Gå til innhold

Er begynt i ny jobb, men blir "advart" mot sjefen av mine nye kolleger (!) Bør jeg ta det seriøst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, så lite kjekt altså. Ble "headhunted" til ny jobb og er akkurat startet. Har et supergodt inntrykk av min nye sjef og har følt meg så heldig som får denne jobbmuligheten!

Min første dag på jobb spurte jeg en annen ansatt om hvordan hun likte seg der, og da fikk jeg til svar at "joda,helt fint så lenge sjefen var i godt humør"...! Jeg tenkte ikke så mye på at det kanskje lå noe mer i dette før jeg inntill nylig hadde mkn første arbeidsdag sammen med en

annen ansatt: Er på jobb og ser at ei hun tydeligvis kjenner er kommet inn for å si hei, og de to står med kassen og regelrett snakker stygt om sjefen!Det er kunder i butikken og jeg blir både flau og nysgjerrig på hva dette egentlig dreier seg om. Det kommer bl.a. fram at sjefen ikke gir riktig lønn, at ansatte ikke får det de skal i arbeidsantrekk, at

hun ene som jobber der ikke takler sjefen og ikke får jobbe osv. Så 3 av 4 ansatte der har tydeligvis problemer, mens mitt inntrykk er noe helt annet - jeg er nærmest lovet gull og grønne skoger...

Bør jeg ta de ansatte der sin misnøye på alvor??Bør jeg snakke med sjefen ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok ventet og sett an saken på egen hånd. Du bør ikke dømme sjefen før du vet hva som ligger bak, kanskje er de de ansattes egen skyld at de ikke fungerer med sjefen...

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker det samme, men blir jo litt skeptisk og ikke minst bekymra! Har jo sagt opp min nåværende jobb for å begynne der.

Kom nemlig fra en drittjobb hvor jeg ikke ble verken verdsatt eller overtidsbetalt, så vil ikke gå fra den ene møkkasjefen til den andre...

Skrevet

Du burde blande deg minst mulig i det, og så ser du det an selv!

Du må nesten lage deg din egen oppfatning av sjefen enn å la andres meninger påvirke noen ting...

Anonym poster: aa4785824e5d8994bc199f0e03cf3f87

• Liker 1
Skrevet

Satt å lurte litt på om det var den gamle jobben min du hadde begynt i....Jeg ble headhuntet til ett elektronikk firma i Oslo og ble lovet gull og grønne skoger. Folk advarte mot sjefen, at han ikke var god i hodet. Alt virket lovende de første tre mnd. så så jeg sjefen for det han var, nesten daglig........De neste 3 mnd søkte jeg febrilsk andre jobber uten å få noen. Tilslutt så jeg ingen annen mulighet enn å gå på dagen og flytte hjem til foreldra mine. For å si det på den måten, jeg var helt nervevrak når jeg endelig kom meg bort. Problemet var at sjefen var eieren av bedriften og at jeg da heller ikke hadde noen andre jeg kunne søke hjelp hos.....ingen å legge inn en klage til...

Anonym poster: e30672d515e1186f087ee47c74d9177f

Skrevet

Vent og se. På den ene side kan det være at de ansatte bare "furter" for et eller annet, på den annen side så kan det være at sjefen faktisk er en rotekopp. Det finner du snart nok ut. Det er i allfall ingen grunn til å ta det opp med ham før han evt. roter med noe som angår deg. (Men høres litt mystisk ut at han lover gull og grønne skoger. Da er det en viss mulighet for at han lover mer enn han kan holde.)

Skrevet

Mest sannsynlig snakker de sant, og sjefen er en idiot. Har møtt flere slike, dessverre :( Vær veldig tydelig mot sjefen, ta konflikter med en gang, og ikke godta vage svar. :klemmer: Skjønner at dette ikke er noe greit :klem:

Anonym poster: f219b996efae636c3d2c3ab54bdb5568

• Liker 1
Skrevet

For mange år siden fikk jeg en bedre jobb i et firma jeg var ansatt i. Jeg ble advart mot sjefen, men til dags dato har jeg ikke jobbet sammen med et triveligere menneske enn ham.

Gjør dine egne erfaringer og gjør deg opp din egen mening, det tror jeg du kommer lengst med. Lykke til i ny jobb!

:heks:

• Liker 1
Skrevet

Bør jeg snakke med sjefen ?

Det skal du i hvert fall ikke gjøre!

Mange har brent seg bittert på å ta opp problemer av denne typen. Og å da gjøre det på grunnlag av at andre har det vanskelig, det er en altfor høy risiko å ta.

Du får svare mest mulig nøytralt når de andre baksnakker, og ikke gå inn på videre baksnakking... og så må du nesten bare vente og gjøre deg opp din egen mening. Kan hende de har rett, kan hende de furter, kan hende feilen ligger hos begge parter. Og at de andre har problemer med sjefen, trenger jo ikke bety at du får det samme. Prøv å se det an :)

Anonym poster: c1b7b713c84830d4ecefab0fffd7d4a3

• Liker 2
Skrevet

jeg valgte i en jobb og overhøre de ansatte som klaget på sjefen, trodde det var bare for å ha noe å jamre seg for. Jeg tok feil. Fy faen for en sjef som viste sin sanne side, helt jævli, jeg måtte slutte det var uutholdelig.

• Liker 3
Gjest Novacane
Skrevet

Jeg var nesten i samme situasjon, hørte så mye dritt og lort om min nye sjef, men nå som jeg har jobbet med hun som sjef en god stund så har jeg overhodet aldri hatt noe problemer, ordentlig flink og rettferdig sjef! Kan også være noen ganger at folk rett og slett er ekstremt hårsåre, som ikke tåler å bli snakka til, er mange av dem også dessverre.

Skrevet

Hmmm, skjønner godt at du blir litt bekymret over dette. Syns likevel at du skal vente og se selv. :) Alle har sine egne oppfatninger av andre mennesker og arbeidsplassen i seg selv. Noen overdriver, andre underdriver. Og det ser du jo også her på andres erfaringer med lignende saker.

Skrevet

Hvis folk er misfornøyd med jobbsituasjonen sin, så burde de jo ta det opp med tillitsvalgt og de det gjelder istedenfor å gå rundt å baksnakke kollegaer eller sjefen sin. Det er det voksne folk gjør.

TS. Jeg tror du bare burde fokusere på å gjøre jobben din og ikke høre så mye på rykter. Hvis du derimot opplever noe som ikke er så bra selv. Så håper jeg du er tøff nok til å ta det opp på en ordentlig måte slik at ledelse får en sjangse til å rydde opp i det.

Skrevet

Synes heller ikke at du skal snakke med sjefen. Heller gjøre deg opp dine egne meninger om arbeidsplassen og sjefen.

Gjest annemor30
Skrevet

Det sier vel mer om dine kollegaer enn om sjefen;) Lær sjefen og kjenne og gjør jobben din og ikke bland deg i ting du ikke har noe med,det blir bare bråk!

Skrevet

Satt å lurte litt på om det var den gamle jobben min du hadde begynt i....Jeg ble headhuntet til ett elektronikk firma i Oslo og ble lovet gull og grønne skoger. Folk advarte mot sjefen, at han ikke var god i hodet. Alt virket lovende de første tre mnd. så så jeg sjefen for det han var, nesten daglig........De neste 3 mnd søkte jeg febrilsk andre jobber uten å få noen. Tilslutt så jeg ingen annen mulighet enn å gå på dagen og flytte hjem til foreldra mine. For å si det på den måten, jeg var helt nervevrak når jeg endelig kom meg bort. Problemet var at sjefen var eieren av bedriften og at jeg da heller ikke hadde noen andre jeg kunne søke hjelp hos.....ingen å legge inn en klage til...

Man må bare vente å se, men at man kun har sett positive sider av sjefen når man nesten ikke har hatt omgang med ham sier ikke mye. Han kan virke glad og hyggelig i begynnelsen, før man ser den ekte personen.

AnonymBruker
Skrevet

Vent til første lønning. Hvis lønningen er drastisk feil ville jeg faktisk ikke gitt sjefen en sjanse, fordi det bekrefter den påstanden.

Anonym poster: 545103a5995c15d35604b23a668e006f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...