Gå til innhold

Kan kalkunen tine i et kjølig rom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt krise her.....tok kalkunen utav fryseskapet igår og la den i kjøleskapet, og den er fortsatt halvstiv....

Så; bør den tine ferdig i kjøleskapet eller tåler den å ligge i romtemperatur i natt? Evt i matbua i kjelleren der det er kjølig?

Den er ca 6kg og skal serveres i morgen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den kan jo tine kjøkkenbenken ja :)

Skrevet

Jeg tinte 2 kalkunfileter på kjøkkenbenken i kveld. Hadde ikke rukket å tine dem i kjøleskap til imorgen. De skal stekes i stekepose så jeg regner med de blir saftige for det......

Skrevet

Den kan jo tine kjøkkenbenken ja :)

Det blir ikke for varmt da? Har radiatorovn på kjøkkenet, så det er jevn, varm temperatur.... Kan legge den i matbua, der er det kjølig..

Skrevet (endret)

Tror ikke det skal være noe stress, står på de fleste oppskrifter at du enten kan tine i kjøleskap eller kortere tid i romtemperatur. :)

Du kan kanskje skru ned varmen litt, om du tror det blir for varmt?

Endret av irrlys
Skrevet

Mest redd for at kjøttet skal bli skjemt, så jeg tror jeg tar kalkunen i matbua i natt og på kjøkkenet i morgen tidlig:)

Og hvis noen vil gi meg en god oppskrift på saus til kalkun så blir jeg glad....

• Liker 1
Skrevet

Dersom du ikke lar den ligge på kjøkkenbenken vil den ikke bli tint til i morgen. Kjøttet blir ikke dårlig, jeg lover. En hel kalkun på 4-6 kilo kan ta bortimot 2 døgn å tine i romtemperatur.

Sausen blir best dersom du koker kraft av innmat og smaksforsterkere fra formiddagen av.

Anonym poster: d17094b0677acf83193a727c781ae77c

Skrevet

Da blir det å ligge i kjøkkenvasken for kalkunen i natt:) Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...