AnonymBruker Skrevet 30. desember 2012 #1 Skrevet 30. desember 2012 Jeg velger å være anonym her. Okey saken er det at svigersøster bor hos oss en liten periode til hun finner seg noe eget. Det ble slutt mellom hun og typen. Hun ble kasta ut. Det var greit for oss at hun kunne bo her litt, men det ble mer problemer enn det jeg trodde.' Vel vi har et gjesterom som hun nekter å sove på. Hun mener senga er så hard. greit nok det ikke er verdens beste seng, men den er da ikke hard og vond å ligge på. Jeg vil påstå den er bedre på å ligge på enn sofan. Jeg drar på jobb i halv 8 tiden og hun bitcher at jeg bråker så. Hun nekter som sagt å legge seg inn på gjesterommet, så da MÅ hn tåle litt bråk. Jeg kan da ikke liste meg rundt i mørket i mitt eget hjem. Jeg må ha lys for å se hva jeg driver på med. Når jeg lager frokost, leser avisen osv. Jeg leser alltid avisen før jeg drar på jobb. Det er en rutine jeg har hatt i mange år. Nå i julen har hun vært hos svigers og vi har vært hos mine foreldre. Hun kommer tilbake på tirsdag og jeg skal på jobb på onsdag. Da er det vel tilbake til det vanlige Typen min er sykemeldt og han sier han ikke vil blande seg inn. Vi må løse dette selv. Men åssen da? Hun ligger på sofan og mener jeg bråker så mye når jeg skal på jobb. Jeg sier hun kan legge seg inn på gjesrerommet, men det vil hun ikke. Sengen er jo liksom så hard og fæl. What to do?? Jeg er så lei altså! Anonym poster: 4e5b9390c9ca9b149f0688fb3efb2a80 2
Populært innlegg Solbærsaft Skrevet 30. desember 2012 Populært innlegg #2 Skrevet 30. desember 2012 (endret) Dere har åpnet deres hjem for henne, og hun har valgt å sove på sofaen fremfor på gjesterommet. Du får bare stå på ditt, at dette er ditt hjem, og du ikke kommer til å gå på eggeskall for hennes skyld. Hvis hun syns du bråker for mye, så får hun legge seg på gjesterommet eller finne et annet sted å bo så lenge. Du får bare stå på ditt! Endret 30. desember 2012 av Solbærsaft 55
Gjest Uanonymbruker Skrevet 30. desember 2012 #3 Skrevet 30. desember 2012 Jeg ville ikke tatt hensyn til henne. Hun har et alternativ, vil hun ikke ta det så er det hennes problem. (Jeg ville nok faktisk bråkt ekstra mye på morgenen, bare på pur f.) 48
Plommetreet Skrevet 30. desember 2012 #4 Skrevet 30. desember 2012 Det er faktisk ditt hjem og da er det dine regler som gjelder. Enkelt og greit. Neste gang hun bitcher så sier du bare at problemet er lett løst hvis hun flytter inn på gjesterommet. Når hun klager på senga der kan du jo be henne dra hjem til ex'en. Mannen din er for øvrig en tufs. Det er hans søster. 22
smalls Skrevet 30. desember 2012 #5 Skrevet 30. desember 2012 Hvis hun ikke vil sove på gjesterommet får hun bare ha det så godt tenker jeg. Hun har jo et valg. Jeg hadde heller ikke orket å liste meg rundt som en mus i mørket. 8
Tabris Skrevet 30. desember 2012 #6 Skrevet 30. desember 2012 Hvor frekk går det an å bli? Jeg tror jeg hadde fortalt henne ganske klart at dette er deres hjem, og dere er snille som lar henne få bli. 14
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2012 #7 Skrevet 30. desember 2012 Dette synes jeg absolutt at typen din burde ta opp med henne; dere åpner hjemmet deres for henne, og tilbyr henne et gjesterom!! Dette burde hun satt meget stor pris på. Jeg synes hun høres svært så utakknemlig ut. Typen din bør si at om hun klager, da kan hun finnes eg noe annet. Hun har faktisk fått mulighet til å få et gjesterom! Du skal ikke liste deg rundt i ditt eget hjem. Men det er kanskje ikke nødvendig å sette på alt lyset heller, for å lese avisen? Uansett; dette må typen din ta opp med henne. Anonym poster: 828d4e7b6434157b96d9c41899fd0dab 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2012 #9 Skrevet 30. desember 2012 Ts her Jo jeg må bare stå å mitt, men er så lei dette her. Gleder meg så til hun flytter. Jeg blir litt små irritert over min mann. Han vil liksom ikke ta parti og sier vi må løse dette alene. Jeg gidder som sagt ikke å liste meg rundt i mørket i mitt eget hjem. Jeg er så stille som jeg kan, men litt bråk får hun tåle når hun ikke vil legge seg inn på gjesterommet. Anonym poster: 4e5b9390c9ca9b149f0688fb3efb2a80 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2012 #10 Skrevet 30. desember 2012 Jeg setter ikke på alt lyset heller. Jeg setter på det som er nødvendig. Å sette sofan inn på gjesterommet er helt uaktuelt. ts Anonym poster: 4e5b9390c9ca9b149f0688fb3efb2a80
QueenOfTheSidewalk Skrevet 30. desember 2012 #11 Skrevet 30. desember 2012 Gi henne beskjed om hvordan det kommer til å bli når hun kommer tilbake. Si at hun kan enten godta det sånn eller finne et annet sted å sove. Si hun kan ta med seg en egen madrass å legge oppå den harde senga 4
