens til å finne på en del ugagn skal kattene holdes inne i kveld. Foreløpig er det dette de klager på, får så vondt av de her de går og mjauer ved døra, men vil være på den sikre siden. De få rundene med fyrverki så langt har de ikke reagert på.

Gjest Månestøv
Skrevet

Har en bichon havanais på litt over året. Reagerte ikke i fjor, men har boffet litt i dag i vinduet. Men ser ut til at han tar det ganske greit! :)

Gjest Sitronkake
Skrevet

Jeg har to sovende katter i sofaen, og her skal de få ligge i kveld.

Gjest hedgepig
Skrevet

Vår katt har allerede rømt under dobbelsenga.

Skrevet

Er alltid litt nervøs for at hesten skal greie å skade seg på en eller annen måte, og kanskje enda litt mer i år. For nå står vi på utegang, og de har riktignok lukket igjen hallen (så de ikke løper rundt skoløse på glattisen i full panikk), og lyset er på. Men det er litt skumlere at de står et par hester der sammen enn at han står i boksen og har svært lite å skade seg på.

Har også en ilder her som ikke har opplevd nyttårsaften før, men det går nok greit. Liten tøffing. :)

Skrevet

Slapp ut katten min i stad, og lurer litt på hvor lurt det egentlig var. Hadde vinduet åpent og først bare satt han i vinduskarmen og titta ut på fyrverkeriet, men så gikk han til slutt ut.

Han kommer vel bare inn igjen hvis det blir for skummelt? Hvis han kommer inn nå ganske snart, burde jeg bare holde han inne resten av kvelden? Han har aldri vært ute på nyttårsaften før, i fjor var han hjemme/inne alene. Han er 2 år om 3 mnd.

Anonym poster: fad5a7bcd48271bea435c2823630cad0

Gjest badeand1
Skrevet (endret)

Slapp ut katten min i stad, og lurer litt på hvor lurt det egentlig var. Hadde vinduet åpent og først bare satt han i vinduskarmen og titta ut på fyrverkeriet, men så gikk han til slutt ut.

Han kommer vel bare inn igjen hvis det blir for skummelt? Hvis han kommer inn nå ganske snart, burde jeg bare holde han inne resten av kvelden? Han har aldri vært ute på nyttårsaften før, i fjor var han hjemme/inne alene. Han er 2 år om 3 mnd.

Anonym poster: fad5a7bcd48271bea435c2823630cad0

Dyr skal jo holdes inne i natt!! Faen altså.

Ja, hold han inne hvis han kommer tilbake.

Endret av Mortem
  • Liker 3
Skrevet

Tispa mi virket ikke helt i form idag, stakkars, men hun takler heldigvis raketter veldig bra. Ifjor sto hun på verandaen og så. Hannhunden derimot, er veldig, veldig redd, stakkars. Har satt på litt høy musikk og stengt han inne på badet hvor det er så og si lydtett, uten vinduer. Det fungerte bra ifjor!

Bare husk å ikke overøs de redde dyra med kjærlighet idag, ala kosemoseoverdosestakkarsdegsåfæltduhardet, da tror de at det er noe farlig. Man skal visst også mate dyra så de blir gode og mette :)

Skrevet

Første nyttårsaften med to hunder :-) Går strålende så langt, kvepper når de er ute på lufting, men ellers tar de livet med ro. Lots of love.

Gjest Spiderpig
Skrevet

Bikkja er hos faren min og har kosekveld på sofaen. Han bryr seg ikke om raketter, og har det kos hos pappa.

Pus som er et nervevrak reagerer overaskende lite på rakettene. Naboen sendte nettopp opp et batteri og pus sover like herlig.

Han får litt kosemat før vi drar snart, og legger senga hans på badet og setter på en radio. Så kan han være der om han vil det. :)

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Vi har nettopp vært ute og gått tur i rakettinfernoet til naboen som ikke kan klokka. Hunden driter i det, finnes ikke skuddredd. Mens jeg skulle nok ønsket jeg hadde en skuddsikker vest, vernebriller og sykkelhjelm :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Ah, foreløbig ligger lille å sover som en stein under vinduet. Folk kan visst ikke klokka her heller, og det har blitt skutt opp raketter siden klokka 6.... Så langt, så bra :-)

Skrevet

Dere som har hund, klarer dere å få de til å gjøre fra seg inne? Jeg har prøvd å ta han inn i dusjen, løftet opp foten hans og sagt tsssssssssssssss, men han bare ser rart på meg. Jeg vil ikke at han skal ha vondt pga full blære, men han skjønner ikke hva jeg vil. Ikke så rart kanskje

Skrevet

Dere som har hund, klarer dere å få de til å gjøre fra seg inne? Jeg har prøvd å ta han inn i dusjen, løftet opp foten hans og sagt tsssssssssssssss, men han bare ser rart på meg. Jeg vil ikke at han skal ha vondt pga full blære, men han skjønner ikke hva jeg vil. Ikke så rart kanskje

:skratte:

Ser for meg hunden "hva har stukket Mallory nå??"

Min går på do inne hvis jeg ignorerer alle hint om å få komme ut men jeg kan ikke styre hvor hun gjør fra seg da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...