AnonymBruker Skrevet 30. desember 2012 #1 Skrevet 30. desember 2012 Jeg har et problem med en katt som gjør fra seg rett ved inngangsdøra mi. Dette skjer kun på vinterstid når det er snø. Samme område hele tiden. Jeg synes dette er ekkelt. Lett å tråkke i dritten samt at det jevnlig tisses der også. Nå har jeg nettopp plukket om to stykke dritt og det er bare få dager siden sist. Jeg klarer heller ikke bare å få plukket opp dritten, men snø også. Har dette i egen pose og hiver det i restavfallsdunken. Nå har det blitt plussgrader og jeg tenker på hva som smelter i den posen. Hva kan jeg gjøre for at den finner et annet sted å gjøre fra seg? Anonym poster: 44f83521a4555879db3c185910ffc6cb
Gjest Spiderpig Skrevet 30. desember 2012 #2 Skrevet 30. desember 2012 Har du kattekasse inne? Hvis ikke bør du ha det, spesielt nå om vinteren. Hvis det er utelukket kan det være lurt å ha en kattekasse utenfor døren. Katten vil nok ikke bli våt på labbene, og da syntes den vel at et måket inngangsparti er et fint toalett.
Minya Skrevet 30. desember 2012 #3 Skrevet 30. desember 2012 Jeg tror ikke det er TS sin egen katt det er snakk om her, men heller en katt i nabolaget som er uønsket på trappa til TS. Hvis det er plussgrader ute, ville jeg vasket hele trappa med oppvaskpulver og eddikk, det tar som regel knekken på de enzymene som ofte blir igjen når man vasker bort kattepiss. Det er sannsynligvis derfor katta har satt seg ned og bæsja på trappa di, fordi det allerede luktet do der. Du kan også prøve å spraye trappa med Piss-Off eller lignende midler for å unngå pissing der i fremtiden. Dette er mye enklere å gjøre på sommerstid, men må man så må man. Så om det er plussgrader og ingen fare for at det fryser mens du holder på med trappevasken; kjør på med varmt vann og oppvaskpulver, eddikk og piss-off. Bruk en skurebørste eller en skuresvamp for å komme nedi furene, uavhengig om det er tre- eller steintrapp.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2012 #4 Skrevet 30. desember 2012 TS her. Stemmer det at det ikke er min katt. Ser av sporene i snøen at den har koser seg under bilen min og helt innest i inngangspartien for der er det lunt, overbygd og ikke snø. Den gjør fra seg knappe 2 meter unna. Merkelig nok så er det på den stien den alltid bruker. Skulle jo ha trodd at den gikk iallfall litt unna der den selv pleier å gå. Jeg har ikke trapp så det er rett på asfalten/snøen. Det nytter ikke å vaske for selv med plussgrader akkurat nå så er det nok av is og frossen snø der. Her jeg bor så er det gjerne nok med snø igjennom vinteren. Jeg prøver å få måkt jevnlig sånn at det ikke er noe snø å gjøre fra seg i, men det er ikke nok. Jeg er jo heller ikke hjemme 24/7. Har tidligere prøvd å spraye med edikkvann selv på vinteren uten at det har hjulpet. På sommeren kan jeg tross alt spyle og ha på mer eddik når den finner ut å tisse akkurat foran inngangsdøra. Da velger den også heller blomsterbeddene får å bæsje i. Anonym poster: 151a07a373820529dd277b2d020e6f2c
Gjest Spiderpig Skrevet 30. desember 2012 #5 Skrevet 30. desember 2012 Åja, da missforstod jeg! Ville forsøkt som minya sier, Get Off har ofte god effekt.
Gjest Normalfordeling Skrevet 30. desember 2012 #6 Skrevet 30. desember 2012 (endret) Hva med å sette noe der den gjør fra seg? Endret 30. desember 2012 av Normalfordeling
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2012 #7 Skrevet 31. desember 2012 Jeg bor i et annet land, og her setter "alle" ut store vannflasker ved inngangspartiet for å unngå kattepiss. Aner ikke om det hjelper, men "alle" her gjør det. 1,5-2 liters plastflasker, fylt med vann. Anonym poster: 7c260ebc22352e04003a0b9cd457a4b7
minienthe Skrevet 31. desember 2012 #8 Skrevet 31. desember 2012 evnt prøv å legg ut litt hel eller grovknust pepper, noen katter kan ikke fordra lukten av det og skygger unna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå