julielis Skrevet 30. desember 2012 #1 Skrevet 30. desember 2012 (endret) Vi har lenge vært bestemt på at vi ikke ønsker noe stort bryllup, og da vi bor i Bergen tenkte vi at et enkelt bryllup på tinghuset hadde vært greit for så å gå ut å spise etterpå. Vi tenkte å ha et bryllup uten gjester, kun oss, sønnen vår og to forlovere. Da vi annonserte dette til familien min sa min far at det var utrolig pinglete å gifte seg på et tinghus, og kom med mange argumenter mot det. Husker ikke alle nå akkuratt, men det var noe med at dette var en anledning såpass viktig at det måtte feires med familie og venner og ikke noe som skulle gå forbi i stillhet.. Vi tenker først på økonomien da vi har kjøpt oss enebolig og jeg er student nå og skal bli selvstendig næringsdrivende. Skal starte et lite foretak. Dessuten er det viktigere for meg å bare bli gift enn å ha en stor markering og fest. Jeg liker ikke å være midtpunktet på fest f.eks Men nå kjenner jeg litt på presset fra familiene våre, som tilbyr seg å hjelpe til økonomisk. Til og med bestevenninnen min som er forlover mener at jeg bør tenke meg om og høre på familien. Og samboeren min har mer lyst på en litt større markering, og at vi likevel kan gifte oss i det kommende året (2013). Føler meg vel egentlig bare litt frustrert siden jeg nå har gledet meg til å gifte meg nå til våren. Edit: ingen som presser meg til å ha et svært kirkebryllup, det er vel mer en mellomting mellom det og en vielse på tinghuset. Endret 30. desember 2012 av julielis
Kråkesaks Skrevet 30. desember 2012 #2 Skrevet 30. desember 2012 Ingen kan tvinge deg til å ha et stort bryllup, men du og din kommende mann må i hvert fall være enige. 2
Rosalie Skrevet 30. desember 2012 #3 Skrevet 30. desember 2012 Hva med tinghusvielse og en markering med nærmeste familie og venner? Trenger ikke koste mange tusen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå