honeybee Skrevet 31. desember 2012 #1 Skrevet 31. desember 2012 Like før jul ble jeg dumpet av en mann jeg har blitt veldig glad i. Jeg har vært "flink pike" og slettet han på fb og har prøvd å la være å ringe han og skrive meldinger. De siste dagene derimot har jeg hatt flere glipper og sendt han meldinger og har ringt noen ganger. Han tar alltid telefonen og lar meg prate i vei om hvor mye jeg savner han. Det er godt å få det ut, men jeg klarer jo ikke komme meg videre. Surrer bare rundt i det samme hele tiden. Det som plager meg mest er at han sier det er så godt å høre at jeg savner han, at jeg er så søt og flott. Jeg forstår det ikke. Når jeg har vært den som dumper så synes jeg det er leit å høre at personen savner meg. Jeg får vondt av personen, og prøver å si ting som skal gjøre det lettere for den. Dette gjelder tydeligvis ikke denne mannen. Det virker som om han trives med å høre at jeg har det vondt uten han og savner han. Jeg spurte han hvorfor han sier det er godt å høre at jeg savner han. Jo; det var fordi han syntes det var godt å høre at jeg ikke hatet han eller syntes han var en drittsekk. Jeg forstår det bare ikke.... Jeg hadde jo ønsket at den jeg hadde dumpet skulle bli fort ferdig med meg og gått fort videre pga min dårlige samvittighet ovenfor den jeg dumpet. Er det noe feil med empatien hans? Han ønsker heller ikke at jeg skal blokkere han på fb, men det kommer jeg til å gjøre. For min egen del. Hva mener dere om dette?
Ferny Skrevet 31. desember 2012 #2 Skrevet 31. desember 2012 Du bare mater egoet hans. Slutt å si at du savner han - det er mitt råd. 6
Gjest *Maja* Skrevet 31. desember 2012 #3 Skrevet 31. desember 2012 Du bare mater egoet hans. Slutt å si at du savner han - det er mitt råd. Word! 1
Gjest brutal mann Skrevet 31. desember 2012 #4 Skrevet 31. desember 2012 Fyren er en dritt og holder deg på gress. Så lenge dere har kontakt er du ikke flink pike. 1
Nettinettet Skrevet 31. desember 2012 #5 Skrevet 31. desember 2012 Fyren er en dritt og holder deg på gress. Så lenge dere har kontakt er du ikke flink pike. Hvorfor er han en drittsekk? Fordi han tar telefonen når hun ringer og lar henne snakke? Greit, hun mater egoet hans, det er jeg enig i, men jeg tror de fleste ville likt å bli savnet uansett om egne følelser ikke lenger eksisterer. Mitt råd til TS er å innse at han ikke har de rette følelsene og ikke vil få de. Du kan ikke føle for begge to og må heller vente til du finne en som har like sterke følelser for deg også. Jeg vet det er vanskelig å komme seg videre fra noe man selv følte er rett, men det er ikke rett når det ikke er gjensidig. Prøv å kom deg ut, gjør ting med venner, registrert deg på nettdatingsider og få litt oppmerksomhet. 2
honeybee Skrevet 1. januar 2013 Forfatter #6 Skrevet 1. januar 2013 Hei, og takk for svar Han er ikke en drittsekk for å ta det aller først. Jeg har vært borti drittsekker før og han her er tvers gjennom god, selv om han ikke vil ha meg. Skjønner at jeg har matet egoet hans og har i dag gitt beskjed om at jeg ikke ville ha kontakt, og at jeg ikke kom til å ringe flere ganger. Jeg har også blokkert han på fb. Nå skal han ut å reise en tid, så da er han heller ikke tilgjengelig på tlf, og da har jeg ikke mulighet til å ringe han heller. Det gjør så vondt og jeg savner han veldig, men vet også at det vil gå over sakte men sikkert. Jeg har registrert meg på datingsider, og synes det ekkelt å være der. Jeg har jo ikke interesse av de jeg treffer der. Har opplyst at jeg ikke er på utkikk etter noe seriøst enda, så da holder jeg heldigvis ingen for narr der inne. Var ute på fest i går og hadde det gøy, heldigvis så det går fremover. Kjærligheten er vanskelig, sukk :/
Ferny Skrevet 1. januar 2013 #7 Skrevet 1. januar 2013 Hei, og takk for svar Han er ikke en drittsekk for å ta det aller først. Jeg har vært borti drittsekker før og han her er tvers gjennom god, selv om han ikke vil ha meg. Skjønner at jeg har matet egoet hans og har i dag gitt beskjed om at jeg ikke ville ha kontakt, og at jeg ikke kom til å ringe flere ganger. Jeg har også blokkert han på fb. Nå skal han ut å reise en tid, så da er han heller ikke tilgjengelig på tlf, og da har jeg ikke mulighet til å ringe han heller. Det gjør så vondt og jeg savner han veldig, men vet også at det vil gå over sakte men sikkert. Jeg har registrert meg på datingsider, og synes det ekkelt å være der. Jeg har jo ikke interesse av de jeg treffer der. Har opplyst at jeg ikke er på utkikk etter noe seriøst enda, så da holder jeg heldigvis ingen for narr der inne. Var ute på fest i går og hadde det gøy, heldigvis så det går fremover. Kjærligheten er vanskelig, sukk :/ Synes ikke det er bra å registrere seg på datingside om du synes det er ekkelt, og helt tydelig ikke er klar for det. Jeg skjønner at det er lettere å komme over og glemme noen gjennom å treffe en ny. Men jeg tror det på mange måter er sunnest å klare komme seg gjennom en kjærelighetssorg uten å skulle overkjøre de negative følelsene med en "ny flamme"/flørt. Da bearbeider man ikke sorgen ordentlig, og det fungerer i hvert fall ikke bra for meg. Roter meg bare opp i nye relasjoner jeg ikke ønsker å være i - og "lurer" bra menn, som egentlig fortjener mye mer enn en hjerteknust jente uten seriøse intensjoner. Bruk tiden på deg selv, og ikke bare på dating og menn. Man kan få positive opplevelser og følelser uten at det trenger å dreie seg om en ny mann. Legg dating på is en stund. Alt dreier seg ikke om bekreftelse fra andre. Du vet jo at du er bra, selv om du ikke var den rette for han som nå er eksen din.
honeybee Skrevet 1. januar 2013 Forfatter #8 Skrevet 1. januar 2013 Nei, ser den. Kjenner jo selv at det ikke er rett, men så lenge jeg har informert på siden at jeg er der for å se meg rundt og ikke har intensjoner om noe nytt enda så er det ingen som blir lurt av meg. Dette sier jeg også om jeg snakker med noen der inne, så de er fullt klar over hvor jeg står. Om det er den beste måten å bearbeide noe på er jeg ikke sikker på, så det er hele tiden under vurdering. Jeg vet jo jeg er god nok, men det er godt å få bekreftelse på det jeg allerede vet. Snart kommer barna mine hjem og vil jeg konsentrere meg fullt om dem. Det er bekreftelse nok for meg, men når de ikke er her....så, ja, da sliter jeg litt mer.
Nettinettet Skrevet 1. januar 2013 #9 Skrevet 1. januar 2013 Snart kommer barna mine hjem og vil jeg konsentrere meg fullt om dem. Det er bekreftelse nok for meg, men når de ikke er her....så, ja, da sliter jeg litt mer. Sliter du etter savnet etter han, eller sliter du med savnet etter det å dele livet med noen? Hvordan hadde du det før dere traff hverandre? Hvordan var dagene dine og følelsene dine da? For min del var det savnet etter noen. Livet mitt var ikke komplett før jeg hadde en kjæreste som jeg kunne bli en familie sammen med. Men etter mitt siste dårlige forhold bestemte jeg meg for å bli lykkelig uten en mann. Det endret livet mitt og nå når sønnen min er borte nyter jeg alene tiden hjemme uten å savne en mann ved min side.
honeybee Skrevet 1. januar 2013 Forfatter #10 Skrevet 1. januar 2013 Jeg må bare si at dagene mine var gode før jeg traff han, selv uten barna. Men, det er klart jeg savner noen å dele dagene med. En mann jeg kan dele livet mitt med. Jeg har bodd for meg selv i over tre år, og klarer meg godt alene, så jeg vet at jeg ikke trenger en mann i livet mitt. Jeg ønsker en mann i livet mitt. Ønsket eller savnet etter en mann i livet mitt blir jo forsterket nå som han jeg er blitt så glad i er borte, for det var jo han jeg ville ha. Jeg vet det vil roe seg. Jeg har et fullverdig liv uten ham også.
Nettinettet Skrevet 1. januar 2013 #11 Skrevet 1. januar 2013 Det var godt å høre, og da er det bare å ta tiden til hjelp og en dag se at dette var for det beste. Du fortjener kun det beste og selv om du føler han var den rette er han ikke det når du ikke er den rette for han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå