Gå til innhold

Betale for forlover

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal dere betale for klærne til forloveren deres?

Eventuelt frisør/sminke?

Er det vanlig at mannens forlover har på seg det samme som brudgommen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal IKKE betale kjole for forloveren min (Hun velger selv hva hun skal ha på).

Frisør og sminke skal jeg gi som gave til min forlover (sier ikke noe om dette før dagen er der).

Min mann's forlover kan velge helt selv hva han vil ha på seg. Tror han selv vil leie noe som blir ganske likt min mann's, noe jeg syntes er flott. Men som sagt - det er helt opp til han.

Skrevet

Selvfølgelig skal jeg ikke det? Skjønner ikke hvor dette kommer fra? Eller hvorfor noen gjør det? Min forlover forventer da heller ikke noe slikt! Hun skal få æren av å være min forlover, også skal hun få en stoor varm klem som takk for at hun stiller opp for meg!

Skrevet

Jeg kommer muligens til å betale for frisør og sminke for min forlover. Har ikke helt bestemt meg for om jeg skal gjøre det eller kjøpe en gave.

Jeg aner ikke hva min kjæres forlover skal ha. Min kjære skal ha sort dress, og jeg regner med at forloveren kanskje skal ha det samme. Det har ikke jeg tenkt å blande meg borti.

Gjest Myumi
Skrevet

Denne diskusjonen har vi hatt før og det ender alltid i krangel og sure komm. Noen velger å betale for forloveren som en hyggelig gest, andre gjør det ikke og det har ingenting med gjerrighet å gjøre, dette handler om hva man selv synes er riktig.

Skrevet

Jeg betalte ingen ting for forlover.

Jeg har hørt flere tilfeller hvor bruden forventer at forloveren MÅ ha en spesiell kjole, en spesiell hårfrisyre, sko, sminke osv.

I de tilfellene synes jeg ikke man kan forvente at forlover betaler alt selv.

Min mening er derfor, jo flere "regler" og forventninger brudeparet legger i forloveres klesdrakt/hår/sminke, jo mer villig bør de være til å betale noe.

Hvis det ikke er slike forventninger synes jeg ikke de trenger å betale.

Skjermen

Skrevet

Nei, hun skal betale kjole selv. Jeg skal betale frisør for henne, men det er fordi jeg gjerne vil ha henne der sammen med meg og jeg vet at hun ikke har råd til noe sånn ekstra... Så det blir en gave.

Hans forlover får brystbukett. Resten ordner han selv.

Dessuten er jeg veldig enig med lampeskjermen over meg. Min forlover får velge selv hva hun skal ha på seg. Hadde jeg skulle forlanget at hun skulle ha en ballkjole fra byens dyreste butikk hadde det vært veldig naturlig at jeg også hadde måttet betale "herligheten". :)

Skrevet

Jeg kommer til å ordne en blomst i håret eller rundt armen om de vil ha. Ellers betaler jeg da ikke noe for dem. Dersom jeg hadde forventet at de stilte i lyserosa kjoler med hvite sko hadde nok saken stilt seg litt annerledes. Men så lenge jeg ikke setter noen krav til klær/hår/sminke så får de betale selv.

Skrevet
Nei' date=' hun skal betale kjole selv. Jeg skal betale frisør for henne, men det er fordi jeg gjerne vil ha henne der sammen med meg og jeg vet at hun ikke har råd til noe sånn ekstra... Så det blir en gave. [/quote']

Jeg også. Og så vil jeg kjøpe henne en liten gave, bare fordi jeg er så glad for det hun gjør for meg.

Skrevet

Hovedgrunnen til at jeg vil betale frisør og/eller kjøpe en ordentlig gave i tillegg til min forlover, er at hun hjelper veldig mye til med forberedelsene til bryllupet. Hun har på eget initiativ påtatt seg å sy brudepikekjolene, og hun vil ikke ha igjen penger for stoffet hun bruker (jeg har prøvd å insistere). Hun skal også lage bryllupskaken vår, i tillegg til at hun har hjulpet meg i valget av kjole, innbydelser og andre ting.

Skrevet

Nei, jeg skal ikke betale for henne. Hovedgrunnen til det er at jeg skal også ha med meg min andre søster til frisøren, og jeg tror ikke jeg har råd til å betale for sminking og håroppsett for alle oss. Men, om jeg mot formodning ser at jeg har råd vil jeg betale som en overraskelse på dagen.

Skrevet

Min forlover skal pynte oss begge, så de utgiftene sparer vi....

Men jeg har kjøpt gave til henne, noe jeg tror hun setter pris på.....

Skrevet

Jeg betaler for sminke/hår for begge mine forlovere!

Skrevet

Jeg har tenkt å spandere frisør på min forlover. Dette vet hun ikke ennå.

Hun skal sminke seg selv, men vil gjerne stelles på håret. Hun har nettopp klippet seg kort så det blir vel føning og styling, tenker jeg.

Min frisør som er en god evnnine av oss begge skal ordne oss begge to, så det blir mer en "venninne-seanse" for oss alle tre, selv om den ene er på jobb.

Skrevet

Min forlover, som også er min søster, skal være med meg til frisøren, og jeg kommer til å betale for henne. Kjole har hun kjøpt selv.

Når det gjelder hva min kjære sin forlover skal ha på, så legger ikke jeg meg opp i det. Har bestilt en knapphullsblomst til han, men det er det eneste. :)

Gjest gjest1
Skrevet

Forloverene våre får den store ære å være våre forlovere! Også vil de få et bilde av oss og seg selv i glass og ramme.

Skrevet

Tenkte kanskje gå ut og spise etterpå? Bare oss fire? Og så spandere middagen?

Muligens spandere frisør på min forlover, hun blir med meg hos frisør.

M

Skrevet

Min forlover får kjole, hår + sminke. Hans forlover får skjorte/vest/jakke + knappehullsblomsten. Grunnen til den "store" gaven (for å bruke et sånt ord) er fordi vi får klærne VELDIG rimelige pga det er mamma som syr alt. En annen venninne er frisør...ergo får jeg min forlovers oppsett etc til en MEGET gunstig pris.

Men.....tror neppe jeg hadde betalt/gjort dette hadde jeg ikke hatt disse "kontaktene"

Hun ble nå iallefall _veldig_ glad for gaven når jeg fortalte hva hun skulle få :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...