Gå til innhold

Jeg trenger oppskrift på saus til kalkun uten bruk av innmaten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan gi meg en oppskrift på en god saus til kalkun? Uten bruk av innmaten.

Videoannonse
Annonse
Gjest Sitronkake
Skrevet

Jeg bruker kraften fra kalkunen (ca. 4 dl), jevner med bittelitt hvetemel og krydrer med salt og pepper. Så har jeg i kremfløte til konsistensen og smaken blir riktig.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tar latskapsvarianten av Sitronkake sin saus, og bruker Toro sin fløtesaus med kraften fra kalkunen istedet for vann. Veldig god hver gang, men sikkert enda bedre om du lager den fra grunnen av selv.

Skrevet

Lettvinn løsning og nyyydelig saus?

Kylling-Bretagne posesaus fra Toro sper jeg ut med kraften fra den stekte kalkunen. Mm... :sikle:

Skrevet

Toro sin kylling bretange har jeg bestandig brukt :-) men høre jo fra folk at hjemmelaga e så mye bedre... Men å lage saus fra den innmaten frister ikke og har ikke tenkt å gjøre det :-)

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Jeg bruker kraften fra kalkunen (ca. 4 dl), jevner med bittelitt hvetemel og krydrer med salt og pepper. Så har jeg i kremfløte til konsistensen og smaken blir riktig.

:Nikke:

- og ønsker du å variere litt så kan du byte ut f.eks. halvparten av kremfløten med nypresset appelsinsaft, og tilsette en liten ss hele rosèpepper ;)

Bare som et eksempel på hva som kan/vil/pleier funke fint :)

Sitronkake sin mal er gull ! :)

Edit: TyrkLeif

Endret av Lille-pus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...