-Jiinxs- Skrevet 30. desember 2012 #12 Skrevet 30. desember 2012 wow, jeg hadde overhode ikke tolerert noen holdte på slik. Jeg hadde sagt gjesterom eller finn deg et annet sted å bo. Makan på frekkhet... 15
Rosalie Skrevet 30. desember 2012 #13 Skrevet 30. desember 2012 Jeg ville ikke tatt hensyn til henne. Hun har et alternativ, vil hun ikke ta det så er det hennes problem. (Jeg ville nok faktisk bråkt ekstra mye på morgenen, bare på pur f.) Hun hadde fått klar beskjed om at hun enten får bruke gjesterommet eller finnes seg et annet sted å bo. Og jeg hadde bråket og skramlet rundt i stuen fra tidlig morgen til sen kveld, og når jeg skulle ha morgenkaffen hadde jeg dyttet ned beina hennes og dyna hennes fra sofaen og dumpet nedi selv. Med fullt lys og radio eller TV på full guff. Jeg hadde også skrudd på lyset på full guff om jeg måtte opp på natten på do eller kjøkkenet, og hadde jeg ikke fått sove, hadde jeg skrudd på TV og lys og dyttet ned bein og dyne fra sofaen meidt på natta. Du må ta en samtale med mannen din om at dette ikke er akseptabelt for deg, og at dersom han fortsetter å ta parti med søstera i forhold til sovesituasjon, så kommer du til å ta inn på hotell til hun har flyttet ut. På hans regning, så klart. 10
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2012 #14 Skrevet 30. desember 2012 Hun hadde fått klar beskjed om at hun enten får bruke gjesterommet eller finnes seg et annet sted å bo. Og jeg hadde bråket og skramlet rundt i stuen fra tidlig morgen til sen kveld, og når jeg skulle ha morgenkaffen hadde jeg dyttet ned beina hennes og dyna hennes fra sofaen og dumpet nedi selv. Med fullt lys og radio eller TV på full guff. Jeg hadde også skrudd på lyset på full guff om jeg måtte opp på natten på do eller kjøkkenet, og hadde jeg ikke fått sove, hadde jeg skrudd på TV og lys og dyttet ned bein og dyne fra sofaen meidt på natta. Du må ta en samtale med mannen din om at dette ikke er akseptabelt for deg, og at dersom han fortsetter å ta parti med søstera i forhold til sovesituasjon, så kommer du til å ta inn på hotell til hun har flyttet ut. På hans regning, så klart. En ting er å fortsette livet som normalt med en gjest i huset, men å herje og bråke på bare på trass? Passiv aggressiv oppførsel som passer en 15 åring, men jeg har inntrykk av at TS er voksen.
Gjest Eurodice Skrevet 30. desember 2012 #15 Skrevet 30. desember 2012 Flytt sofaen inn på gjesterommet? Det var jo et genialt forslag. Sengen i stuen da, mener du? Det blir sikkert trivelig. 16
sebastianen Skrevet 30. desember 2012 #16 Skrevet 30. desember 2012 Si at hun får kjøpe ny madrass til sengen på gjesterommet. Og sett opp piggtrådsperring rundt sofaen. 4
-Jiinxs- Skrevet 30. desember 2012 #17 Skrevet 30. desember 2012 Jeg hadde ikke begynt å flytte på sofa og slikt, kun pga prinsessen på erten skal sove bedre. 6
Gjest Linda sofie Skrevet 30. desember 2012 #18 Skrevet 30. desember 2012 Herregud for en drittkjerring! Jeg hadde sagt at enten får hun legge seg inn på gjesterommet eller finne seg en annen plass å sove. Du må få lov til å sette på både lys og tv uten at hun skal bli sur. Makan. 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2012 #19 Skrevet 30. desember 2012 Hun hadde fått klar beskjed om at hun enten får bruke gjesterommet eller finnes seg et annet sted å bo. Og jeg hadde bråket og skramlet rundt i stuen fra tidlig morgen til sen kveld, og når jeg skulle ha morgenkaffen hadde jeg dyttet ned beina hennes og dyna hennes fra sofaen og dumpet nedi selv. Med fullt lys og radio eller TV på full guff. Jeg hadde også skrudd på lyset på full guff om jeg måtte opp på natten på do eller kjøkkenet, og hadde jeg ikke fått sove, hadde jeg skrudd på TV og lys og dyttet ned bein og dyne fra sofaen meidt på natta. Du må ta en samtale med mannen din om at dette ikke er akseptabelt for deg, og at dersom han fortsetter å ta parti med søstera i forhold til sovesituasjon, så kommer du til å ta inn på hotell til hun har flyttet ut. På hans regning, så klart. Selvsagt skal man si fra om at det er gjesterommet som er alternativet eller å flytte ut, men du er ikke mye moden i toppen dersom du driver på slik som du beskriver det. Anonym poster: 8f67640a7f27269caee2ccba101e48d5 1
Cata Skrevet 30. desember 2012 #20 Skrevet 30. desember 2012 Støtter sebastianen og en del andre her. Dere er snille og lar damen bo der i en overgangsfase, og så maser hun sånn. Enten får hun tåle "bråket" eller så får hun legge seg på gjesterommet og evt kjøpe seg madrass selv. Eller så får hun speede opp jobben med å finne seg et nytt sted å bo ganske betraktelig. Har dere noe tidsperspektiv på hvor lenge hun skal bli boende? Og jobber hun aktivt med å få seg et nytt sted å bo?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå