Gå til innhold

En stor kul på bakbeinet

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har funnet en stor kul på bakbeinet til hunden min. den er bløt og "henger" liksom ut fra leddet.. noen som har sett sånt før?

han herja litt her om dagen med en annen hund, på et ganske stritt teppe. noen mente at det kunne være en type vannblemme.. jeg synes den er alt for stor for at det kan være noe sånt, og på et veldig merkelig sted..

var vanskelig å få et godt bilde av det, men legger ved et likevel.

Anonym poster: 1e85a1aacfce8b8f976b0e8fd311d484

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til dyrlegen?

Anonym poster: 5cb1b66e58d03e1d5da7e8eaf601ff16

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Han har nok gjort et eller annet med leddet sitt der ja. Det er ikke vannblemme men heller en slags skade på leddet. Hvor ille denne skaden er, må en veterinær vurdere. Men det kan være så enkelt som at litt ro noen dager vil hjelpe godt på. Men uansett bør en veterinær se på denne. Kanskje det har vært en lekasje av leddveske, så da må det proff hjelp til.

Skrevet

Han har nok gjort et eller annet med leddet sitt der ja. Det er ikke vannblemme men heller en slags skade på leddet. Hvor ille denne skaden er, må en veterinær vurdere. Men det kan være så enkelt som at litt ro noen dager vil hjelpe godt på. Men uansett bør en veterinær se på denne. Kanskje det har vært en lekasje av leddveske, så da må det proff hjelp til.

Tusen takk for svar!

Jeg regna med å måtte dra til legen med han, men siden det nå er kvelden, ville jeg bruke tiden til å høre om noen kanskje visste hva dette var, og om det kunne drøye til onsdag.

Så igjen, takk for svar! Da blir det durlegen imorgen tidlig :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Min hund hadde også det, sjekka det hos dyrlegen og det var bare en ufarlig fettkul. men det kan være alt annet også!

Skrevet

Er den rund ,kan " røres" rundt om kring i området? Kan være fettkul.MEN!! ta med hunden til vetrinær.

Og gi oss oppdatering!

• Liker 1
Skrevet

Det var en svulst. :(

Men om den var farlig vet jeg ikke før svar på prøvene kommer om enda en uke.

Ifølge dyrlegen gir blodcellekreft ofte utslag i kuler på bakbenet, men om dette stemmer vet jeg ikke. Prøvd å google det men finner ingenting.

Gjest Moffeliten
Skrevet

jeg har funnet en stor kul på bakbeinet til hunden min. den er bløt og "henger" liksom ut fra leddet.. noen som har sett sånt før?

han herja litt her om dagen med en annen hund, på et ganske stritt teppe. noen mente at det kunne være en type vannblemme.. jeg synes den er alt for stor for at det kan være noe sånt, og på et veldig merkelig sted..

var vanskelig å få et godt bilde av det, men legger ved et likevel.

Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med vetrinær ganske fort. Det kan være en kraftig betennelse.
Skrevet

Jeg har vært der, jeg som svarte over deg, glemte bare krysse av som AB.

Skrevet

Det var en svulst. :(

Men om den var farlig vet jeg ikke før svar på prøvene kommer om enda en uke.

Ifølge dyrlegen gir blodcellekreft ofte utslag i kuler på bakbenet, men om dette stemmer vet jeg ikke. Prøvd å google det men finner ingenting.

Uff! Krysser fingra for at det er helt ufarlig. Og gir en trøsteklem ! :hug:

Det er sykt hvor vondt ting gjør når det kommer til dyra våre.

Skrevet

Uff! Krysser fingra for at det er helt ufarlig. Og gir en trøsteklem ! :hug:

Det er sykt hvor vondt ting gjør når det kommer til dyra våre.

Ja det har vært en del tårer siden vi fant det ut, og blir nok fler før vi får svar på prøvene.. Vanskelig å ikke ta sorgene på forskudd, og se han halte rundt her med store smerter etter fjerninga av kulen, det gjør bare vondt i et mors hjerte <3

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Huffda :( Trist oppdatering. Krysser fingre for at den var godartet.

*trøsteklem*

Skrevet

Ja, hjertet mitt blør nå. Har akkurat skifta bandasje for første gang siden operasjon, og nå tror jeg han har veldig vondt :( tror kanskje bandasjen satt litt godt i stinga.

Han ligger å skjelver og finner ikke roen :(

Har så vondt av den lille kroppen <3

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Har dere fått noe smertestillende til han? Om ikke, så spør om å få dette.

Skrevet

Ja han får en halv tre ganger om dagen, og nå fikk han en ekstra halv pille. Han har heldigvis sovnet nå, lille hjertet til mor :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...