AnonymBruker Skrevet 30. desember 2012 #1 Skrevet 30. desember 2012 Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal skrive dette. Alt er bare kaos. Et nært familiemedlem er veldig syk og kommer til å dø, og jeg føler at noen mener jeg bør sette livet mitt på vent på grunn av det. Det vil si at jeg burde slutte å date, ikke gå på byen og sånne ting. Jeg føler virkelig at jeg trenger å finne en kjæreste nå. Men ikke bare på grunn av den situasjonen jeg er i nå, jeg har lett etter en kjæreste i et par år og har i de siste årene følt meg klar til å gå inn i et seriøst forhold igjen. Kanskje er jeg i en sinnefase, hvor jeg prøver å late som om alt er som det alltid har vært, og nekter å ta innover meg at et nært familiemedlem kommer til å dø. Eller er savnet av en kjæreste så stort at jeg rett og slett ikke orker tanken på å sette livet mitt på vent? Folk som går gjennom vanskelige perioder i livet er jo fortsatt seg selv. Ja, jeg har tøffe dager hvor jeg bare er lei meg, og jeg er selvfølgelig til stede for familien min, men jeg har også dager hvor jeg vil ut på byen og danse og flørte, og hvor jeg vil gå på date. Hva synes dere jeg bør gjøre? Hvis du datet en gutt eller jente som fortalte at de var i en slik situasjon, ville du syntes det var rart at personen i det hele tatt var på date? (tenker på når du dater folk du ikke kjenner noe særlig fra før av, som folk du møter på nett eller på byen). Jeg ville heller aldri gått på date hvis jeg ikke var i godt humør! Jeg vil alltid ha det hyggelig på date og at daten min også har det fint! (Følte jeg måtte presisere det.) Anonym poster: b71b1033b8a1982d94f64c742bd4c717
QueenOfTheSidewalk Skrevet 30. desember 2012 #2 Skrevet 30. desember 2012 Jeg synes du skal gjøre som du vil. Du trenger ikke å sette livet ditt på vent på grunn av et dødsfall om du ikke føler det. Jeg selv orker ikke tanken på dating på grunn av dødsfall som har skjedd med korte mellomrom, men vet jo at mennesker reagerer forskjellig på dødsfall, så hadde ikke dømt noen som var i min situasjon og datet. 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2012 #3 Skrevet 30. desember 2012 Jeg synes du skal gjøre som du vil. Du trenger ikke å sette livet ditt på vent på grunn av et dødsfall om du ikke føler det. Jeg selv orker ikke tanken på dating på grunn av dødsfall som har skjedd med korte mellomrom, men vet jo at mennesker reagerer forskjellig på dødsfall, så hadde ikke dømt noen som var i min situasjon og datet. Takk for svar!! Ja folk er forskjellige, og det er godt å høre at du ikke hadde dømt noen for å date i en sånn situasjon. Noen vil ha det rolig rundt seg og orker ikke dating, og det forstår jeg godt. Men jeg tror jeg trenger å gjøre noe hyggelig også, og jeg føler jeg fortsatt kan være en hyggelig date, og gi av meg selv til andre. Jeg tror noen trenger det i slike situasjoner også, slik at det ikke bare skjer triste ting men også hyggelige. Anonym poster: b71b1033b8a1982d94f64c742bd4c717 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2012 #4 Skrevet 30. desember 2012 Døden er den del av livet og livet skal gå videre. Den døde har det bra og trist er det jo for de som er igjen som kommer til å savne personen. MEN, å sette livet sitt på vent av den grunn? Nei! det er godt å sørge ut i begynnelsen. Sunt er det. Men er man sterk nok til å fortsette å leve, så gjør det. Vi er sosiale dyr med behov. Hvis noen vil gi opp livet sitt og deppe over en person som er død (som har det bra på andre siden) ok... Anonym poster: 31b6505678b71f929c09fd2c80565375
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2012 #5 Skrevet 30. desember 2012 Viss du ønsker å date og dra på byen så skal du gjøre det. Det kalles for distraksjon; å ta seg ut av den situasjonen/tankebanen man er i og bryte den ved å gjøre noe helt annet. Og kanskje er det AKKURAT det du trenger nå når det er så tøft på hjemmebane? Terminalpleie er kjempetøft...for egetnlig, så går man bare å "venter" på når det skal skje (selv om man ikke ønsker at det skal skje, så er det jo på en måte uungåelig!). Kos deg på byen, men vær åpen med de du eventuelt dater om at du har en person i din nærmeste familie som er terminal akkurat nå, så om det skulle bli litt stille etter daten(e), så betyr ikke det nødvendigvis at du ikke er interessert. Masse lykke til! Håper du finner kjærligheten og at familien din kommer seg videre og blir tettere sammensveiset etter dødsfallet.... Anonym poster: a99b81d4883d11b364ba3fda8ad012a8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå