Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente på videregående(service&samferdsel) som vil bli enten reiseleder eller jobbe i butikk.

Ser dere det som en dårlig utdannning/jobb?

Anonym poster: 8422e0eb199411f7610426001e6e2104

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man starter i en butikk er det mye fagopplegg som du må kurers i, for den spes. butikken innen for feltet du jobber i.

Det er en verdig jobb om du benytter deg av mulighetene det er i bedriften på videreutdanning eller å klattre oppover.

Det som er kjipt er fra ansatt til fast, til å få låse døra, ta oppgjør, osv...det er ik så langt å nå. Men jobben er viktig, å dekke kundens behov. Så om du er der for de rette grunnene er du gull!

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ei jente på videregående(service&samferdsel) som vil bli enten reiseleder eller jobbe i butikk.

Nei, det er ingen 'dårlig' jobb. Så lenge arbeidsplassen gir deg mulighet til å jobbe deg oppover så er det ikke et dårlig valg. Det som er dårlig valg, uansett om det er butikkjobb eller hvilken som helst annen jobb, er om det ikke er noen mulighet til å jobbe seg oppover og gjør at du kun blir værende i en og samme stilling i flere år.

Du har også alltid mulighet til å videreutdanne deg eller gå over til noe helt annet etterhvert, alle må starte et sted! Ingen starter på toppen. Det eneste tipset jeg har,er uansett hvor 'irrelevant' jobben er, så er det viktig at du står på fordi gode referanser vil være gull verdt i fremtiden.

Anonym poster: 813792cb67c42702e0fcd5eb045827c0

Skrevet

Nei. Det som er viktig er at du trives i jobben din.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...