AnonymBruker Skrevet 30. desember 2012 #1 Skrevet 30. desember 2012 Dere som har barn, vær helt dønn ærlig med dere selv og oss andre. Ville dere har bodd i et nabolag med mer enn 50% ikke-etnisk norske rundt deg? Ville du latt barna dine gå på skolen med mer enn 50% ikke-etnisk norske elever? Ville du latt datteren din bli sammen med en muslim? Ville du latt datteren eller sønnen din bli sammen med en/ei svart afrikaner? Ville du giftet deg med en muslim eller en afrikansk mann? Vær ærlige, bruk gjerne AB-funksjonen om dere ikke tør å stå for svarene deres. Anonym poster: db5b0ef7ea8e65f6eca9c92438693f61 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2012 #2 Skrevet 30. desember 2012 Hehe du tør jo ikke stå for det du skriver :-p Anonym poster: c0d89b7cc878629d0c0f087701a23776 12
wilmap Skrevet 30. desember 2012 #3 Skrevet 30. desember 2012 Dere som har barn, vær helt dønn ærlig med dere selv og oss andre. Ville dere har bodd i et nabolag med mer enn 50% ikke-etnisk norske rundt deg? Ville du latt barna dine gå på skolen med mer enn 50% ikke-etnisk norske elever? Ville du latt datteren din bli sammen med en muslim? Ville du latt datteren eller sønnen din bli sammen med en/ei svart afrikaner? Ville du giftet deg med en muslim eller en afrikansk mann? Vær ærlige, bruk gjerne AB-funksjonen om dere ikke tør å stå for svarene deres. Anonym poster: db5b0ef7ea8e65f6eca9c92438693f61 1 og 2: nei 3 og 4: kan dessverre ikke bestemte hvem mine barn blir sammen med, men ville ikke vært så begeistret for det. 5: Aldri i livet 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2012 #4 Skrevet 30. desember 2012 nei nei kanskje ja nei ja Anonym poster: 45e408667d40f8d3fddb46060712f0e5
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2012 #5 Skrevet 30. desember 2012 Hehe du tør jo ikke stå for det du skriver :-p Anonym poster: c0d89b7cc878629d0c0f087701a23776 Bruker alltid AB-funksjonen. Jeg bor i en del av Groruddalen hvor det er over 50% ikke-etnisk norske i nabolagene og over 90% på flere av nærskolene. Anonym poster: db5b0ef7ea8e65f6eca9c92438693f61
altflyter Skrevet 30. desember 2012 #6 Skrevet 30. desember 2012 Ville dere har bodd i et nabolag med mer enn 50% ikke-etnisk norske rundt deg? - nei. Har bodd et slikt sted før, og det gjør jeg ikke igjen Ville du latt barna dine gå på skolen med mer enn 50% ikke-etnisk norske elever? -Det hadde kommet an på ryktet til skolen Ville du latt datteren din bli sammen med en muslim? - Sist jeg sjekket, lever vi i 2012, og jeg har verken rett til, eller ønske om å bestemme hvem min eventuelle datter skulle blitt forelsket i. Ville du latt datteren eller sønnen din bli sammen med en/ei svart afrikaner? - samme som over Ville du giftet deg med en muslim eller en afrikansk mann? - Hvis jeg treffer en jeg liker som er hyggelig og om jeg skulle blitt forelsket osv. Så driter vel jeg i hudfarge eller etnisitet. Kjærlighet kjenner ingen grenser. Er det ikke det man sier? 10
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2012 #7 Skrevet 30. desember 2012 Ville du giftet deg med en muslim eller en afrikansk mann? Stor forskjell. Muslim, nei. Er ikke religiøs. En hyggelig afrikaner bosatt i Norge med livet sitt i orden, ja. Absolutt. Kulturforskjellene mellom afrikanerne jeg har studert med går mer på at de har et annet forhold til familie og at mødrene lager tre ganger så mye mat som norske mødre og at de er rause og blide, og jeg er ikke redd for å utsette barna mine for hygge. Men aller helst skulle jeg jo forblitt gift med min egen mann, hvis det var et alternativ. Anonym poster: 9909c8356d0c18a081b1015a2c6e306d 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2012 #8 Skrevet 30. desember 2012 Ville dere har bodd i et nabolag med mer enn 50% ikke-etnisk norske rundt deg? Kom nok veldig an på hva slags rykte dette nabolaget hadde, hva slags etnisiteter som var mest representert og ja - tror det er stor forskjell. Men hvis det var et hyggelig nabolag med et godt rykte, gjerne for meg. Det gjelder jo et etnisk norsk nabolag også, ville jo forhørt meg litt, men er nok litt mer skeptisk til stor andrel innvandrere. Ville du latt barna dine gå på skolen med mer enn 50% ikke-etnisk norske elever? Ja, hvis skolen er bra. Litt samme som over, ville tenkt mer på ryktet til skolen osv. Men ville nok ikke vært noe begeistret hvis det var bare mitt barn som var etnisk norsk der, eller at det var bare noen få, så