Portvinpiken Skrevet 30. desember 2012 #1 Skrevet 30. desember 2012 (endret) Jeg må være helt idiot for jeg registrerte oss på bryllupslisten.no og trodde dette var en link til Glassmagasinet for eksempel. Men finner ikke ut av hvordan jeg lager listen og evt. videresender den til gjestene? Noen som vet? Nei vent - tror jeg har skjønt det... kanskje. Man må legge inn ett og ett produkt fra nettbutikken til Glassmagasinet?? Endret 30. desember 2012 av Portvinpiken
Viernes Skrevet 30. desember 2012 #2 Skrevet 30. desember 2012 Du må logge inn på din profil, så kan du trykke på "registrer ny liste". Da kan du søke opp forskjellige produkter i databasen der og legge til, eller legge til ting selv helt nederst på siden. Gjestene kan få tilgang til listen ved å bruke gjestepassordet du valgte, eller de kan få se den i en av butikkene til Glasmagasinet.
Anglofil Skrevet 30. desember 2012 #3 Skrevet 30. desember 2012 Ja, stemmer, du søker opp varene inne på bryllupslisten og legger dem inn. Man kan også skrive inn ønsker selv hvis ikke GlasMagasinet har det man ønsker seg. Mvh Yvonne
skravlus Skrevet 30. desember 2012 #4 Skrevet 30. desember 2012 Jeg vil bare si at du ikke er en idiot Det har jeg sett av alle de fornuftige uttalelsene dine her inne. Men jeg kjenner ikke til bryllupslisten, dessverre
Portvinpiken Skrevet 30. desember 2012 Forfatter #5 Skrevet 30. desember 2012 Aha! Der fikk jeg opp en liste over alterntiver ja! :-). Søk i database øverst på listen var det. Det står igrunn ikke hvor en får kjøpt det - er det da hos alle samarbeidspartnere (Glasmagasinet, Hadeland osv?). Og hvordan funker det`? Man sender listen over på mail f.eks. til de som etterspør så logger de seg inn med passord og får den opp med beskjed om hvor man får kjøpt det? Hehe mange spørsmål, en jeg synes det er litt dårlig med informasjon på siden deres...
Portvinpiken Skrevet 30. desember 2012 Forfatter #6 Skrevet 30. desember 2012 Jeg vil bare si at du ikke er en idiot Det har jeg sett av alle de fornuftige uttalelsene dine her inne. Men jeg kjenner ikke til bryllupslisten, dessverre Tusen takk kjære deg :-). Det var veldig snilt sagt!
Anglofil Skrevet 30. desember 2012 #7 Skrevet 30. desember 2012 Alle produktene som kommer opp i databasen skal CG kunne skaffe (har de ikke produktet i butikken kan de ofte bestille det, evt henvise), f.eks produkter fra Porsgrund, Hadeland, Steninge osv. Man kan jo sende på mail, men vi henviste til bryllupslisten, gjestene får da eget gjestepassord til kan logge inn med. I butikken kan man da oppdatere hva som er kjøpt og ikke. Mvh Yvonne
skravlus Skrevet 30. desember 2012 #8 Skrevet 30. desember 2012 Tusen takk kjære deg :-). Det var veldig snilt sagt! Bare hyggelig!
Gjest kiara_pusen Skrevet 30. desember 2012 #9 Skrevet 30. desember 2012 Takk Portvinspiken for at du kom meg i forkjøpet med denne tråden! Jeg skjønner nemlig svært lite... 1
Løvefrøken Skrevet 30. desember 2012 #10 Skrevet 30. desember 2012 Jeg jobber i CG, og vet at systemet ikke er helt optimalt. Jeg vil anbefale deg å lage deg en notatliste over hva du vil ønske deg først. Om du synes nettversjonen er vanskelig (som den kan være) så vil jeg anbefale deg å ta turen innom en av butikkene våre... For øvrig er det veldig lurt å ha liste. Bytting i ettertid minker betraktlig.
