skruf Skrevet 30. desember 2012 #1 Skrevet 30. desember 2012 Litt krise her.....tok kalkunen utav fryseskapet igår og la den i kjøleskapet, og den er fortsatt halvstiv.... Så; bør den tine ferdig i kjøleskapet eller tåler den å ligge i romtemperatur i natt? Evt i matbua i kjelleren der det er kjølig? Den er ca 6kg og skal serveres i morgen...
Djungelvrål Skrevet 30. desember 2012 #3 Skrevet 30. desember 2012 Jeg tinte 2 kalkunfileter på kjøkkenbenken i kveld. Hadde ikke rukket å tine dem i kjøleskap til imorgen. De skal stekes i stekepose så jeg regner med de blir saftige for det......
skruf Skrevet 30. desember 2012 Forfatter #4 Skrevet 30. desember 2012 Den kan jo tine kjøkkenbenken ja Det blir ikke for varmt da? Har radiatorovn på kjøkkenet, så det er jevn, varm temperatur.... Kan legge den i matbua, der er det kjølig..
Adhara Skrevet 30. desember 2012 #5 Skrevet 30. desember 2012 (endret) Tror ikke det skal være noe stress, står på de fleste oppskrifter at du enten kan tine i kjøleskap eller kortere tid i romtemperatur. Du kan kanskje skru ned varmen litt, om du tror det blir for varmt? Endret 30. desember 2012 av irrlys
skruf Skrevet 30. desember 2012 Forfatter #6 Skrevet 30. desember 2012 Mest redd for at kjøttet skal bli skjemt, så jeg tror jeg tar kalkunen i matbua i natt og på kjøkkenet i morgen tidlig:) Og hvis noen vil gi meg en god oppskrift på saus til kalkun så blir jeg glad.... 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2012 #7 Skrevet 30. desember 2012 Dersom du ikke lar den ligge på kjøkkenbenken vil den ikke bli tint til i morgen. Kjøttet blir ikke dårlig, jeg lover. En hel kalkun på 4-6 kilo kan ta bortimot 2 døgn å tine i romtemperatur. Sausen blir best dersom du koker kraft av innmat og smaksforsterkere fra formiddagen av. Anonym poster: d17094b0677acf83193a727c781ae77c
skruf Skrevet 30. desember 2012 Forfatter #8 Skrevet 30. desember 2012 Da blir det å ligge i kjøkkenvasken for kalkunen i natt:) Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå