Gå til innhold

Lyst å gå på ski,men tør ikke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg bor rett i nærheten av en lysløype.Er ikke av de som står så ofte på ski,så det skorter litt på utstyret.Har en boblebukse og kan bruke en allværsjakke .Jeg sliter med angst og er hjemmeværende pga dette.Da kan det jo være lurt med fysisk aktivitet..Problemet er at jeg kan ha problemer med å være "synlig" og det i dårlig form og "uprofft antrukket".

Har ikke turt å begi meg ut i løypene nå i julen når det har vært så mange i løypene.Planen er å følge ungene til skolen for så å gå i lysløypa på morningen,da det ikke er så mange ute..Vet dette høres dumt ut.Jeg skal virkelig prøve dette og blir veldig skuffet over meg selv om jeg ikke gjør det.Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget...Men tar gjerne imot andres erfaring.Ser dere rart på andre som tydlig ikke er vant til å være i løya.

Anonym poster: 2d2e7fa71bec9b3658f73b18b42314c9

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen bryr seg om deg mer enn du selv.

• Liker 4
Skrevet

Absolutt ikke! Nyt løypen, nyt naturen og kos deg på ski! God tur :)

• Liker 1
Gjest Uanonymbruker
Skrevet (endret)

-

Endret av Uanonymbruker
  • Liker 1
Skrevet

Går du på dagtid mitt i uken, så er det veldig få i løypa. Og tror ingen legger merke til deg.

Selv er jeg elendig på langrenn, men går iblandt fordet. Og ene gangen var det en dame på rundt 80 som gikk forbi meg. Var litt morsomt.

• Liker 1
Gjest Darthoven
Skrevet

Kunne ikke brydd meg mindre. Artig å se at folk kommer seg ut på tur, uansett nivå. Det er vel bare i visse områder av nordmarka du kan bli "uglesett" av utstyrsfreaker og birkebeinere, og selv der snubler det jo rundt folk i olabukse og ski fra 80-tallet i blandt. Ingen bryr seg spesielt mye om andre, så det er ikke noe å tenke på.

Skrevet

Jeg har ikke riktig utstyr heller, men ingen som ser rart på meg for det. Folk er opptatt med seg og sitt. God tur :)

Skrevet

Lykke til! Ingen kommer til å se på deg eller tenke dumme ting om deg. Dette går bra! Moro å gå litt på ski :)

Skrevet

Prøv å få låne fullt proft snowboard utstyr og stå på toppen av bakken og se uberkul ut; inntil du ruller ned bakken og drar med deg et titalls mennesker! Haha! Det gjorde jeg :) Trust me. Ingen kommer til å tenke på deg. Kos deg i løypa :)

• Liker 1
Gjest Adagietto
Skrevet (endret)

Ingen bryr seg om noe i skiløypa om du bare går på ski, da er folk så hygglige. Hopp i det!

Få frisk luft, mosjon, ha med drikke, smør skiene, se på naturen, begynn ganske rolig og finn et passende tempo for deg, også kan du øke litt etterhvert som du blir varm. Den psykiske formen følger den fysiske formen. Spis etter turen. Nyt! :)

Endret av Adagietto
Skrevet

TS,her.

Tusen takk for alle oppmuntringer!

Da venter jeg på mer snø,og skal spenne på meg skiene.Leser denne tråden før jeg drar ut,for å psyke meg opp :Nikke:

Godt nyttår til dere alle

Anonym poster: 2d2e7fa71bec9b3658f73b18b42314c9

• Liker 6
Skrevet

Kos deg på tur! Ingen kommer til å tenke dumme tanker om deg. Når jeg er ute på ski tenker jeg bare at det er så hyggelig å se at folk er aktive og ute i naturen :)

• Liker 1
Skrevet

Kom deg ut og kos deg! Synes det er flott at du tenker på ditt eget velvære. Sliter med lignende selv og merker at jeg lettere kobler ut andre om jeg har med iPod og bruker solbriller. Nå er selvsagt det å nyte stillheten og roen litt av poenget. Jeg kuttet iPoden når jeg fikk opp selvtilliten.

Anonym poster: 1f6668fa754f5152d44583a48e8a4ea4

Skrevet

I skiløypa er en av de få stedene jeg har mindre angst faktisk, medmennesker på ski er utrolig hyggelige. Utenom disse som trener for harde livet da, de kan være litt ubehaglige til tider der de sukker og stønner seg over "hinder" (les. mennesker) i løypa. Ikke noe å bry seg om!

Bruker som oftest boblebukse og allværsjakke selv, da kan jeg sitte på røvva og ta pauser der jeg ønsker, midt i skauen. Skibuksa bruker jeg bare når jeg ønsker å trene eller når sola varmer!

Nyt snøen.

Anonym poster: 18c63f6d7f00ef91c1e7fd96c1a7c149

• Liker 1
Skrevet

jeg tenker at det hadde vært værre hvis du som elendig på ski hadde profft konkurranseutstyr i tusenklassen. Men neida, kan ikke tenke meg at det er noen som ugleser deg for å gå en tur i løypa.

• Liker 1
Skrevet

tar du deg selv virkelig så høytidelig

Gjest Blue Jeans
Skrevet

Kjenner meg igjen! Vil også ut å stå på ski, men er redd for å gå i veien for andre.

Dessuten, jeg er elendig, og veldig, veldig pysete. Er livredd for at det kommer en unge rundt en sving (vil ikke ha skylda for eventuelle skader...) eller at jeg er den som går i veien for en proff sur mann eller noe.

Eller at tryner og brekker benet, så ligger jeg der ute i løypa, så kommer det noen å kjører over meg. Da blir de forbanna sikkert :gjeiper:

Gjest Tigress
Skrevet

Ser aldri rart på folk i skiløypa, så lenge dei ikkje står stille i sporet, det er dårleg stil - greitt å ta ein pause, men tek eit skritt ut av sporet i slike høve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...