Portvinpiken Skrevet 30. desember 2012 Forfatter #11 Skrevet 30. desember 2012 Jeg jobber i CG, og vet at systemet ikke er helt optimalt. Jeg vil anbefale deg å lage deg en notatliste over hva du vil ønske deg først. Om du synes nettversjonen er vanskelig (som den kan være) så vil jeg anbefale deg å ta turen innom en av butikkene våre... For øvrig er det veldig lurt å ha liste. Bytting i ettertid minker betraktlig. Takk for nyttig info :-)
Portvinpiken Skrevet 30. desember 2012 Forfatter #12 Skrevet 30. desember 2012 Utfordringen nå er at jeg ikke finner ut hvor en klikker seg frem til evt. produktserie. Jeg får nemlig bare en liste med over 1200 produkter som man da bare må gå igjennom?
Anglofil Skrevet 30. desember 2012 #13 Skrevet 30. desember 2012 Får du ikke opp et søkefelt? Det var via den jeg la inn produkter. Men jeg syntes søkefunksjonen var noe dårlig, så noen ganger søkte jeg på bare merket, f.eks "Porsgrund" for å få opp alle produkter. Men ja, kunne bli litt leting. Mvh Yvonne
Portvinpiken Skrevet 31. desember 2012 Forfatter #14 Skrevet 31. desember 2012 Jeg har egentlig gitt opp for jeg synes det var altfor tungvint hele greia... Har isteden fortalt hvilket servise vi ønsker oss. Da kan gjestene handle det hvor de selv ønsker og de har fått en liten pekepinn.
Gjest kiara_pusen Skrevet 31. desember 2012 #15 Skrevet 31. desember 2012 Dere som jobber innenfor CG; er det slik at vi bare kan komme, kapre en ekspeditør og så setter vedkommende sammen listen for oss? 1
Portvinpiken Skrevet 31. desember 2012 Forfatter #16 Skrevet 31. desember 2012 Vær ihvertfall oppmerksom på at ikke alle ekspeditører nødvendigvis er oppdaterte. Det er min bitre erfaring med tilbords... Skal ikke sette mine bein der igjen ihvertfall. Fikk totalt feil info fra den lokale butikken noe som gjorde at ingen av gjestene fant frem listen og ingen av de andre butikkene var behjelpelige med noe som helst. Ergo, ikke en eneste gave fra listen og mye styr for gjestene.
Anglofil Skrevet 31. desember 2012 #17 Skrevet 31. desember 2012 Dere som jobber innenfor CG; er det slik at vi bare kan komme, kapre en ekspeditør og så setter vedkommende sammen listen for oss? Da jeg jobbet i CG: ja. Eneste problemet i butikken jeg jobbet i var at jeg ofte sto alene på vakt, ergo hadde jeg sjelden mulighet til å gjøre dette, med mindre det var stille i butikken. Mvh Yvonne
Gjest kiara_pusen Skrevet 31. desember 2012 #18 Skrevet 31. desember 2012 Da jeg jobbet i CG: ja. Eneste problemet i butikken jeg jobbet i var at jeg ofte sto alene på vakt, ergo hadde jeg sjelden mulighet til å gjøre dette, med mindre det var stille i butikken. Mvh Yvonne Takk for svar, da tar vi turen når julestresset har lagt seg. Jeg eeeeeeeeelsker kjøkkenavdelingen! :D
Gjest navnelapp Skrevet 31. desember 2012 #19 Skrevet 31. desember 2012 Vi skreiv ganske fritt inn det vi ville ha, og droppa å søke opp produkta i den krøkkete databasen. Vi skreiv også inn ting dei ikkje hadde på Glasmagasinet, som ulike spel vi ønska oss, og dyne og slikt som dei ikkje hadde der. Det er ingen kontroll av lista slik at dette vert stroke, så du kan fylle inn det du vil.
Løvefrøken Skrevet 31. desember 2012 #20 Skrevet 31. desember 2012 Dere som jobber innenfor CG; er det slik at vi bare kan komme, kapre en ekspeditør og så setter vedkommende sammen listen for oss? Kom bare innom butikken ja, men vil absolutt anbefale å ikke forvente full oppmerksomhet hele tiden, i hvert fall ikke på travle tidspunkt. Likevel vil vi hjelpe så godt vi kan, slik at alle parter blir fornøyde. Tenk gjerne gjennom ønskene på forhånd, så går alt mye raskere. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå