Gå til innhold

Knirkes profilhjelp for dummies

Anbefalte innlegg

Skrevet

For alle menn som tror man må ha doktorgrad i sosialantropologi for å skrive en profiltekst. Disse tipsene skal dere få av meg helt gratis! :laugh:

BILDER:

Det viktigste er ikke å se ut som en supermodell eller en toppidrettsutøver, men at du faktisk har bilder. Har du ikke bilder av deg selv i profilen antar jentene at du er enten stygg, gift, eller skammer deg over nettdatingen (slapp av, det er helt stuerent i 2012)

Ikke ta profilbildet med mobilkamera i speilet på badet. Dassen i bakgrunnen er ingen turn-on...

Unngå bilder som inkluderer en eller flere av følgende elementer: Stråhatt, solbrent nese, paraplydrinker, ekskjærester og ølbokser

PROFILTEKST:

Faen, gutta: Dropp armadaen av smilefjes! Étt går greit, men ikke 7. Du er ikke 14 år gammel (og hvis du er det, kom deg ut av nettdatesiden, det er 18-årsgrense)

Burde være unødvendig å nevne dette, men sjekk rettskrivingen din. Skriv teksten i Word først, hvis det er så jævla vanskelig.

Vis at du har litt substans. Hvis du er 30+ år gammel og ikke klarer å hoste opp en eneste setning om deg selv annet enn "spør hvis du lurer på noe" fremstår du som en uinteressant person. Kombinert med 50 smilefjes og gramatikkfeil kan du også fremstå som direkte dum. Om ikke annet, skriv noen ord om hva du jobber med, siden det kommer til å bli samtaleemne før eller siden uansett. Hvis du har en kjedelig jobb, ikke SI at det er kjedelig, få den heller til å høres interessant ut

Interesser - du har dem du også!:

Det kan være lurt å tenke over hvordan man formulerer seg, og unngå floskler. Ikke skriv at du er "Glad i god mat". Det er strengt tatt ingen som er glad i dårlig mat, og hvis du er veldig glad i mat generelt det kan vitne om at du er overvektig (hadde du bilder i profilen, sa du?). Om du er glad i å lage god mat er dette noe helt annet, og mye bedre reklame for deg.

Å "være med venner" er ingen hobby. Det er en helt normal del av menneskers dagligliv, på linje med å spise og sove. Hvis du føler du må poengtere at du faktisk har venner, fremstår det som litt merkelig.

Ikke skriv at du er "lei av byen". Det var mest sannsynlig du som brukte den feil uansett. Det er ikke byens feil at du ikke har dame!

Du trenger ikke å kvantifisere fritidsinteressene dine. Om du er på skiferie hvert fjerde år kan du skrive "glad i å stå på ski". Om du tok dykkersertifikat i '98 kan du skrive "Liker å dykke". Har du er speilreflekskamera kan du skrive at du liker å fotografere, osv.

....

Om du absolutt ikke har noe positivt å si om deg selv, så smelter alle jenter for en mann som er glad i dyr. Lån en søt valp eller kattunge av en venn, og ta den med på profilbildet.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Tidssone
Skrevet

Et annet pluss, er dersom profilteksten inneholder ting du liker, i stedet for det du ikke liker.

Profiltekster med fantastisk mange krav til hva damen skal være og som avsluttes med "...men det er selvsagt kjemien som avgjør" er ille.

Spesifiser også hva du mener når du sier damen må være "kosete", "snill" osv.

Mange profiltekster er gjennomsyret av alt eksen din var og som var årsaken til at det ble slutt. Dette er no-go.

• Liker 1
Gjest Tidssone
Skrevet

Husk også på at dersom du ønsker deg en delikat og renslig dame, er det ingen fordel at du kliner med hunden din på profilbildet.

Skrevet

Vis at du har litt substans. Hvis du er 30+ år gammel og ikke klarer å hoste opp en eneste setning om deg selv annet enn "spør hvis du lurer på noe" fremstår du som en uinteressant person. Kombinert med 50 smilefjes og gramatikkfeil kan du også fremstå som direkte dum. Om ikke annet, skriv noen ord om hva du jobber med, siden det kommer til å bli samtaleemne før eller siden uansett. Hvis du har en kjedelig jobb, ikke SI at det er kjedelig, få den heller til å høres interessant ut

Man trenger ikke å skrive så mye, det viktigste er at man er ærlig om det man skriver. Å late som om man har en intressant jobb når man synes den er kjedelig skaper bare illusjoner. Fortell heller om det du liker ved livet ditt og hva du søker etter.

Det kan være lurt å tenke over hvordan man formulerer seg, og unngå floskler. Ikke skriv at du er "Glad i god mat". Det er strengt tatt ingen som er glad i dårlig mat, og hvis du er veldig glad i mat generelt det kan vitne om at du er overvektig (hadde du bilder i profilen, sa du?). Om du er glad i å lage god mat er dette noe helt annet, og mye bedre reklame for deg.

Glad i god mat, og liker å lage god mat går under samme verdi for min del. Jeg er avhengig av å ha en mann som er glad i god mat og god drikke fordi det er en av mine livsnytelser.

Å "være med venner" er ingen hobby. Det er en helt normal del av menneskers dagligliv, på linje med å spise og sove. Hvis du føler du må poengtere at du faktisk har venner, fremstår det som litt merkelig.

Å være med venner er en fritidsinteresse som veldig mange setter pris på. Jeg synes ikke det fremstår som merkelig at man forteller at man liker å være med vennene sine.

Ikke skriv at du er "lei av byen". Det var mest sannsynlig du som brukte den feil uansett. Det er ikke byens feil at du ikke har dame!

Å være lei av byen er en annen ting veldig mange kvinner (meg inkludert) setter pris på å høre. De som har forstått at det er ikke på byen man finner den rette er i mine øyne høyere i verdi enn de som drar på byen hver helg. En slik mann er ikke jeg intressert i uansett.

Du trenger ikke å kvantifisere fritidsinteressene dine. Om du er på skiferie hvert fjerde år kan du skrive "glad i å stå på ski". Om du tok dykkersertifikat i '98 kan du skrive "Liker å dykke". Har du er speilreflekskamera kan du skrive at du liker å fotografere, osv.

Veldig uenig i dette og har faktisk et helt kapittel om det i boka mi. Det å skape illusjoner om seg selv er nei nei i nettdating hvis du spør meg. Det er ikke greit å si at du er gla i å gå på ski når du ikke har gått på ski på flere år. Vis heller hvem du er NÅ og ikke prøv å gjør deg bedre enn du er.

Skrevet

Veldig uenig i dette og har faktisk et helt kapittel om det i boka mi. Det å skape illusjoner om seg selv er nei nei i nettdating hvis du spør meg. Det er ikke greit å si at du er gla i å gå på ski når du ikke har gått på ski på flere år. Vis heller hvem du er NÅ og ikke prøv å gjør deg bedre enn du er.

Og jeg er fortsatt enig med meg selv.. Profilen er som en jobbsøknad; Det eneste funksjonen er å fange nok interesse til å bli innkalt til intervju, så kan man utdype detaljer senere. Når man har fått opprettet kontakt er det opptil kandidaten å overvinne motparten med sin personlighet og sjarm

(Nå skjer dette relativt skjelden på Sukker da... Men det har skjedd)

• Liker 1
Skrevet

Kom på en ting til:

Hvis du skriver "liker å reise" (som sånn ca 90 % av alle de andre også skriver) så er det lurt å spesifisere hva slags type reising du mener: Langhelg på spa, eller seiling over Atlanteren? Skriv gjerne hvor du har reist eller hvor du har lyst til å reise, det er en flott konversasjons-starter

Skrevet

Og jeg er fortsatt enig med meg selv.. Profilen er som en jobbsøknad; Det eneste funksjonen er å fange nok interesse til å bli innkalt til intervju, så kan man utdype detaljer senere. Når man har fått opprettet kontakt er det opptil kandidaten å overvinne motparten med sin personlighet og sjarm

(Nå skjer dette relativt skjelden på Sukker da... Men det har skjedd)

Ja og selvfølgelig er det viktig at du er enig med deg selv. Samtidig er det viktig å tenke på at du er deg og søker etter det du søker og da fungerer disse tingene på deg. For andre er det annerledes. Det du synes er teit synes andre er bra.

Det jeg anbefaler er at man er ærlig og seg selv. Det viktigste er ikke at man får masse besøk eller masse brev, men at man får besøk og brev fra de som er rett for en. Min erfaring er at de som konkretiserer profilen ut i fra hva de søker også får mindre idiotbesøk.

Skrevet

Det jeg anbefaler er at man er ærlig og seg selv. Det viktigste er ikke at man får masse besøk eller masse brev, men at man får besøk og brev fra de som er rett for en. Min erfaring er at de som konkretiserer profilen ut i fra hva de søker også får mindre idiotbesøk.

Det mister jo fort sin funksjon siden idiotene ikke leser teksten, de bare ser på bildene

Skrevet

Det mister jo fort sin funksjon siden idiotene ikke leser teksten, de bare ser på bildene

De får mindre idiotbesøk, idiotfrie blir de ikke. Men man slipper at seriøse nettdatere som ikke er i ens egen målgruppe tar kontakt. Poenget med å nettdate for de seriøse er å finne noen å dele livet med og ikke få masse besøk og oppmerksomhet. De er også flinkere til å selv ta kontakt med andre.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Unnskyld at jeg lurer, men hva er så galt med stråhatter i profilbildet? Jeg digger å gå med panamahatt og andre stråhatter til skjorter og khaki-kortbukser om sommeren. : /

Endret av Pene sko...
  • Liker 1
Skrevet

De får mindre idiotbesøk, idiotfrie blir de ikke. Men man slipper at seriøse nettdatere som ikke er i ens egen målgruppe tar kontakt. Poenget med å nettdate for de seriøse er å finne noen å dele livet med og ikke få masse besøk og oppmerksomhet. De er også flinkere til å selv ta kontakt med andre.

Jeg får tone ned profilen min og legge ut noen stygge bilder, så kanskje de seriøse lar høre fra seg?

Gjest Tidssone
Skrevet

Jeg får tone ned profilen min og legge ut noen stygge bilder, så kanskje de seriøse lar høre fra seg?

Ja. Ha en lang kravliste i tillegg, så er du helt sikker på at noen tar kontakt. I alle fall de illsinte.

Gjest brutal mann
Skrevet

Eventuelt, de oppegående leser profilteksten din og innser at her er det lite å hente og går videre.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...