riesling Skrevet 31. desember 2012 #1 Skrevet 31. desember 2012 er det mulig? Jeg vet at jeg ikke kan ha hatt eggløsning før det, da jeg var på ultralyd... trodde syklusen kunne variere pga egget brukte lang eller kort tid til å droppe, men at det var alltid 14 dager fra eggløsning til mensen? eller har jeg misforstått? Jeg har jo gått å håpet på at det kan være festeblødning, men det kommer så mye...
Silfen Skrevet 31. desember 2012 #2 Skrevet 31. desember 2012 Lutealfasen varierer. Den bør dog ikke være mindre enn 10 dager, ellers har man en lutealfasedefekt og vil nesten sikkert ikke kunne bli gravid på egenhånd. Dersom mensen kom en uke etter bekreftet EL, så har du veldig kort lutealfase og bør ta kontakt med lege dersom du ønsker å bli gravid og det er slik hver måned.
Athene Skrevet 31. desember 2012 #3 Skrevet 31. desember 2012 Stemmer det silfen sier. Men hvor sikker er du på at eggløsning ikke hadde vært da du var til ultralyd, sa gynekologen noe om det? De kan se modne eggposer, eller sprukket eggpose, og dermed gjøre en kvalifisert gjetting. Men ofte kan de ikke si noe helt sikkert. Anbefaler deg temping eller eggløsningstester noen sykluser fremover dersom du ønsker å bli gravid, så kan du kartlegge lutealfasen.
riesling Skrevet 1. januar 2013 Forfatter #4 Skrevet 1. januar 2013 hei hei og takk for svar Vi så jo alle eggene på ultralyd, og ett som var ganske stort å fint... kan det være bare eggposen? hum, ble usikker nå. Skal ringe legen i morgen
Silfen Skrevet 1. januar 2013 #5 Skrevet 1. januar 2013 Har du tatt EL-tester i tillegg til å se at ett egg var slippklart på UL? For dersom egget slapp senere enn UL så er vel lutealfasen enda kortere enn 10 dager, muligens. Ja, ring legen din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå