AnonymBruker Skrevet 30. desember 2012 #1 Skrevet 30. desember 2012 Hei! Nå søker jeg litt erfaring fra dere, slik at jeg vet hva som muligens venter nå når vi skal ta steget og kontakte legen. Kort fortalt så har vi vært sammen i ca 5 år. Fra vi droppet prevansjon første gangen tok det ca 9 mnd før jeg ble gravid. Etter fødselen for to år siden har vi ikke brukt prevansjon i det hele tatt, for vi ønsket oss to tette. Men jeg blir ikke gravid.. Jeg har svært ustabile sykuser, mister mens flere mnd i slengen og aner ikke når jeg har eggløsning bl.a fordi det slår ikke ut på tester. Nå må vi ta steget og få oss time hos lege, og sette i gang prosessen med å finne ut om det er noe som kan gjøres for å hjelpe oss. Men hvordan er veien videre? Jeg har jo allerede fått barn en gang, så jeg kan jo bli gravid, jeg bare sliter.. Samtidig er jeg litt redd og har kviet meg for å gå til legen med dette, vet ikke hvorfor. Tror kanskje det er fordi jeg ikke vet hva som skjer videre nå. Hvilken hjelp vi kan få, hvilken undersøkelser som gjøres, osv. Må legge til at vi er unge i tillegg, er i begynnelsen av 20-årene begge to. Har dere noen erfaringer dere vil dele med meg? Anonym poster: 32a18b3a3ab1d2331e69bf80b8bf8c87
Athene Skrevet 30. desember 2012 #2 Skrevet 30. desember 2012 Fruktbarheten kan ha vært dårlig også første gangen, og det kan være slik at det var et lykketreff at det likevel gikk. Fruktbarheten kan også endre seg mye over tid. Alder har i mange tilfeller ingenting å si. Ustabile sykluser tyder på at ting ikke er som de skal, og du sannsynligvis har skjelden eller aldri eggløsning. Veien videre blir at du henvises til gynekolog, for innvendig ultralyd og blodprøver. Og at mannen henvises til sædprøve. Hva som skjer etter dette avhenger helt av hva man finner her. Men ut i fra hva du beskriver, og gitt at mannens sædprøve er ok, er min beste gjetting at neste steg etter dette blir pergotime.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå