Gå til innhold

Å ønske seg hovedsaklig penger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om det?

Når det står fire-fem ting på listen og først av dem er penger, og ellers er det så lite at det blir kjøpt av 5-6 stk og da står en bare igjen med "penger" som ønske?

Er det greit å gi noe annet når brudeparet legger opp til at man kun skal gi bort penger...?

Anonym poster: 7b25ed833a5d2c80bf3297209ab495b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan så klart gi brudeparet akkurat det man har lyst til å gi dem :)

• Liker 4
Skrevet

Jeg er en av de som ønsker pengegaver til bryllupet. Ikke for å være sær, men vi har alt av ting vi trenger og har ingen behov for flere ting.

Det kan være mange grunner til at brudepar ønsker seg pengegaver. Det kan være alt fra bryllupsreise, oppussing eller veldedighet.

Hva er vitsen med å gi en gave man ikke ønsker seg? Hører stadig historier om par som tar frem rare gaver når de som har gitt dem gaven kommer på besøk. Jeg er ikke en av de:)

Anonym poster: 9b37512bd81de3ed30596ad8016155e9

• Liker 2
Skrevet

Jeg er en av de som ønsker pengegaver til bryllupet. Ikke for å være sær, men vi har alt av ting vi trenger og har ingen behov for flere ting.

Det kan være mange grunner til at brudepar ønsker seg pengegaver. Det kan være alt fra bryllupsreise, oppussing eller veldedighet.

Hva er vitsen med å gi en gave man ikke ønsker seg? Hører stadig historier om par som tar frem rare gaver når de som har gitt dem gaven kommer på besøk. Jeg er ikke en av de:)

Anonym poster: 9b37512bd81de3ed30596ad8016155e9

det er jeg helt enig i. vi har også absolutt alt vi trenger, håndklær, tepper, sengetøy, glass og kniver finnes det plenty av her. vi ønsker oss penger til å pusse opp gangen, reise på tur, opplevelser eller andre lignende ting, i stedet for ting som hverken kan brukes opp eller spises opp :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker ikke å gi penger sånn uten videre. Det er lettere hvis man skriver hva man skal bruke pengene til, for eksempel oppussing av bad, reise til et bestemt sted, flytting e.l. Da føler gjestene at man gir noe mer enn bare enn pengeverdi.

Anonym poster: 95491dc64b8804d791e22fa1f35d5939

• Liker 4
Gjest GetOverIt
Skrevet

Jeg synes det er helt i orden å ønske seg penger til bryllupet. Men som AB over sier, noen synes gjerne det er lettere å gi penger om man vet at brudeparet sparer til noe spesielt :)

*venter spent på at "Gjest" skal dukke opp i tråden :fnise: *

Skrevet

Synes det er helt greit å ønske seg penger, jeg ville dog gjort det på en litt annen måte.

Det første vi ønsket oss var også det, men jeg synes godt man kan han litt flere alternativer siden det er en de som ikke liker å gi penger. Så vi hadde en ganske lang og fyldig ønskeliste, hvor folk fritt kunne velge mellom å gi penger eller gaver fra 100 kr og oppover. Med andre ord for enhver lommebok. Ikke alle vil gi penger fordi det kanskje kan føles ubehagelig, spesielt hvis man ikke har råd til mer enn si 200 kr. Nå sier ikke jeg at 200 kr er lite eller en ubetydelig sum, men andre jeg har snakket med føler seg da veldig eksponert, og det kan jeg skjønne.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 5
Skrevet

Det blir som å ta inngangspenger for bryllupet.

• Liker 6
Skrevet

jeg kommer aldri til å gi penger i bryllupsgave. sorry;-)

• Liker 5
Skrevet

Jeg kan gi penger dersom det er til en definert ting/opplevelse. Som bryllupsreise. Det å gi penger som ikke øremerkes synes jeg ikke er noe kjekt, men jeg hadde gjort det dersom jeg følte meg presset til det, som i det tilfellet du skisserer her.

Skrevet

En veninne ønsket seg kun penger men følte seg tvunget til å sette opp andre ønsker. De fikk et stort antall av de andre gavene som kun kunne byttes i andre varer så i praksis ble det ca 20.000 tilgode hos tilbords. Erfaringen deres var at det lønner seg å øremerke pengene eller kanskje aller helst ønske seg gavekort et sted.

• Liker 1
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Ønsker de seg penger, så gir jeg penger. Hva de skal bruke de på er virkelig ikke så nøye for min del.

Får ikke noe mer glede av å gi en lysestake enn 500kr.

• Liker 5
Skrevet

En veninne ønsket seg kun penger men følte seg tvunget til å sette opp andre ønsker. De fikk et stort antall av de andre gavene som kun kunne byttes i andre varer så i praksis ble det ca 20.000 tilgode hos tilbords. Erfaringen deres var at det lønner seg å øremerke pengene eller kanskje aller helst ønske seg gavekort et sted.

Lurer på hvem som er på en egotripp når gjestene krever at de skal få gi noe annet. Verden er gal :-)

• Liker 1
Skrevet

Vi fikk bestikk til over hundre i bryllupsgave etter å ha laget liste på Glasmagasinet som ikke ble oppdatert av personalet. I tillegg fikk vi en hel haug av "andres" gaver fra Til Bords, fordi noen med samme brudgomsnavn og dato som oss hadde liste der.

Jeg har liten tro på den type liste, og gir alltid penger, helt fritt. Hvorfor bestemme hva andre skal ønske seg og hva de skal bruke sine penger/gaver på .. ?

Hvorfor er man lykkeligere gjest når man gir bort en lysestake som kanskje blir stuet bort?

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor blir man lykkeligere som brud å kreve covercharge i bryllupet sitt?

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Hvorfor blir man lykkeligere som brud å kreve covercharge i bryllupet sitt?

Man krever vel ingenting. Det er vanlig å gi gaver i bryllup, og det er vanlig å spørre brudeparet om hva de ønsker seg. Hvis de har mer glede av å få penger som de kan bruke til et spesifikt formål eller spare til noe senere, så skjønner jeg ikke trangen til å heller gi en lysestake eller vaffeljern.

• Liker 3
Skrevet

Man krever vel ingenting. Det er vanlig å gi gaver i bryllup, og det er vanlig å spørre brudeparet om hva de ønsker seg. Hvis de har mer glede av å få penger som de kan bruke til et spesifikt formål eller spare til noe senere, så skjønner jeg ikke trangen til å heller gi en lysestake eller vaffeljern.

Beklager, men det blir upersonlig for meg.

Den der "vi har alt", men her har du kontonr vårt, den blir for teit, for har man alt så ber man ikke om penger.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i hvert fall lært en ting av bryllupsforumet på KG: Jeg skal ALDRI ha ønskeliste, men INSISTERE på at jeg ikke ønsker gaver. Samt donere bort til Frelsesarmeen det jeg likevel motvillig måtte få.

Anonym poster: bf9bb8c561c83baaaf0e1b7bfac838c7

• Liker 1
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Beklager, men det blir upersonlig for meg.

Den der "vi har alt", men her har du kontonr vårt, den blir for teit, for har man alt så ber man ikke om penger.

Da har vi vel bare forskjellig oppfatning av hva gavegiving er. Jeg gir gaver for å glede mottakeren. Innenfor rimelighetens grenser selvsagt, og det syns jeg en liten pengegave er.

• Liker 4
Skrevet

Da har vi vel bare forskjellig oppfatning av hva gavegiving er. Jeg gir gaver for å glede mottakeren. Innenfor rimelighetens grenser selvsagt, og det syns jeg en liten pengegave er.

Det er jeg enig i, men det er premisset for å ønske seg penger jeg reagerer på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...