Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å snakke om dette går ikke tror jeg. det er et ømt tema.

søstern min er to år eldre enn meg. hun oppfører seg merkelig i mot meg for tiden og har gjort det det siste året.

hun kan virke misunnelig å sjalu. jeg merker det på måten hun er på. himler med øynene av alt og snakker utrolig nedlatende til meg. sånn har hun aldri vært. det er så slitsomt og jeg vet ikke hvordan jeg skal ta det opp.

alt jeg liker skal hun nesten på trass selvom hun er 25 år ikke like og alt jeg liker er så dumt. hun kan bygge opp til krangler ut av absolutt ingenting.

hun kan og ljuge om meg til felles bekjente. hvis for eks. en gutt liker meg sier hun jeg er opptatt og slike ting.

hva gjør man?

sist vi var sammen på julaften så fikk jeg nok og la meg bare tidlig. orket ikke for et søsterforhold skal ikke være slik. og hvis man gud forby tar noe opp mot henne så kan hun bli rasende.

Anonym poster: ebcf77d15d551e1e3c77c869e03b4aa1

Anonym poster: cd5c214bd6ffbf57b6dddb37ea52ca96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva så om hun blir rasende? Du får ikke noe ut av å være konfliktsky ihvertfall. Jeg hadde fortalt henne at jeg ikke fant meg i å bli behandlet på den måten og hadde hun ikke respektert det, så hadde jeg droppet kontakten inntil hun skjerpet seg.

Skrevet

Jeg skulle gjerne ha hørt hennes versjon av denne historien. Hvordan tar du opp dette med henne?

Skrevet

Jeg skulle gjerne ha hørt hennes versjon av denne historien. Hvordan tar du opp dette med henne?

Ja, det skulle jeg og. Litt vanskelig når jeg skriver historien da. Jeg kan svare henne tilbake. Ikke frekt egentlig, men sette henne på plass hvis hun nesten mobber.

Skrevet

Hva så om hun blir rasende? Du får ikke noe ut av å være konfliktsky ihvertfall. Jeg hadde fortalt henne at jeg ikke fant meg i å bli behandlet på den måten og hadde hun ikke respektert det, så hadde jeg droppet kontakten inntil hun skjerpet seg.

Ja, jeg tenker som så jeg og. men det er ikke lett å kutte kontakten men jeg har vurdert det i verste fall. jeg vet jo at hun er sånn mot andre. jeg ser det og blir fortalt det. ingen av oss er konfliktsky men jeg vet ikke. det går bare ikke. hun setter opp et forsvar med en eneste gang og hvor mange ganger skal man gjenta seg selv?

hennes ektemann opplever henne 100 ganger verre enn meg. hun er generelt veldig innbitt, agressiv og misunnelig på det meste for tiden. hun har det ikke noe bra virker det som men jeg kommer ikke inn på henne.

Skrevet

Jeg mistenker at hun har det vanskelig, har negative forestillinger om div, og tar det utover andre. Med det sagt, så er det ikke slik at det må påvirke deg. Du kan velge å ikke bry deg, og ha det koselig alikevel. Mitt råd er å være så grei og snill som du kan, og ta det hele med humor. Når hun er ferdig med den umodne oppførselen så vil hun nok være flau.

Skrevet

Ja, jeg tenker som så jeg og. men det er ikke lett å kutte kontakten men jeg har vurdert det i verste fall. jeg vet jo at hun er sånn mot andre. jeg ser det og blir fortalt det. ingen av oss er konfliktsky men jeg vet ikke. det går bare ikke. hun setter opp et forsvar med en eneste gang og hvor mange ganger skal man gjenta seg selv?

hennes ektemann opplever henne 100 ganger verre enn meg. hun er generelt veldig innbitt, agressiv og misunnelig på det meste for tiden. hun har det ikke noe bra virker det som men jeg kommer ikke inn på henne.

Det betyr at du snakker om henne med hennes mannn? Da er det mye i dette puslespillet som ikke henger på greip:

- hvis han snakker om henne til hennes søster så er det grådig illojalt, med mindre han har snakket med konen sin om dette før.

Noen sier her at du bør kutte kontakten med din søster. Jeg sier det motsatte. Din søster kan være god å ha i fremtiden. Om dere har foreldre som lever så skal dere kunne samarbeide om den dagen de ikke lenger lever. Ikke velg henne ut av livet ditt selv om det er vanskelig nå.

• Liker 1
Skrevet

Mulig at hun sliter psykisk og tar det ut på sine nærmeste?

Det er gjerne de som får unngjelde først.

Hva med at mannen tok det opp med fastlegen hennes?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...