AnonymBruker Skrevet 30. desember 2012 #1 Skrevet 30. desember 2012 Wææ! Jeg har bestemt meg for å farge håret rødt,. og helst idag :D Jeg har fra før av mørkebrunt hår med noe ettervekst. Min frykt med denne fargingen er at det blir lyseorange i bunnen mens nesten ingen farge i tuppene.. Help, enyone?? Hvordan burde jeg gjøre dette på best mulig måte? Ta det i tuppene først og la det sitte i lengere? Eller burde jeg egentlig ha farget etterveksten min med mørkebrun før jeg begynner med den røde prosessen?? Anonym poster: 2c8c5459448cac75619ec0eb368b9a02
Gjest chariot Skrevet 30. desember 2012 #2 Skrevet 30. desember 2012 Hmm hvis du skal gå fra mørkebrunt til rødt, må det vel avfarging/bleiking til. Frisør er mitt heteste tips 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2012 #3 Skrevet 30. desember 2012 MÅ man bleke? Det står ingenting om det på pakken.. StarGazer Anonym poster: 7100e602fbd425fcf7e87d91bb6a4fc1
Gjest O___o Skrevet 30. desember 2012 #4 Skrevet 30. desember 2012 jeg ville stripet det først før jeg farget det rødt. du bør vite at rødfarger falmer ekstremt. du må belage deg på å farge det ofte. noen farger det hver 10. dag eller hver 14. dag. hvis du har blekede partier i håret - vil de få mye kraftigere rødfarge enn resten av håret. samme gjelder senere dersom du skal farge etterveksten. 2
popnagle Skrevet 30. desember 2012 #5 Skrevet 30. desember 2012 jeg ville stripet det først før jeg farget det rødt. du bør vite at rødfarger falmer ekstremt. du må belage deg på å farge det ofte. noen farger det hver 10. dag eller hver 14. dag. hvis du har blekede partier i håret - vil de få mye kraftigere rødfarge enn resten av håret. samme gjelder senere dersom du skal farge etterveksten. This. Ett tips til; Frisør! 1
Gjest Olseen91 Skrevet 30. desember 2012 #6 Skrevet 30. desember 2012 Gå til frisør! Det kommer til å bli KNALLRØDT i etterveksten, i forhold til resten. Det er flere grunner til det; - det er ikke farget fra før, det er sikkert lysere enn resten? og varmen fra hodebunnen gjør at fargen vil bli enda varmere helt innerst... Og dersom håret ditt er ganske mørkt, så vil ikke fargen vises noe særlig med mindre det er en slik farge som bleker ned og farger på en gang.
fionel Skrevet 30. desember 2012 #7 Skrevet 30. desember 2012 Du burde få det gjort hos frisøren ja! Du vil få knall rød ettervekst og mindre farge i resten
Gjest NozMonster Skrevet 30. desember 2012 #8 Skrevet 30. desember 2012 Jeg blir veldig lei meg og oppgitt om du har tenkt å gjøre dette her utenfor frisørsalongen........ 4
Minttu Skrevet 30. desember 2012 #9 Skrevet 30. desember 2012 Wææ! Jeg har bestemt meg for å farge håret rødt,. og helst idag :D Jeg har fra før av mørkebrunt hår med noe ettervekst. Min frykt med denne fargingen er at det blir lyseorange i bunnen mens nesten ingen farge i tuppene.. Help, enyone?? Hvordan burde jeg gjøre dette på best mulig måte? Ta det i tuppene først og la det sitte i lengere? Eller burde jeg egentlig ha farget etterveksten min med mørkebrun før jeg begynner med den røde prosessen?? Anonym poster: 2c8c5459448cac75619ec0eb368b9a02 Det her har jeg nettopp gjort selv, så nå skal du få høre At du har mørkebrunt hår hjelper lite, da ender det med at etterveksten blir knall rød og så ser du nesten ikke noe i resten. Jeg er egentlig blond men har farga det mørkt siden 2008, nå før jeg farga det rødt så hadde jeg veldig mørkt under, det øverste/liksom ytterste laget av hår var litt lysere, pluss blonde/oransje striper. Rett og slett helt jævlig egentlig. Det jeg gjorde var å bleike det med to bokser en fredag, så farga jeg det rødt da jeg sto opp på lørdagen, kan sikkert gjøre alt på en dag, men da fikk liksom håret tørka ordentlig og ikke gjennomgikk alt for mye på en gang, pluss at jeg ikke orka mer :ler. Som sagt kommer du ikke til å se mye når du allerede har mørkt, dermed MÅ du bleike håret om du vil at det skal bli rødt, og faktisk se rødaktig ut og ikke bare se litt rødskjær om du har skarpt lys på deg. Har du langt hår, bruk 2-3 bokser av den typiske bleikinga, den blå schwarzkopf blond, enten L1+ Extreme eller L1++ extreme, jeg brukte L1+ men kunne gjerne ha brukt den sterkere. Men nå har jeg som sagt farga håret mørkt, og en del forskjellige nyanser siden 2008, dermed har det blitt mye farge. Håret mitt ble meget blekt i toppen da jeg tok i blekemiddel oppi etterveksten litt for tidlig, resten ble faktisk ganske lyst men også ganske oransje. Å farge det rødt gikk egentlig utrolig bra, det ble ikke knall rødt selvsagt, men mørkerødt. Og meget rødt i lys. Ble kjempefornøyd Altså, du MÅ ikke gå til frisøren, jeg gjorde alt det her hjemme og er for første gang på lenge endelig fornøyd med mitt eget hår, jeg har aldri blitt fornøyd hos frisøren når det gjelder farging. Men noe du MÅ er å bleike det først Men, bare hopp i det sier jeg, og lykke til 1
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2013 #11 Skrevet 1. januar 2013 jeg ville stripet det først før jeg farget det rødt. du bør vite at rødfarger falmer ekstremt. du må belage deg på å farge det ofte. noen farger det hver 10. dag eller hver 14. dag. hvis du har blekede partier i håret - vil de få mye kraftigere rødfarge enn resten av håret. samme gjelder senere dersom du skal farge etterveksten. Eller du kan blande litt rødfarge av typen 2 i shampoen din.
WTForum Skrevet 2. januar 2013 #12 Skrevet 2. januar 2013 Jeg gikk fra svart til rødt for en liten stund siden, eller lilla aktig. jeg gikk til frisøren den gangen, for eg måtte ta en avfarging, og kraftig avfarging i tuppene, siden det hadde blitt behandlet så mange ganger... Fargen falmet veldig, og neste gang jeg skulle farge det, så brukte eg SAYOS sin intensiv red, og det gikk helt fint. jeg gjorde det hjemme alene, og det ble ikke så knall rødt som folk skal ha det til. hadde du vært lysere enn mørkebrun, så hadde det nok blitt knall rødt.. jeg ville prøvd meg en intensiv red farge hjemme om eg var deg, og om det nett e litt rødere i hodebunnen gjør ingenting, det e faktisk veldig stilig..
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2013 #13 Skrevet 2. januar 2013 Eller du kan blande litt rødfarge av typen 2 i shampoen din. Nei. Balsam. Anonym poster: 013dbaa1505edcc20214874917297adc
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2013 #14 Skrevet 2. januar 2013 Nei. Balsam. Anonym poster: 013dbaa1505edcc20214874917297adc Ok, jeg brukte i shampoen. Funket fjell, som ungene sier.
Noir Skrevet 2. januar 2013 #15 Skrevet 2. januar 2013 (endret) Jeg kjøper hårkur med knallrøde fargepigmenter i, som jeg bruker kanskje hver tredje gang jeg vasker håret. Tips for alle som vil ha intens rødfarge på håret: Prøv å vaske håret så sjeldent som mulig, så holder fargen mye lengre. Hodebunnen lager mindre fett og ekkelhet om du gradvis går over til å vaske sjeldnere og sjeldnere. Endret 2. januar 2013 av Noir
Gjest badeand1 Skrevet 2. januar 2013 #16 Skrevet 2. januar 2013 Vask i så kaldt vann som mulig og ikke bruk shampo som inneholder sulfater.
Armitage Skrevet 2. januar 2013 #17 Skrevet 2. januar 2013 Hvis du skal farge håret med Stargazer og få best mulig resultat, så burde du bleke først. Min erfaring med sånne semipermanente farger er at de ofte sklir rett ut av hår som ikke er blitt bleket først. Og hvis du bare har den over en annen farge så kan du ende opp med grumsete resultat. For å opprettholde fargen kan du kjøpe deg en fargebalsam. Jeg bruker denne. Håret blir virkelig knallrødt igjen og man slipper å farge opp etterveksten så fort:) 2
Armitage Skrevet 2. januar 2013 #18 Skrevet 2. januar 2013 Gå til frisør! Det kommer til å bli KNALLRØDT i etterveksten, i forhold til resten. Det er flere grunner til det; - det er ikke farget fra før, det er sikkert lysere enn resten? og varmen fra hodebunnen gjør at fargen vil bli enda varmere helt innerst... Og dersom håret ditt er ganske mørkt, så vil ikke fargen vises noe særlig med mindre det er en slik farge som bleker ned og farger på en gang. Det at det blir mye knallere i hodebunnen pga. varmen gjelder bare oksiderende farger. Farger som man må bruke en oksidant til for de reagerer på varme. Semipermanente farger er adderende. De legger seg bare utenpå og det er derfor de vaskes så fort ut. Men ellers er det jo riktig og viktig å tenke på når man skal farge håret med permanent hjemmefarge. Ikke ha en knall farge i bunnen for da blir det ofte ikke pent. 1
Armitage Skrevet 2. januar 2013 #19 Skrevet 2. januar 2013 Det her har jeg nettopp gjort selv, så nå skal du få høre At du har mørkebrunt hår hjelper lite, da ender det med at etterveksten blir knall rød og så ser du nesten ikke noe i resten. Jeg er egentlig blond men har farga det mørkt siden 2008, nå før jeg farga det rødt så hadde jeg veldig mørkt under, det øverste/liksom ytterste laget av hår var litt lysere, pluss blonde/oransje striper. Rett og slett helt jævlig egentlig. Det jeg gjorde var å bleike det med to bokser en fredag, så farga jeg det rødt da jeg sto opp på lørdagen, kan sikkert gjøre alt på en dag, men da fikk liksom håret tørka ordentlig og ikke gjennomgikk alt for mye på en gang, pluss at jeg ikke orka mer :ler. Som sagt kommer du ikke til å se mye når du allerede har mørkt, dermed MÅ du bleike håret om du vil at det skal bli rødt, og faktisk se rødaktig ut og ikke bare se litt rødskjær om du har skarpt lys på deg. Har du langt hår, bruk 2-3 bokser av den typiske bleikinga, den blå schwarzkopf blond, enten L1+ Extreme eller L1++ extreme, jeg brukte L1+ men kunne gjerne ha brukt den sterkere. Men nå har jeg som sagt farga håret mørkt, og en del forskjellige nyanser siden 2008, dermed har det blitt mye farge. Håret mitt ble meget blekt i toppen da jeg tok i blekemiddel oppi etterveksten litt for tidlig, resten ble faktisk ganske lyst men også ganske oransje. Å farge det rødt gikk egentlig utrolig bra, det ble ikke knall rødt selvsagt, men mørkerødt. Og meget rødt i lys. Ble kjempefornøyd Altså, du MÅ ikke gå til frisøren, jeg gjorde alt det her hjemme og er for første gang på lenge endelig fornøyd med mitt eget hår, jeg har aldri blitt fornøyd hos frisøren når det gjelder farging. Men noe du MÅ er å bleike det først Men, bare hopp i det sier jeg, og lykke til Jeg hadde gjort blekingen hos frisør. Den blekingen man får kjøpt i butikken er veldig sterk og man kan raskt ødelegge håret sitt på det. Men å farge med den semipermanente kan man fint gjøre hjemme selv. Den er ikke oksiderende og skader derfor ikke håret:) 1
Minttu Skrevet 3. januar 2013 #20 Skrevet 3. januar 2013 (endret) Jeg hadde gjort blekingen hos frisør. Den blekingen man får kjøpt i butikken er veldig sterk og man kan raskt ødelegge håret sitt på det. Men å farge med den semipermanente kan man fint gjøre hjemme selv. Den er ikke oksiderende og skader derfor ikke håret:) Bleikinga funka som bare det, og håret mitt var faktisk så mykt og fint etterpå, mye mer enn det det ellers pleier Og har ikke vært verre i ettertid. Dessuten er fargene fra Loreal Feria og Syoss permanente, er de jeg har brukt. Jeg blir uansett aldri fornøyd hos frisør, dessuten er det jo ingen som omtrent har interesse av å bleike håret til noen, spesielt ikke om du har farga det mørkt i noen år. Fordi det går jo ikke og blir jo ikke pent! Men, så funker det fint som bare det om man gjør det selv. Derfor gjør jeg alt selv Til og med klipper tuppa mine Endret 3. januar 2013 av Minttu 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå