Gå til innhold

Smerter/gnagsår ved riding:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper det er noen aktive ryttere her! jeg sliter veldig med gnagsår og smerter "der nede",spesielt når jeg rir dressur på timer.det er så ille at det påvirker ridingen,jeg klarer ikke å ri korrekt o.l. pga smertene :(

hva bruker dere av undertøy og ridebukser??har dere hatt lignende problem?

hittil har jeg brukt vanlig horze ridebukse(bomull tror eg) samt vanlige bomullstruser under.. red med pierre robert hipster(eller hva det nå kalles,sånn halvbokser ) idag,det var helt forferdelig!!trodde den skulle være ok..etter 30 min var smertene uutholdelig:((

Uff dette er så fælt:( vil ikke gi opp hobbyen min pga en slik ting.. Hjeelp meg noen!

Anonym poster: f18ecc55c7f3bfc520b81ff164ab03cb

Videoannonse
Annonse
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Folk er forskjellige. Også den fysiske delen der nede. Men om du sitter feil, så kan det jo påvirke. Evnt om salen er elendig.

Rir du i samme sal hver gang?

Prøv å ri for en sitsinstruktør, og se om det kanskje kan være sitsen din? Eller om det er din fysiologi.

Jeg rir i i gode ridebukser, som sitter godt på. B2B ridebuksene liker jeg veldig godt. Har også et par Hööks-ridebukser, som er gode. Men for min del kan jeg ri i hva som helst av bukser og truser uten å få problemer (har ridd i over 30 år)

Skrevet

Tenkte også på sitsen din, om den kanskje er feil. Eller at du evnt rir i en sal som er vond/ikke passer deg. Sykler du forresten? Hadde også gnagsårtendenser i starten, både fra sal og sykkelsete, men ble bedre etterhvert. Ble vel herda :P

Nå rir jeg uten problem ( sprang- dressur- og westernsal, har ridd i 2-3år ), i alle slags bukser og undertøy.

Anonym poster: 6b33ced91067209bcb52d3ddda6ff8b2

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Jeg hadde nok også fått noen til å ta en titt på sitsen, og lkanskje også salen. Jeg har dessverre ingen konkrete tips til deg siden jeg stort sett kan ri i hva jeg vil, men ønsler deg lykke til. Kan forresten klærne være for trange? Prøv å ri i en løsere bukse og se om det hjelper?

Skrevet

har begynt å ri relativt aktivt igjen,etter en pause.har ridd siden jeg var 12( er 29 nå) så burde jo vært herdet..men som sagt har hatt en pause etter to fødsler:)

har heller ikke ridd så mye dressur,mest tur.er kansje det og,at jeg ikke er herdet på slik riding ;)

håper inderlig det blir bedre etter hvert! har tenkt på slike "boxer" truser de selger på høøks,kansje det hadde vært noe? det største problemet for meg er feil undertøy,troor eg...?sitsen er ok,ikke noe i veien der iflg.trener.men mistenker at dårlige truser flytter på seg og legger seg slik at det blir voondt:( rir forøvrig i dressursal,husker ikke merket nøyaktig..prestige kansje? har også sett at det er kommet ridebukser i "moderne" stoff,det er noe lycrablandingsgreier tror eg.litt som treningsbukser muligens?kansje de kan prøves..

Skrevet

Prestige pleier å ha gode saler, synes jeg i allefall. Hvis undertøyet er problemet - Hva med å prøve å ri uten?

Skrevet

hmm ja godt poeng!men..er liksom av den oppfatning at det er uhygienisk;) trives best med undertøy;) men om det hjelper på smertene so be it,da rir jeg truseløs!

Skrevet

hmm ja godt poeng!men..er liksom av den oppfatning at det er uhygienisk;) trives best med undertøy;) men om det hjelper på smertene so be it,da rir jeg truseløs!

Det skal visst være bra å gå truseløs med tanke på uvi og soppinfeksjoner :opplyser: Og om du vasker buksa etter hvert bruk, så skulle vel ikke det være noe problem? :) Pleier ofte å ri i jeans som er behaglige å gå med ellers. Joggbukse er også godt, men det blir fort for glatt mot salen.

Men hvis ting sklir rundt, så kan det være lurt å ha noe som sitter godt på, som hun over her skriver :)

...bleier? :fnise:

Skrevet

haha! bleier :D men hvor får man kjøpt slike sportstruser,utenom spesialbutikker som høøks og horze? er det noe forskjell på de vs andre? tenker da på om de er spesialsydd for riding ang.sømmer o.l. eller om man kan bruke andre "vanlige" også.

Skrevet

Sleit med det problemet helt til jeg kom på den geniale ideen å korte inn stigbøylene ett hakk. Nå er problemet borte :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...