sandkornet Skrevet 31. desember 2012 #1 Skrevet 31. desember 2012 hvor lenge etter sex kan man merke at man er gravid? Jeg fikk med en gang jeg våknet dagen etter som jeg skrev i tidligere innlegg enorme mens smerter. som var så forferdelige at jeg måtte krabbe meg til badet å sitte der i ti minutter. Har ikke merket noenting i ettertid. I det jeg kjente smertene så tenkte jeg for meg selv at nå har det hendt noe som jeg aldri før har kjent. så ble jeg egentlig enig i det jeg fikk som svar at det jo kunne være eggløsningssmerter. Men jeg synes det var så merkelig at det skulle gjøre så vondt, dagen etter... Jeg har lite forhåpninger om at jeg er så heldig at det satt denne gangen, hvorfor skulle det liksom gjøre det nå når det ikke har gjort det før ? Men noe var likevel annerledes. Jeg følte der å da at det hadde hendt noe... men i ettertid så tenker jeg bare at jeg er så dum om jeg går å innbiller meg at det endelig kan ha hendt meg. Det er for godt til å være sant. Så skuffet må jeg vel bare godta at det nok var eggløsningssmerter. Er så lei meg etter fire år uten lykke, er det vel ingen grunn til at det skal hende noe nå. jeg har så lyst på en liten baby har så mye kjærlighet å gi dette barnet som bare venter på å få lov til å komme frem. i tider glemmer jeg det ut men så kommer tankene igjen om at jeg nok aldri skal få føle på denne kjærligheten som jeg drømmer så stort om. Tror nok jeg bare følte behov for å få det ut en plass å kansje få høre om andre som er i samme situasjon, for jeg føler meg så alene oppi dette her. selvom jeg vet det er mange mange. Takk til de som orket å høre på dette vaset som dere sikkert allerede er lei av.
Sulosi Skrevet 31. desember 2012 #2 Skrevet 31. desember 2012 Smertene du får i forbindelse med eggløsning kan endre seg over årene. For noen år siden kjente jeg ikke noe til eggløsningingen mens nå har jeg smerter og det enda jeg har hormonspiral. Det du skriver er da slett ikke vas. Å være ufrivillig barnløs er tøft og det er jo bare bra at du får ut tankene i stede for å la de brenne inne. Jeg har selv gått gjennom flere forsøk for å få mine to gutter. Jeg kverna og ønsket og tenkte og gråt...til slutt ga jeg opp å tenke, man blir jo ikke befruktet av tanker. Jeg dro til Danmark (hadde vert der mange ganger før uten hell) men tok det som en ferie og bestilte en hel uke. Jeg lot som om besøket på klinikken bare var en vanlig gynekologisk undersøkelse....to egg sa legen og jeg tenkte "ja det skal vi bli to om". Og så ble det to, to gutter. Nå var jeg heldig og det blir kanskje du og, jeg håper iallefall det. Mens du venter må du passe på at du ikke spises helt opp innvendig av dette. Snakk med legen, venner, mannen eller "hvemsomhelst", søk mening i livet mens du venter og ikke kast bort all tiden på å trykke deg ned
sandkornet Skrevet 31. desember 2012 Forfatter #3 Skrevet 31. desember 2012 takk for at du bryr deg. du aner ikke hvor mye det betyr. har ingen å snakke med dette om. det er ikke så lett å snakke om hvor tøft dette er for meg fordi jeg synes at det er pinlig på en måte. bærer mye skam med seg å det har gjordt at jeg har gått mye for meg selv med alle tanker. Så fantastisk at det klaffet for deg. det er jo bare så fint, det unner jeg deg virkelig. Jeg håper at jeg også en dag våkner opp å kan stryke meg over en mage med innhold i. Det er en drøm, som er blitt så fjern. Takk for gode råd. Ja jeg må slutte å la dette plage meg. For nå er jeg bare lei meg. Det er så fryktelig fryktelig vondt.
Sulosi Skrevet 31. desember 2012 #4 Skrevet 31. desember 2012 Du har iallefall ingen grunn til å skamme deg, dette er ikke noe hverken du eller mannen kan noe for. I vårt tilfelle var det forsåvidt mannen men han kunne jo ikke noe for at han var skapt slik og at helsevesenet ikke gjorde det de skulle når han var liten. Han fikk forresten pasientskadeerstatning for det og uten de pengene hadde vi aldri hatt råd til å reise den siste gangen til Danmark. Men nok om meg. Har du forsøkt lenge? Og har du vert hos lege og blitt undersøkt?
sandkornet Skrevet 31. desember 2012 Forfatter #5 Skrevet 31. desember 2012 takk for gode ord igjen. Det er jo sant. Det er ingenting å si nok om deg for, for jeg synes det er fint å høre andres historier. Har vel mer eller mindre forsøkt i fire år ja. Ikke vært til noen lege.
Sulosi Skrevet 31. desember 2012 #6 Skrevet 31. desember 2012 Da mine to gutter var små tok jeg de av og til med på besøk til sykehjemmet. De gamle koste seg masse med å ha de på fanget eller å se de løpe rundt. En dame på 95 fortalte meg at hun ikke hadde barn og at det var hennes store sorg. Dengang hun var ung var det ikke vanlig å gå til legen for å få hjelp så hun hadde bare levd med det som det var. Som godt voksen, etter overgangsalderen, fikk hun vite hva som var galt og at det var en helt enkel ting å fikse selv på den tiden når hun var ung. "Om jeg bare hadde gått til legen tidligere" sa hun. Fire år er lenge uten å spørre om hjelp av lege, tenk om det bare er en liten filleting som står i veien for dine drømmer? Prøv og se hva som skjer. Mange faller også lettere til ro med barnløsheten når de vet at de har gjort det de kunne. Tar du utfordringen? Det er ingen skumle undersøkelser, det tas diverse blodprøver på ulike dager i syklusen og så er det UL av eggstokker og livmor samt en spermprøve av mannen. Hvis de ikke finner noe opplagt feil tar de en prøve for å se om egglederene er åpne. Da har du ett svar sannsynligvis 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2012 #7 Skrevet 31. desember 2012 Hvis du har forsøkt i 4 år så er det på tide å dra til legen Man kan få utredning etter 1 år. Man pleier ikke å merke at man er gravid dagen etterpå, men jeg skjønner at du håper det! Det er ingenting å være flau over. Kanskje det var eggløsningssmerter. Håper du ble gravid Anonym poster: 64315361770e1354d8a22e4c6a915721 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2012 #8 Skrevet 31. desember 2012 Kan ikke helt forstå at du ikke har vært hos legen når du ikke har blitt gravid etter fire år? Ikke for å være frekk, men lurer bare på hvorfor. Ikke at jeg har noe med det altså. Anonym poster: 759b457c3e76469f691ca2de8f3bc426 1
Nique Skrevet 1. januar 2013 #9 Skrevet 1. januar 2013 Etter 4 år er det nok på tide å ta en tur til legen. Det er en terskel å komme over, for man innrømmer på en måte at man ikke får det til selv, men som Sulosi skriver, så er det ingen skumle undersøkelser. Hos mannen og meg, så testet de faktisk mannen først, før de tok UL på meg for å sjekke eggstokker og livmor. Men jeg tror fastlegen min gjorde en feil når jeg ble henvist, for på sykehuset trodde de at jeg hadde gått igjennom div blodprøver for å sjekke hormonnivået mitt. Det ble bare sjekket en gang forresten, på sykehuset.
sandkornet Skrevet 2. januar 2013 Forfatter #10 Skrevet 2. januar 2013 takk for svar dere. føler det så tungt à gå til legen. men hva er vel tungere en å ha det slik. vet ikke hvordan jeg skal manne meg opp. vet ikke hvordan jeg skal forklare. er så mye skam. vet det ikke er logisk. føler meg så mislykka og har fått skikkelig dårlig selvtilitt. skjønner ikke hvorfor jeg tenker slik om meg selv. tenker ikke slik om andre. alt jeg ønsker er et barn :'(
Sulosi Skrevet 2. januar 2013 #11 Skrevet 2. januar 2013 Det er mange, mange flere enn du tror som går til legen for dette. De sier man skal vente og prøve hjemmemetoden i ett år før man går til legen men faktisk vet jeg flere som har snakket med lege tidligere. Dette er ikke noe å skamme seg over, ikke i det hele tatt. Fatt mot og gjør det,- her har du en unik sjangse til å vinne i livets lotteri, ikke la den muligheten gå deg forbi
sandkornet Skrevet 3. januar 2013 Forfatter #12 Skrevet 3. januar 2013 du har vel rett. tusen takk for at du tok deg tid.
Sulosi Skrevet 3. januar 2013 #13 Skrevet 3. januar 2013 Ingen årsak, du har like mye rett på hjelp som alle andre.
Gjest Pippi1979 Skrevet 3. januar 2013 #15 Skrevet 3. januar 2013 takk for svar dere. føler det så tungt à gå til legen. men hva er vel tungere en å ha det slik. vet ikke hvordan jeg skal manne meg opp. vet ikke hvordan jeg skal forklare. er så mye skam. vet det ikke er logisk. føler meg så mislykka og har fått skikkelig dårlig selvtilitt. skjønner ikke hvorfor jeg tenker slik om meg selv. tenker ikke slik om andre. alt jeg ønsker er et barn :'( Hei kjære deg, Jeg vet hvordan du har, jeg og har grått og gråter fortsatt over ufrivillig barnløshet. Jeg skal i februar igang med vårt fjerde prøverørsforsøk. Jeg som deg føler meg mislykket og deprimert, er ikke lett dette her. Men jeg støtter fullt ut de andre som har skrevet st du må gå til legen, fire år er lenge nok. Og kanskje er det bare en liten ting som lett kan rettes opp. Eventuelt kan du tenkte på prøverør. Det er tøft, men jeg tenker det er så verdt det om jeg blir gravid. Jeg vil ihvertfall vite at jeg har gjort absolutt alt jeg kan for å bli mamma. Stor klem, lykke til, og send meg gjerne pm om du lurer på noe eller bare vil prate med en som vet hvordan du har det.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2013 #16 Skrevet 3. januar 2013 Dette er absolutt ingenting å skamme seg over. Jeg måtte få hjelp til å bli gravid i en alder av 20. Syns du skal bestille deg en legetime imorgen, lykke til Anonym poster: f332303ce65714527ba964e0e85ff676
sandkornet Skrevet 5. januar 2013 Forfatter #17 Skrevet 5. januar 2013 Hei kjære deg, Jeg vet hvordan du har, jeg og har grått og gråter fortsatt over ufrivillig barnløshet. Jeg skal i februar igang med vårt fjerde prøverørsforsøk. Jeg som deg føler meg mislykket og deprimert, er ikke lett dette her. Men jeg støtter fullt ut de andre som har skrevet st du må gå til legen, fire år er lenge nok. Og kanskje er det bare en liten ting som lett kan rettes opp. Eventuelt kan du tenkte på prøverør. Det er tøft, men jeg tenker det er så verdt det om jeg blir gravid. Jeg vil ihvertfall vite at jeg har gjort absolutt alt jeg kan for å bli mamma. Stor klem, lykke til, og send meg gjerne pm om du lurer på noe eller bare vil prate med en som vet hvordan du har det. Tusen takk for varmt og forståelsesfult svar til deg også . Dere her er jammen gode å ha. Ja jeg vet at det er tull av meg å være så feig. jeg må vel kave meg opp til å tørre å gå til legen. det kan jo være at jeg er så heldig som dere sier at det er en filleting. takk for tilbudet om å prate, det betyr mye. like måte til deg. kansje vi kan være til støtte for hverandre ? Håper virkelig drømmen deres også går i oppfyllelse. :gravid:
sandkornet Skrevet 5. januar 2013 Forfatter #18 Skrevet 5. januar 2013 Dette er absolutt ingenting å skamme seg over. Jeg måtte få hjelp til å bli gravid i en alder av 20. Syns du skal bestille deg en legetime imorgen, lykke til Anonym poster: f332303ce65714527ba964e0e85ff676 Måtte du? Hvordan gikk det? har du barn nå ?
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2013 #19 Skrevet 5. januar 2013 Måtte du? Hvordan gikk det? har du barn nå ? Jeg har PCO og sjelden/ingen eggløsning, fikk hjelp til å bli gravid med pergotime. Har idag tre barn. Har du fått bestilt time? Anonym poster: f332303ce65714527ba964e0e85ff676
Hills Skrevet 5. januar 2013 #20 Skrevet 5. januar 2013 som de andre her sider, så er det høyst på tide med en legetime. Jeg forstår så utrolig godt din frustrasjon og smerte, men prøv å tenke på at en lege kan hjelpe deg med videre utredning og hjelp på veien mot å bli gravid. Jeg krysser fingrene for deg å sender deg en stor klem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå