AnonymBruker Skrevet 30. desember 2012 #1 Skrevet 30. desember 2012 Jeg sliter litt med å få god kontakt med venner av venners kjærester. Dette er personer som jeg har møtt en del ganger på fest og kommer til å møte ofte fremover. Men jeg er så dårlig på å holde i gang samtaler. Når vi har vært gjennom "hva jeg gjør", "hva du gjør" og slike vanlige startfraser hva snakker man om da? Det ender opp med at jeg ikke snakker med de i det hele tatt lenger fordi vi ikke har noe å snakke om. Hvordan kan jeg bli bedre på å snakke med personer jeg ikke kjenner så godt? Dette gjelder forøvrig også folk på skolen og generelt nye bekjentskaper. Anonym poster: 11dde5a38c52425f0f18c244a13aa251
Wonders Skrevet 30. desember 2012 #2 Skrevet 30. desember 2012 Være genuint interisert. Stille spm som ikke kan svares på m ja el nei. Hobbyer, noe folk brenner for er alltid hjelpsomt.
Capt. Obvious Skrevet 30. desember 2012 #3 Skrevet 30. desember 2012 Man kommer langt med å ikke bare stille korte spørsmål eller bare ja/nei spørsmål. Samtaler der man får hverandre til å måtte gruble litt på noen av svarene er gjerne de mest interessante og engasjerer mye mer enn de overfladiske hverdagssamtalene.
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2012 #4 Skrevet 30. desember 2012 charismaarts.com og succeedsocially.com
jabx Skrevet 31. desember 2012 #5 Skrevet 31. desember 2012 Tørrprat kan føles meningsløst mange ganger. Jævlig kjedelig til tider. Men det fungerer som et sosialt lim. Finn noe å spørre om som krever litt lengre svar. Hvis du ser at dere har felles interesser eller meninger, så gå videre inn på det temaet. Jeg hater som regel tørrprat, men av og til viser det seg at man får godt kontakt med noen og samtalen flyter av seg selv. All den dødskjedelige tørrpraten kan derfor være verdt det. Men man må gjøre en innsats.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2012 #6 Skrevet 31. desember 2012 Som de andre her sier, få litt liv i samtalen. I steden for å for eksempel spørre "trives du på jobb?" kan man spørre "hvordan er det å jobbe der?" Da krever svaret litt mer. Anonym poster: 4a77b1deddb9426151c3171ae6b18b11
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2012 #7 Skrevet 31. desember 2012 Det å kunne kutte samtaler er faktisk vel så viktig, høres kanskje dumt ut, men jeg pleier å si "beklager jeg må gå" før samtalen er død for å virke mer interessant. Anonym poster: 5040df8ab6cd7cb0666e9f93c0ec767c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå