Gå til innhold

Ikke tilfreds med den nye tilværelsen...

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Kjæresten min flyttet inn i vinterferien. Vi har vært sammen siden september, var naboer, og nå har han flyttet inn hos meg.

Jeg visste at han er opptatt, men ikke betydningen det ville få og hvor dårlig jeg egentlig ville takle det. Vi kommuniserer dårlig om de vanskelige tingene. Det er liksom litt tidlig å ta de alvorlige tingene nå...så deilig å leve "ukomplisert og enkelt"...men så gnager det inni meg.

Han er opptatt nesten hver ettermiddag til sent å kvelden. Spiller i band, øver, ute og tar en øl med kompiser. Livsstilen hans sitter langt inne etter å ha levd de fleste årene sånn, singel og uten samboer.

Jeg derimot har et 8 år langt samboerforhold bak meg, og det er ikke fritt for at forventningene våre spriker i forskjellige retninger. Det å ha en hel kveld sammen tilhører sjeldenhetene..og det er ikke det at jeg vil holdes i hånda hver kveld forran tv'en, men en gang i blant hadde vært bra. Nå skjer det jo en gang iblant, men for sjelden etter mjin mening.

Og ordene sitter fast...jeg får meg ikke til å "kreve" eller understreke behovene mine der vi er nå. Skulle ønske at det bare kom naturlig fra han. At han ville anstrenge seg for å tilbringe mer tid med meg. Men så gjør jeg det motsatte av å vise hva jeg føler. Drar langt bort til en venninne i helgen, prøver å være like "opptatt" med mitt....og er rett og slett sliten og stressa av hele situasjonen og skeivhetene i livsstilene våre.

Er dette et tegn på at vi ikke passer sammen?

Er så lei meg og bruker masse energi på å skule og dekke over savnet og ensomheten jeg føler...skulle ønske disse tingene gikk av seg selv...

Hm... :roll:

Videoannonse
Annonse
Gjest Poirot
Skrevet

Visste du ikke at han var opptatt før dere flyttet sammen?

Du bør si hva du mener, men det er jo ikke sikkert han ønsker å endre seg, om han trodde du visste han var slik før han flyttet inn.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg visste at han var opptatt, men trodde at han valgte et forhold - meg - nå i livet fordi det var det han ønsket. Han har jo uttrykt at han føler seg klar for dette nå, at det tidligere ikke har "stemt"...så jeg har vel hatt et håp om at drivkreftene i meg/oss skulle være såpass sterke at han ville gi litt avkall på det han fyllte livet med før han traff meg?

Dessuten føles det vanskeligere nå når vi bor sammen. Da vi var "gode naboer" anstrengte han seg nok mer for å skvise inn timer og kvelder med meg...men nå har vi liksom fast base her hjemme og møtes ofte ikke før seint på kvelden, når jeg har lagt meg og enten leser eller har sovnet...og han kryper inntil (er jo så forelska også..da..hm..)..

Men dette er vanskelig og jeg kjenner klumpen i halsen presser på...og er så himla surrete forelska at jeg kvier så innmari for å ta det opp..lykkelig og veldig trist og ulykkelig på samme tid...

Skrevet

Om du skal ha noe håp om å få ordna opp i dette, på en eller andre måten, så må du sette deg ned og snakke med han.

Forklar rolig, uten irritasjon eller bebreidelse i stemmen at du skulle ønske dere kunne hatt mer tid sammen alene.

Klarer man ikke kommunisere er det vanskelig å komme noen vei.

Det er også umulig for han å vite hva du tenker når du ikke sier noe.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg kjenner meg SÅ godt igjen...Er gift med en musiker,hadde det sånn som deg i begynnelsen,så ble det litt bedre. I dag er det helt pyton...Hater øving og spilling :evil: Elsker jo han også,men akkurat pr i dag er det helt .... :grine: Vet egentlig ikke om dette var det beste rådet.Tror det er viktig å snakke sammen i hvertfall. lykke til

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er rart med det, men når man flytter inn sammen er det mange som tenker at "vi bor jo sammen, så vi trenger ikke aktivt sette av tid til hverandre." Jeg og. Jeg og sambo prata mye mer sammen før vi flytta sammen. Nå har vi blitt litt late på det området.

Men dersom han hadde tilbrakt all tid ute hadde jeg sagt ifra. Jeg ville sagt at "hør her, jeg vil at VI skal gjøre ting sammen også, ellers kommer vi kanskje til å skli fra hverandre." I dag sa jeg f.eks til sambo at det er mange nyttige tips her på Seksualitets sidene, men det kommer vel ikke han til å nyte gost av som sitter og spiller playstation hele tiden.

Lykke til. Synd at det er så vanskelig forandre voksne menn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...