det ville jeg prøve å unngå Ville du latt datteren din bli sammen med en muslim? Man velger jo ikke hvem barna sine blir sammen med, og jeg hadde nok vært litt skeptisk pga kulturforskjeller, men forsøkt å ta imot ham på en pen måte og stole på min datters dømmekraft! De fleste muslimer jeg kjenner er kjempegreie, flotte mennsker. Ville du latt datteren eller sønnen din bli sammen med en/ei svart afrikaner? Ikke at jeg kan kontrollere det, men det hadde vært helt greit for meg. Ser at det her er presisert "svart" så da går jeg ut i fra at det er et spørsmål om hudfarge først og fremst, finnes jo f.eks. svarte muslimer, uten at hudfargen hadde vært noe problem, men hadde nok vært litt skeptisk pga kulturforskjeller, som nevnt tidligere. Hudfarge/afrikansk opprinnelse er i utgangspunktet ikke noe problem, bortsett fra eventuelle kulturforskjeller. Ville du giftet deg med en muslim eller en afrikansk mann? Kunne godt det, hvis vi hadde like verdier og syn her i livet og kulturforskjellene ikke var for store En praktiserende, konservativ muslim ville nok blitt vanskelig da vi kanskje er for forskjellige. Samme "kriterier" for en muslim eller en afrikansk mann som for en med en annen opprinnelse, igrunn. Anonym poster: 11e377f106f406c31cd194d2a96b0ceb 1
Djungelvrål Skrevet 30. desember 2012 #9 Skrevet 30. desember 2012 Dere som har barn, vær helt dønn ærlig med dere selv og oss andre. Ville dere har bodd i et nabolag med mer enn 50% ikke-etnisk norske rundt deg? Ville du latt barna dine gå på skolen med mer enn 50% ikke-etnisk norske elever? Ville du latt datteren din bli sammen med en muslim? Ville du latt datteren eller sønnen din bli sammen med en/ei svart afrikaner? Ville du giftet deg med en muslim eller en afrikansk mann? Vær ærlige, bruk gjerne AB-funksjonen om dere ikke tør å stå for svarene deres. Anonym poster: db5b0ef7ea8e65f6eca9c92438693f61 Nei, nei, nei, nei, nei og nei . Ærlig nok? 6
sebastianen Skrevet 30. desember 2012 #10 Skrevet 30. desember 2012 Dere som har barn, vær helt dønn ærlig med dere selv og oss andre. Ville dere har bodd i et nabolag med mer enn 50% ikke-etnisk norske rundt deg? Ville du latt barna dine gå på skolen med mer enn 50% ikke-etnisk norske elever? Ville du latt datteren din bli sammen med en muslim? Ville du latt datteren eller sønnen din bli sammen med en/ei svart afrikaner? Ville du giftet deg med en muslim eller en afrikansk mann? Vær ærlige, bruk gjerne AB-funksjonen om dere ikke tør å stå for svarene deres. Anonym poster: db5b0ef7ea8e65f6eca9c92438693f61 Nei, jeg ville ikke ønsket å bo i et område med over 50 % fremmedkulturelle. Nei, jeg ville ikke ønsket at mine barn gikk på en skole der den dominerende kulturen inneholder mange verdier jeg ikke er enig med. Jeg har ikke noe med hvem datteren min er sammen med. Men en muslim med europeeisk kultur og sekulært levesett ville ikke være et problem. Jeg ville dog gjerne truffet hans foreldre og søsken, men ingenting av dette er noe jeg har krav på. Sann el. Datter sammen med afrikaner, heller ikke min sak. Og her er det forskjeller. Noen land i Afrika har en kultur som er forenelig med europeeisk andre har ikke. Jeg ville ikke giftet meg med en mann i det hele tatt. 7
makkapakka Skrevet 30. desember 2012 #11 Skrevet 30. desember 2012 svarer nei til alle spørsmåla dine. 4
momo Skrevet 30. desember 2012 #12 Skrevet 30. desember 2012 Dere som har barn, vær helt dønn ærlig med dere selv og oss andre. Ville dere har bodd i et nabolag med mer enn 50% ikke-etnisk norske rundt deg? Ville du latt barna dine gå på skolen med mer enn 50% ikke-etnisk norske elever? Ville du latt datteren din bli sammen med en muslim? Ville du latt datteren eller sønnen din bli sammen med en/ei svart afrikaner? Ville du giftet deg med en muslim eller en afrikansk mann? Vær ærlige, bruk gjerne AB-funksjonen om dere ikke tør å stå for svarene deres. Anonym poster: db5b0ef7ea8e65f6eca9c92438693f61 Kunne fint bodd et sted med mer enn 50% ikke etnisk norske. Men det kommer sefølgelig an på rykte på stedet og hvordan miljøet er der. Og det samme gjelder for skole. Og jeg bestemmer ikke hvem mine barn blir sammen med. Jeg kunne giftet meg med en muslim eller afrikansk mann ja. Har hatt et langvarig forhold til en muslim, men det kommer jo an på om det er en liberal eller konservativ muslim. Samme som jeg ville nok ikke giftet meg med en sterk troende fra Jehovas vitner, men ingen problemer med en som er kristen og går i kirken iblandt. 1
Anglofil Skrevet 30. desember 2012 #13 Skrevet 30. desember 2012 Vel, det er i et slikt miljø jeg er oppvokst, så ja, det kunne jeg. Mvh Yvonne 6
Gjest brutal mann Skrevet 30. desember 2012 #14 Skrevet 30. desember 2012 Dere som har barn, vær helt dønn ærlig med dere selv og oss andre. Ville dere har bodd i et nabolag med mer enn 50% ikke-etnisk norske rundt deg? Ville du latt barna dine gå på skolen med mer enn 50% ikke-etnisk norske elever? Anonym poster: db5b0ef7ea8e65f6eca9c92438693f61 Nei. 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2012 #15 Skrevet 30. desember 2012 Vel, det er i et slikt miljø jeg er oppvokst, så ja, det kunne jeg. Mvh Yvonne Spørmålet er ikke om du kunne, men om du vil. Vil du flytte til et slikt område og vil du la barna dine gå på skoler som kanskje eneste etnisk-norske barn? Anonym poster: db5b0ef7ea8e65f6eca9c92438693f61
Anglofil Skrevet 30. desember 2012 #17 Skrevet 30. desember 2012 (endret) Spørmålet er ikke om du kunne, men om du vil. Vil du flytte til et slikt område og vil du la barna dine gå på skoler som kanskje eneste etnisk-norske barn? Anonym poster: db5b0ef7ea8e65f6eca9c92438693f61 Ja, absolutt. Jeg både kan og vil. Faktisk så håper jeg å flytte tilbake til der jeg er oppvokst, eller i et område i nærheten. Og forøvrig, for meg er det stor forskjell mellom 50-60% flerkulturelle i klassen og 95%. Jeg har opplevd begge deler. Tipper det 55-60% blir det nok for mye. Ikke fordi jeg er i mot flerkulturelle, men fordi mange av barna som ikke kan tilstrekkelig norsk tar opp svært mange ressurser i skolen, hviket er uheldig for barna (da for alle parter). Det er noe jeg selv opplevde på skolen, hvilket var frusterende. Samtidig, det spiller ingen trille for meg hva slags venner mine barn får, jeg har selv venner fra alle mulige nasjonaliteter og bakgrunner. MEN, jeg mistrives svært mye et sted hvor det kun er etniske nordmenn. Jeg liker en blanding mellom mange forskjellige kulturer, og alt i alt ser jeg på min oppvekst som en stor berikelse. Mvh Yvonne Endret 30. desember 2012 av Yvonne 8
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2012 #18 Skrevet 30. desember 2012 ja ja ja ja nei, men kan selvsagt ikke utelukke noe Anonym poster: b2b28c9c38545fae7d0af6e4b7b2cd8a
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2012 #19 Skrevet 30. desember 2012 Dere som har barn, vær helt dønn ærlig med dere selv og oss andre. Ville dere har bodd i et nabolag med mer enn 50% ikke-etnisk norske rundt deg? Nei Ville du latt barna dine gå på skolen med mer enn 50% ikke-etnisk norske elever? Nei Ville du latt datteren din bli sammen med en muslim? Kan ikke nekte dem det. Men ville nok blitt lei meg. Ville du latt datteren eller sønnen din bli sammen med en/ei svart afrikaner? Samme svar som over. Ville du giftet deg med en muslim eller en afrikansk mann? Nei. Fordi jeg er oppvokst med en far fra et annet land (i sør-Amerika) og har selv sett hvor store kulturforskjeller er. Med en god dose religion og annet kvinnesyn. Det er ikke positivt. Så nei. Aldri. Vær ærlige, bruk gjerne AB-funksjonen om dere ikke tør å stå for svarene deres. Anonym poster: 54c2e0aa3b20e8ee32046a3b19146f4f 4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2012 #20 Skrevet 30. desember 2012 Ja, absolutt. Jeg både kan og vil. Faktisk så håper jeg å flytte tilbake til der jeg er oppvokst, eller i et område i nærheten. Og forøvrig, for meg er det stor forskjell mellom 50-60% flerkulturelle i klassen og 95%. Jeg har opplevd begge deler. Tipper det 55-60% blir det nok for mye. Ikke fordi jeg er i mot flerkulturelle, men fordi mange av barna som ikke kan tilstrekkelig norsk tar opp svært mange ressurser i skolen, hviket er uheldig for barna (da for alle parter). Det er noe jeg selv opplevde på skolen, hvilket var frusterende. Samtidig, det spiller ingen trille for meg hva slags venner mine barn får, jeg har selv venner fra alle mulige nasjonaliteter og bakgrunner. MEN, jeg mistrives svært mye et sted hvor det kun er etniske nordmenn. Jeg liker en blanding mellom mange forskjellige kulturer, og alt i alt ser jeg på min oppvekst som en stor berikelse. Mvh Yvonne Så mellom to alternativer så velger du altså å la barnet ditt være et av få etnisk norske barn på en skole i stedet for noe annet? Anonym poster: db5b0ef7ea8e65f6eca9c92438693f61 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå