Gå til innhold

På flukt

Trixie

Anbefalte innlegg

500.000 mennesker er på flukt i Zimbabes etter Mugabes Jordreform.

Landet herjes av en sult og aidsepedemi.

Kan vi forestille oss hvordan disse menneskene har det?.Neppe.

Så sitter vi her inne og er rasende for at andre mener noe annet enn deg selv.

Kontrastfylt verden vi lever i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt klart en kontrastfylt verden.

Når vi sitter her og har fått oppfylt våre primær- og sekundærbehov, så må vi fylle tiden. Vi trenger ikke å rømme og det vi kan være skikkelig redd for er om en edderkopp har inntatt oppholdsrommene våre.

Ellers er vi vel ganske trygge og ganske stimulerte. Eller?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kinga

En er seg selv nærmest, helt klart.

Husker for noen år siden; jeg lå på sykehus med blodpropp og leverforgiftning som 22-åring; et skoleår ble fryktelig tungt pga. sykdom.

Jeg var svært heldig i forhold til damen som lå ved siden av meg, hun hadde 3 måneder igjen å leve pga. benmargskreft. Hun ble aldri mer enn 37 år.

Hun var igrunnen heldig, med tanke på en venninnes søster som mistet livet sitt i en brann på samme tiden. Søsteren skulle fylt 29 samme sommer.

Igrunnen var vi heldige alle sammen, med tanke på alle som ikke har tilgang til et helsevesen i det hele tatt, ikke har muligheter for behandling, oppfølging, hjelp eller støtte verken fra samfunn, familie eller venner.

Likevel, når ting faktisk rører en dypt; er det riktig å si at vi skal bare ikke klage - barn sulter tross alt i Afrika?

Nei, helt klart ikke, etter min mening. Men at slike ting kan hjelpe en å se ting litt mer i perspektiv, det er det ingen tvil om.

Takk for påminnelsen, Trixie icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det slik at det er mest menn som er opptatt av utenrikspolitikk. Hver gang jeg prøver å ta opp politiske temaer og samfunnsmessige debatter, slik som Ap's nedgang og fartsgrenser får jeg NULL svar.

Årsaken er at dere mye heller vil diskutere dobørste og farger på vesker.

Waco

...det er heldigsvis en stund til dere styrer verden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg la være å ta opp temaer som du pleier å få 0 respons på?

Skulle jeg snakke om din dobørste, for egentlig er det mest menn som tar opp utenrikssaker?

Altså, du blir litt fortvilet når det finnes damer som er opptatt av andre saker enn bind,såpe og sysaker? Som du selv har klaget over gjør det og ikke bryr seg om ting som rører seg i verden.

Hva vil du egentlig, og hva mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trror faktisk waco ble litt furten.

Skal jeg heretter spørre deg hva som sømmer seg for en dame å skrive om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...