Gå til innhold

Familiemedlemmer som avlyser, avlyser og avlyser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har erfaring med familiemedlemmer som "lover og lyver"? I familien min vurderer jeg og mannen snart og kutte ut å lage avtaler med enkelte for en god stund framover. Grunnen er, at det er de samme folka som ofte tar initiativ til noe, som alltid avlyser i siste liten. Dette er grunner som "sykdom" osv. Det er ALLTID sykdom, eller "SYKDOM" som jeg tror heller det er. Så derfor lurer jeg veldig på hva som er greia, siden de ofte tar initiativ. Dette gidder vi ikke mer av lenger. Vi får barn snart, og da er den største skrekken at barna blir kjempeskuffa og lei seg over stadig endringer i planene. Vi er veldig glad i å ha struktur og orden på ting, og en kan ikke bare avlyse i tide og utide når det er små barn i bildet! Jeg har SELVSAGT forståelse for at det kan oppstå ting en sjelden gang. Men som dere sikkert skjønner, så oppstår det ikke ting HVER GANG en har en avtale. Noen her med liknende (dårlige)erfaring?

Anonym poster: 1355dd6eb22fe9edae3cf3a65acdc687

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når folk avlyser i siste liten så er det fordi noe bedre kom opp eller de ville rett og slett ikke se dere.

Slike folk setter nok pris på om dere bare holder dere unna, og jeg tror dere vil få det bedre om dere holder dere unna dem også.

Anonym poster: d3299c9dc1fa632cdf725eaa00b2f51d

• Liker 6
Gjest Funky Punk
Skrevet

Når folk avlyser i siste liten så er det fordi noe bedre kom opp eller de ville rett og slett ikke se dere.

Slike folk setter nok pris på om dere bare holder dere unna, og jeg tror dere vil få det bedre om dere holder dere unna dem også.

Dette gjelder jo ikke alle da :roll:

Jeg er veldig forsiktig med å avtale noe siden jeg aldri vet hvordan dagsformen min er, men det hender at jeg har vært litt tankeløs og gjort en avtale som dessverre må avlyses grunnet min sykdom.

Og jeg har kjempelyst til å være med på alt jeg takker ja til

• Liker 5
Skrevet

Ok, men det som er sært er jo at ofte er det DE som tar initiativet? De spør om vi vil komme på familiemiddag, men avlyser i siste lita pga sykdom/"sykdom", sovet for lite bla bla. Hvis de ikke vil være med oss, hvorfor invitere da i utgangspunktet?! :fnise:

Skrevet

Ok, men det som er sært er jo at ofte er det DE som tar initiativet? De spør om vi vil komme på familiemiddag, men avlyser i siste lita pga sykdom/"sykdom", sovet for lite bla bla. Hvis de ikke vil være med oss, hvorfor invitere da i utgangspunktet?! :fnise:

Fordi at de utad ønsker å gi inntrykk av at de er noen de ikke er.

• Liker 1
Gjest Månestøv
Skrevet

Mye mulig en av dem sliter med angst av noe slag.

• Liker 10
Skrevet

Mye mulig en av dem sliter med angst av noe slag.

TS. Det er faktisk det jeg og mistenker. Jeg bare strever med å forstå greia...

Gjest Månestøv
Skrevet

TS. Det er faktisk det jeg og mistenker. Jeg bare strever med å forstå greia...

Det skjønner jeg godt. Kanskje du burde prøve å ta det opp med dem? Jeg er en av dem som ofte avlyser for så å ta intiativ til noe igjenn fordi jeg jo så klart egentlig har veldig lyst. Har blitt flinkere med tiden, men skjønner at det må være veldig irriterende for de rundt.

Skrevet

Familien min er sånn, og tilslutt så sluttet jeg å invitere. Det toppet seg da mamma ikke kom i sønnen min sin ettårsdag og heller ikke gav beskjed. Det var gang nummer 100 hun ikke dukket opp.

Anonym poster: 3d8a89a7fbb507d3c78a1f38ffaf88d1

Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Jeg ser ingen grunn til at noen skulle ønske å si at de kommer for og deretter ikke møte opp med villje. Det beste du kan gjøre er nok å si at "hjemmet vårt alltid er åpent for deg", men unngå å ha konkrete avtaler. Du kan også unngå å "hype opp" besøket for barna, si som sant er at personen kanskje kommer, men at det ikke er sikkert. Unger har ikke vondt av det.

• Liker 3
Skrevet

Det er veldig vanskelig og veldig trist å skulle bortforklare for ungene hvorfor mormor og morfar sier at de skal komme men aldri kommer.

Anonym poster: 3d8a89a7fbb507d3c78a1f38ffaf88d1

Skrevet

Kankje du er litt sånn som er FOR strukturert? Det i seg selv kan jo virke ganske avskrekkende for mennesker som ikke er som deg..

Har selv en søster som er slik, og da lyder regla som følger.."bla bla dobbeltbla da gjør det vi det slik og slik dere" Uten opphold styrer hun og gir inntrykk av å ha stålkontroll. Men hun er i tillegg helt uimottagelig for kritikk som kan rokke ved hennes "måte" å være på.

uæærk.... slitsomme mennesker å forholde seg til for oss som foretrekker rom for " å trø feil" og stor takhøyde.

Men hun er henne og meg er meg. Jeg kan velge mange av samværene bort og det er greit , iallefall når hun i selskapene i streben på å være den perfekte organisator setter andre totalt inn i et hjørne.

Befriende er det å slippe henne, Mest mulig : )

Anonym poster: 7702ece1d3fd9c1f3cf0ecf91c7b6635

• Liker 2
Skrevet

Kankje du er litt sånn som er FOR strukturert? Det i seg selv kan jo virke ganske avskrekkende for mennesker som ikke er som deg..

Har selv en søster som er slik, og da lyder regla som følger.."bla bla dobbeltbla da gjør det vi det slik og slik dere" Uten opphold styrer hun og gir inntrykk av å ha stålkontroll. Men hun er i tillegg helt uimottagelig for kritikk som kan rokke ved hennes "måte" å være på.

uæærk.... slitsomme mennesker å forholde seg til for oss som foretrekker rom for " å trø feil" og stor takhøyde.

Men hun er henne og meg er meg. Jeg kan velge mange av samværene bort og det er greit , iallefall når hun i selskapene i streben på å være den perfekte organisator setter andre totalt inn i et hjørne.

Befriende er det å slippe henne, Mest mulig : )

Ja det kan sikkert stemme det. Strukturert er jeg. Men jeg er menneskelig og godtar det blir endringer i planer. Det jeg reagerer på, er at det skjer så og si bestandig! Og da går det på normal folkeskikk mener jeg. Tror de fleste kan være enig i at å avlyse planer hver gang ikke akkurat er en ok måte å behandle andre på.

Skrevet

Mennesker som er sliiiitsomme, på måten jeg beskriver, er i bunn og grunn lite menneskelige, så da avlyser jeg OFTE og TVERT uten å blunke. Det koster meg simpelthen FOR mye å la være.

Det blir så mye lettere å puste UTEN å måtte forholde meg til dem.

Alle mine andre venner behandler jeg selvsagt ikke sånn, men jeg gikk forlenge med pusteproblemer og ble tvunget til å ta grep. : )

AnonymBruker
Skrevet

Jøss, er dere også av den typen som ikke kan bestemme seg om de kommer til julemiddag eller ikke før 22. desember? Sånn er halve familien min, og ikke søren om vingle-vingle-kanskje-kanskjeikke-vetikke til siste minutt er så himla mye mer avslappende. Den type takhøyde kan du få gratis av meg ;)

Jeg for min del støtter TS i det at det faktisk er greit å vite om en blir fem eller tolv til middag, og om folk har tenkt å overnatte eller ikke. Rett og slett fordi ting ofte krever litt forberedelser, og da er det kjipt med avlysninger eller endringer i hytt og pine.

Anonym poster: 8db2814b079bfce4807c0ea683ddaea1

• Liker 8
Skrevet

Er det noen her som har erfaring med familiemedlemmer som "lover og lyver"? I familien min vurderer jeg og mannen snart og kutte ut å lage avtaler med enkelte for en god stund framover. Grunnen er, at det er de samme folka som ofte tar initiativ til noe, som alltid avlyser i siste liten. Dette er grunner som "sykdom" osv. Det er ALLTID sykdom, eller "SYKDOM" som jeg tror heller det er. Så derfor lurer jeg veldig på hva som er greia, siden de ofte tar initiativ. Dette gidder vi ikke mer av lenger. Vi får barn snart, og da er den største skrekken at barna blir kjempeskuffa og lei seg over stadig endringer i planene. Vi er veldig glad i å ha struktur og orden på ting, og en kan ikke bare avlyse i tide og utide når det er små barn i bildet! Jeg har SELVSAGT forståelse for at det kan oppstå ting en sjelden gang. Men som dere sikkert skjønner, så oppstår det ikke ting HVER GANG en har en avtale. Noen her med liknende (dårlige)erfaring?

jepp jeg har erfaring med å bli invitert år på år i juleselskap m/barn, men dagen før eller samme dag får jeg alltid beskjed om at det passer ikke likevel. De maser og maser på forhånd at dere MÅ komme, men det oppstår ALLTID sykdom dagen før eller samme dag. Jeg og barnet mitt som blir veldig skuffa har bare kuttet de ut.

Gjest BC-jenta
Skrevet (endret)

Jøss, er dere også av den typen som ikke kan bestemme seg om de kommer til julemiddag eller ikke før 22. desember? Sånn er halve familien min, og ikke søren om vingle-vingle-kanskje-kanskjeikke-vetikke til siste minutt er så himla mye mer avslappende. Den type takhøyde kan du få gratis av meg ;)

Jeg for min del støtter TS i det at det faktisk er greit å vite om en blir fem eller tolv til middag, og om folk har tenkt å overnatte eller ikke. Rett og slett fordi ting ofte krever litt forberedelser, og da er det kjipt med avlysninger eller endringer i hytt og pine.

Agreed!

Endret av BC-jenta
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil bare si at jeg hadde en periode hvor jeg var skikkelig uheldig at det alltid kom opp noe som gjorde at jeg måtte avlyse. 100 % sant. Så jo det er faktisk mulig!

Men bare hold deg unna, de setter nok pris på det ettersom de alltid avlyser i siste liten.

Anonym poster: 95a5b31387566e3cf007ef628d9ab9f5

AnonymBruker
Skrevet

TS. AKKURAT DET JEG MENER! :biggrin:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har redusert kontakten med et familiemedlem til kun overflaten pga konstant vingling og avlysninger. Å arrangere middagselskap krever faktisk litt planlegging. Å kjøpe inn mat til 11 og lage maten er kjedelig når man får beskjed en time før selskapet at kun 6 stykker kommer.

Gidder ikke disse folkene som kaster bort tiden (og pengene) mine.

Anonym poster: 474ad7f302489551ddc47c1878b77104

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...